• Ostatnia aktywność: 3 września
  • Dodany: 24 sierpnia 2017

Ostatnio zrecenzowane

  • 7

    Za warstwę wizualną odpowiada tu zresztą Paulo Menezes, czyli ten sam człowiek, który pokazał nam gorzką magię portugalskości w Metamorfozie ptaków. Podobnie zresztą jak w dziele Catariny Vasconcelos tu także dokumentalna opowieść o człowieku łączy się z zapisem generacyjnego świadectwa mieszkańców kraju, który jeszcze niedawno miał zdecydowanie najkrótszy średni czas edukacji w całej Europie.

  • 8

    To ballada o utracie niewinności, o wiecznej pokusie ucieczki do dorosłości, wyrwania się z okowów dziecięctwa. To smutna komedia, fabularny esej, melancholijne coming-of-age z nostalgią myślące o tym co dopiero nadejdzie. To jeden z najwspanialszych filmów roku.

  • 9

    Gdy świat się wali, a klimat lub wirus prędzej czy później zabiją nas wszystkich, wyczilujmy się - mówią Gomes i Fazandeiro. Weźmy oddech, napijmy się wina, poróbmy coś w ogrodzie. Cieszmy się życiem, rzeczywistością i sztuką. Bez wielkich ideologii, bez przesłania, edukacji czy linii fabularnej. Niech żyje forma!

  • 8

    Błędem byłoby potraktowanie tego obrazu jak kolejnego filmu Gaspara, spodziewając się krwi, fajerwerków i wszelkiego rodzaju orgii. To powolny zapis rzeczywistości dotkniętej widmem starości, śmierci, samotności, rozpadu i upadku. Osobista opowieść z łatwością dająca się ekstrapolować na całość populacji, naszego świata. Jeden z najbardziej zaskakujących i rozdzierających, bez absolutnie żadnego szantażowania czy wchodzenia na wysokie tony, filmów roku.

  • 7

    Censor imponuje w pierwszej kolejności wizualną i konceptualną odwagą reżyserki. Film został stworzony tak, by wizualnie przypominać horrory z ery VHS - w formacie 4:3 i z dużym ziarnem, jednocześnie nie są to po prostu tanie zabiegi. Podobnie jak w innym "stylizowanym" tytule, czyli The Vast of Night utrzymanym w konwencji filmu telewizyjnego z lat 50. całość zostaje zrealizowana niezwykle kreatywnie, zwłaszcza pod względem montażu i kolorystyki.

Najwyżej ocenione

Najniżej ocenione

Odrębnie ocenione

Średnio ocenia o 0.3 niżej niż inni krytycy