Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
6.0 10.0 0.0 4
Pozytywnie oceniony przez krytyków
5.6
Negatywnie oceniony przez użytkowników

Po obfitującej w perypetie podróży, prowadzącej między innymi przez Polskę, Aleksiej przedostaje się z rodzinnej Białorusi do Francji. Wstępuje do Legii Cudzoziemskiej i jako jej żołnierz zatraca się w opętańczym tańcu, w którym do głosu dochodzą wyrzuty sumienia i porzucone marzenia.

  • Mimo wszystko seans Disco Boya berlińska publika zalicza raczej do udanych, a to za sprawą stylowych zdjęć czołowej współczesnej operatorki Hélène Louvart oraz świetnej elektronicznej muzyki Vitalika. Pozwalają one chwilowo zapomnieć o miałkości produkcji i odnaleźć jakiś motywator do dalszego przebywania na sali kinowej.

    Więcej
  • Reżyserowi nie udało się przebić głębiej, bo zbytnio skoncentrował się na maestrii formy i kreowaniu dusznej, wręcz mistycznej atmosfery tajemniczości - jakichś wspólnot dusz, przepływu duchów, astralnych więzi. Ostatecznie więc zamiast intrygować i komplikować potencjalne odczytania, cała warstwa symboliczno-ezoteryczna sprowadza się do prostych i nazbyt ciężkich metafor.

    Więcej
  • Niech nie zwiedzie was tytuł "Disco Boy". Film w reżyserii Giacomo Abbruzzese nie dostarczy rozrywki i zdecydowanie nie będzie łatwym seansem. Debiut fabularny reżysera zestawia opuszczenie kraju w poszukiwaniu lepszego życia z walką i obroną terytorium. "Disco Boy" hipnotyzuje warstwą audiowizualną, motywami onirycznymi lecz zawodzi fabularnie.

    Więcej