
- 83% pozytywnych
- 7 krytyków
- 100% pozytywnych
- 9 użytkowników
Licealistka z niewielkiego miasteczka zachodzi w niechcianą ciążę. Wraz z przyjaciółką ruszają do Nowego Jorku, by poszukać pomocy.
- Aktorzy: Sidney Flanigan, Talia Ryder, Théodore Pellerin, Ryan Eggold, Sharon Van Etten i 2 więcej
- Reżyser: Eliza Hittman
- Scenariusz: Eliza Hittman
- Premiera światowa: 24 stycznia 2020
- Ostatnia aktywność: 23 lutego
- Dodany: 13 lutego 2020
-
7.4Pozytywnie oceniony przez krytyków
-
83%pozytywnych
-
7krytyków
-
7recenzji
-
6ocen
-
5pozytywnych
-
1negatywna
-
-
7.4Pozytywnie oceniony przez użytkowników
-
100%pozytywnych
-
9użytkowników
-
4recenzje
-
9ocen
-
9pozytywnych
-
0negatywnych
-
-
Recenzje krytyków
-
Amerykański film, jeden z dwóch w tegorocznym konkursie, przenosi nas do prowincjonalnego miasteczka w Pensylwanii. Mieszka tam Autumn, znudzona siedemnastolatka, której życie upływa na oglądaniu Netflixa, graniu na gitarze i pracy w miejscowym supermarkecie. Monotonię codzienności przerywa przerażające odkrycie - dziewczyna jest w ciąży.
-
Wyróżnia się na tle tegorocznego Konkursu Głównego w Berlinie i pokazuje, że wyciszone kino, skupione na człowieku bez politycznego zacięcia może ofiarować bardzo dużo.
-
Minimalistyczne podejście Hittman ma wymiar właściwie totalny. Młode, niedoświadczone aktorki także tworzą skromnymi środkami wiarygodne i poruszające role.
-
Zapewne nie stanie się orężem w walce o prawo do aborcji ani manifestem feministycznym. Z całą pewnością jednak to właściwy moment na wejście do polskich kin i zamknięcie ust wszystkim tym, którzy uważają, że w czasie pandemii równouprawnienie i tolerancja przestają być istotnymi kwestiami.
-
Naturalistyczne kino o zmartwieniach młodzieży epoki Trumpa, w którym bez upiększających filtrów - na tle wszechobecnej toksycznej męskości - rodzą się przyjaźń i solidarność w obliczu ludzkiego dramatu.
-
-
Recenzje użytkowników
-
pokazuje, że aborcja to nie tylko prawo wyboru, ale i realne konsekwencje, bohaterka tylko początkowo wygląda antypatycznie - dzięki wyrazistej kreacji staje się dla widza kimś bliskim
-
Wydaje mi się, że jest to coś wielkiego, choć trzeba zobaczyć czy zostanie w pamięci. Utkane z przemilczeń i głęboko skrywanego bólu. Hittman nie robi nic na siłę, bo jeśli jakiś wątek jej nie interesuje, to zwyczajnie nie dostajemy rozwinięcia. Wystarcza kilka scen, by oddać ogląd sytuacji, a sporo prawdziwych dojmujących emocji, aby pociągnąć za sobą cały film. Jeśli mamy doceniać kino rodzinno-społeczne, nie sypiące truizmami i polityczna propagandą, to jest to bardzo dobry przykład.
-
Subtelnie operuje niedopowiedzeniami, zostawiając pole do zrozumienia widzowi. Bardzo intymne, niemal niekomfortowe podglądanie bohaterki. Bardzo kobiecy, właściwie działa jako sprzeciw wobec takich projektów jak "Nieplanowane". Ciężka dola dziewczyn w świecie zdominowanym przez mężczyzn i narzucane pseudomoralne zasady.
-
Obraz zbyt skromny, by porwał tłumy, ale za to wskazuje na człowieka. Nie mówi na tyle dużo, by zmusić do bardziej owocnej refleksji, ale i szeptem przemawia do widza. Zamknięta perspektywa dwóch dziewcząt za mocno omija jednak szereg wątpliwości, więc oczywistość decyzji nie równa głębokości dramatu.
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Subtelnie operuje niedopowiedzeniami, zostawiając pole do zrozumienia widzowi. Bardzo intymne, niemal niekomfortowe podglądanie bohaterki. Bardzo kobiecy, właściwie działa jako sprzeciw wobec takich projektów jak "Nieplanowane". Ciężka dola dziewczyn w świecie zdominowanym przez mężczyzn i narzucane pseudomoralne zasady.
-
Obraz zbyt skromny, by porwał tłumy, ale za to wskazuje na człowieka. Nie mówi na tyle dużo, by zmusić do bardziej owocnej refleksji, ale i szeptem przemawia do widza. Zamknięta perspektywa dwóch dziewcząt za mocno omija jednak szereg wątpliwości, więc oczywistość decyzji nie równa głębokości dramatu.