Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
7.7 10.0 0.0 5
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
6.5
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Dwóch seminarzystów z prowincji przyjeżdża do swojego pierwszego klasztoru. Nie wiedząc, że wkraczają w świat spisków, zdrad i złamanych życiorysów.

  • Recenzje krytyków

    • Ważny, wciągający i hipnotyzujący wręcz film, który podejmuje istotne tematy. Ukazuje, że polityka i religia nie powinny się nigdy stykać. To też dzieło ukazujące świat niemalże bez kobiet, w którym obsesja kontroli doprowadza do najgorszego. Z pewnością warto go obejrzeć - ze względu na wymowę, klimat i jego artystyczną wizualność.

      Więcej
    • Gdyby ambicją filmu była jedynie rekonstrukcja historycznych wydarzeń, stałby się on kolejną środkowoeuropejską produkcją przepracowującą doświadczenie komunizmu. Ivanowi Ostrochovskýemu udało się jednak stworzyć coś więcej - polityczną parabolę, którą można przykładać także do współczesnych realiów.

      Więcej
    • Cichy i refleksyjny film Ostrochovský'ego, choć poniekąd antykościelny, jest paradoksalnie "bliżej Boga" niż niejedna sztuka sakralna.

      Więcej
    • Ostrochovsky przygląda się tych etycznym konfliktom oczami tych, którzy nie są skażeni politycznym cynizmem. Dzięki temu udało mu się uchwycić ludzki wymiar tego konfliktu.

      Więcej
    • Artystyczny film gatunkowy, portretujący trudny moment historyczny bez ferowania wyroków i odhumanizowania bohaterów. Wątpię, by na tej edycji Berlinale pojawił się jakiś bardziej kompletny i poruszający obraz, który przy tym nie zapomina o widzu i nie próbuje go zmęczyć i złamać.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • NH21. Streszczenie hasła na wiki, bo o przykrej historii kościoła katolickiego i jego koneksji z partiami rządzącymi, szczególnie w tamtych latach, mogę sobie poczytać w wielu źródłach. Nie ma potrzeby dorabiać do tego ładnych czarno-białych kadrów i próbować ubierać w noir – co oczywiście bardzo ładnie się ogląda. Niestety obojętność przeszywa nazbyt. Ani postaci, ani wątek główny nie są interesujące.

    • wiarygodny obraz stosunków na linii kler - władza komunistyczna, ciekawe operowanie bielą i czernią, brakuje trochę pomysłu na rozwinięcie, szkoda braku premiery kinowej

    • Znakomity kryminał. Dłuuugie ujęcia, niespieszne kadry, skąpe dialogi tworzą klimat tego filmu. Całość mocno psychodeliczna i ogląda się znakomicie.