Nowa wersja serwisu! Listy, wideorecenzje, recenzje użytkowników, powiadomienia i wiele więcej. Sprawdź

Michał Piepiórka

Krytyk (również użytkownik)
  • Ostatnio dodana recenzja: 21 października 2018 (wczoraj)
  • Na Mediakrytyku od: 22 lipca 2016
  • 467
    recenzji
    231 z oceną
  • 165
    pozytywnych
    recenzji
  • 66
    negatywnych
    recenzji
  • 236
    recenzji
    bez oceny
  • 6.0
    średnia
    ocena
  • 71%
    pozytywnych
    recenzji
  • 0.8
    stopień
    odrębności

Ostatnio ocenione

  • ?
    6.0
    Twórca tropi więc wielopoziomową hipokryzję - na poziomie religijnego fanatyzmu, rodzinnej wspólnoty i rasistowskich uprzedzeń. Łączy je w jeden, ciasno spleciony fabularny węzeł, który potrafi ścisnąć widza za gardło.
  • 5.9
    ?
    Film ze wszech miar epicki: rozciągnięty na lata, łapiący wielką historię, nakręcony z ogromnych realizatorskim rozmachem. Ale jest w nim również wiele z intymnego liryzmu: subtelnie nakreślone sylwetki bardzo ciekawych bohaterów - szczególnie tych drugoplanowych - celne, minimalistyczne dialogi, znaczące niedomówienia, piękno malowniczych krajobrazów, polityczne i tożsamościowe subtelności oraz uczuciowe zawiłości.
  • 5.7
    6.0
    To prawda, że film podąża utartymi fabularnymi ścieżkami kina queer, można w nim odnaleźć upraszczające klisze i narracyjne dziury. Ale te niedoskonałości świetnie tuszuje ambicja projektu - jego złożoność i wielowymiarowość.

Najwyżej ocenione

  • ?
    9.0
    Małe arcydzieło animacji, stanowiące zamkniętą, doskonale skomponowaną, świadomą każdego użytego środka i metafory całość, skrzącą się znaczeniami, których przenikanie jest być może tak samo trudną i w gruncie rzeczy niemożliwą praktyką, jak próba znalezienia sedna ludzkiej tożsamości.
  • 7.6
    8.0
    Rzadko można zobaczyć film tak bardzo przemyślany w najdrobniejszych szczegółach, w którym każdy element układanki do siebie pasuje, lecz celowo nie ujawnia całego fabularnego i psychologicznego obrazka. Doskonałość tej opowieści zaczyna się już na poziomie scenariusza - pełnego narracyjnych pętli, dziwnych powtórzeń, niespotykanych wyrw i jeszcze bardziej zaskakujących przebłysków wspomnień.
  • 8.1
    8.0
    To, co stanowi największą wartość "Shoplifters" jest pozbawione nachalności, może nawet pozostać niezauważonym - tak samo jak subtelne piękno kompozycji kadrów czy kolorów, które wcale nie przeszkadzają realistycznej formie. Siłą filmu jest bowiem dowartościowanie codziennej, zupełnie nieefektownej przyzwoitości, która jednak okazuje się dysponować ogromną mocą.

Najniżej ocenione

Najbardziej odrębnie ocenione

Aktywne