Uznana kompozytorka Lydia Tár zostaje pierwszą w historii kobietą-dyrygentką największej niemieckiej orkiestry.
- Aktorzy: Cate Blanchett, Noémie Merlant, Nina Hoss, Sophie Kauer, Julian Glover i 15 więcej
- Reżyser: Todd Field
- Scenarzysta: Todd Field
- Premiera kinowa: 24 lutego 2023
- Premiera światowa: 1 września 2022
- Ostatnia aktywność: 27 lipca
- Dodany: 20 września 2022
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Koniec końców, to te małe smaczki, niedopowiedzenia, rzucone mimochodem zwierzenia budują wymowę filmu mającego ogromne szanse w tegorocznym wyścigu oscarowym.
-
93 lutego 2023
- 20
- #60
- Skomentuj
-
-
Wyjąwszy epilog, jest to dzieło odświeżające w pejzażu niezależnego kina amerykańskiego i najlepszy film na podejmowany temat od czasu Asystentki.
-
Inteligentny i przepełniony sztuką wysoką dramat psychologiczny z olśniewającą jak zawsze Cate Blanchett. Dobre kino, którego ocenę należy obniżyć za przemożną chęć zanudzenia widza na śmierć.
-
Nie tyle film o muzyce, co raczej studium postaci o zapędach autokratycznych.
-
-
Recenzje użytkowników
-
16 lat Todd Field kazał czekać na 160 minut wiwisekcji kobiety"nadczłowieka".Reżyser nie spieszy się z akcją,wszystko jest powolne,pieczołowicie przedstawiane,osadzone pięknie w obrazie(długie ujęcia bez cięć montażowych)przez co widz ma wrażenie wręcz uczestnictwa w każdym etapie twórczym.Cały jednak proces poznawczy to zdjęcie dyrygentki ze świecznika wybitności i ukazanie,że w każdym drzemią demony.Dużo tu też feminizmu,ale tego bardzo zdrowego.I Blanchett w stonowanej,ale elektryzującej roli
-
Znacznie bliżej mu do niszowego kina europejskiego, w którym wszystko jest szaro-bure i hermetyczne, a niektóre ujęcia i dialogi potrafią się ciągnąć w nieskończoność, jednocześnie nie da się nie docenić tego, że taka forma i narracja została przez reżysera bardzo przemyślana i jest w jakiś sposób prowokująca. O roli Cate Blanchett napisano już chyba wszystko - od jej twarzy nie da się oderwać oczu i to ona ciągnie ten film.
-
Wysiłek Cate Blanchett - na marne
recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/t%C3%A1r-dyrygentka-ocena-5-10-za-blanchett -
Ten film zasługuje na pełną analizę, więc teraz tylko dwa słowa: pierwszym jest elegancja tej produkcji, jak każdy środek artystyczny jest tutaj istotny i świadomy. Drugim jest temat, czyli pozwolenie widzowi, aby spojrzał na siebie, dostrzegł siebie, danie mu narzędzi to umożliwiających. Kino, które potrafi coś takiego podarować, jest kinem wielkim.
-