-
Najnowsze dzieło Mendesa to nie omieszkam stwierdzić najlepsze jego filmowe dzieło.Wszystko tu gra,od niesamowitych ujęć po muzykę czy też scenografię.Kręcenie w jednym ujęciu to nie lada wyzwanie i wychodzi on brawurowo,zachwyca piękno choreografii kamery i cykliczność ujęć.Owszem można się czepiać momentami tzw "epickości" filmu, ale są ku temu powody, bo od czasu Szeregowca Ryana nie wiem czy widziałem tak podniosły obraz.I ten piękny motyw drzewa,i klamra kompozycyjna,która może wzruszyć...
-
99 stycznia 2020
- 15
- #13
-
-
Opowieść kameralna wyrażona poprzez relacje między bohaterami w którą wypleciony jest jednocześnie monumentalizm w przedstawianiu świata. Film ten to nie tylko świetna rola MacKaya, ale przede wszystkim podpisówka Rogera Deakinsa który z pomocą świetnego montażu podkręca wrażenia u widza. Sam film choć nie od początku, to trzyma za gardło i nie puszcza do końca. ,,Idź i patrz" oraz ,,Dunkierka" w jednym.
-
821 stycznia 2020
- 5
-
-
Jedyne tego typu doświadczenie, które zachwyca warstwą wizualną (zdjęcia!), bo to ona definiuje ten film. Scenariusz jest ok, ale to nie on miał być ważny.
-
825 stycznia 2020
- 5
-
-
Potężny ładunek emocjonalny i wybitne osiągnięcie techniczne. Gorzej, gdy forma zaczyna przeszkadzać treści, bo wiesz, czemu ten duży kamień zasłania bohaterów.
-
824 stycznia 2020
- 4
-
-
Pod względem reżyserii, organizacji planu i zdjęć to arcydzieło. Trochę szkoda że nie utrzymano jednego ujęcia ale i tak szacunek. Drobne niedociągnięcia powodują że to dzieło jedynie bardzo dobre. A mogło być genialne. Po Oscary marsz!!!!
-
825 stycznia 2020
- 4
-
-
Zrealizowana z epickim rozmachem i amerykańską ckliwością wciągająca historia trudnej misji dwóch zaprzyjaźnionych żołnierzy. Film imponuje zdjęciami, emocjonalną muzyką w tle i precyzją reżysera (Złoty Glob!). Emocjonalne budowanie historii odbywa się tu kosztem realizmu, który być może pokazałby wojnę w szerszym świetle niż perspektywa dwu śmiałków. Ta jednak łapie za serducho i jesteśmy z postaciami niemal jak w grze. A te nieprzemakalne mundury - bomba ;-)
-
87 stycznia 2020
- 4
-
-
Wojna nie ma w sobie niczego pięknego, ani wzniosłego. Mendes rozprawia się z mitologią wojenną, odrzucając martyrologię na rzecz ukazania dramatu jednostki. Newmanowi za muzykę należą się wszystkie nagrody świata, a Deakinsowi kłaniam się w pas.
-
826 stycznia 2020
- 4
-
-
Myślę, że czegoś tak dobrego szybko nie zobaczę... Wielki film, zrealizowany z rozmachem i dbałością o każdy szczegół. Wspaniałe zdjęcia i praca kamery, której towarzyszy pomysłowość i oryginalność. Scenografia wykonana jest tak wspaniale, że mam ochotę przejść się po całym planie zdjęciowym. Piękna muzyka, piękny Deakins i piękny Mendes! Sam... znowu to zrobiłeś, znowu mnie zachwyciłeś...
-
1025 stycznia 2020
- 4
-
-
Operatorski kunszt nie przysłania trafnego ukazywania jak bezsensowny był to konflikt. Kamera w stronę wystraszonych chłopców, nie walecznych bohaterów.
-
827 stycznia 2020
- 4
-
-
Dla mnie to jednak spore rozczarowanie. Bo formalnie w niektórych momentach to coś absolutnie wspaniałego (ta gra światłem w pewnej scenie ahh). Ale film pozbawiony jest surowości i sprawia wrażenie tak wykalkulowanego, że aż mechanicznego, w którym bohater z każdego zagrożenia wychodzi bez szwanku, przez co ciężko jest za nim jakkolwiek podążać. Popis Deakins'a, ale o reszcie dość szybko zapomnę.
-
629 stycznia 2020
- 3
-
-
Mendes prosto, ale skutecznie opowiada o poświęceniu, odwadze, kryzysie jednostki. Choć to chyba bardziej film Deakinsa, osiągającego tutaj operatorski szczyt szczytów, co w połączeniu z muzyką Newmana daje poczucie kinowego doznania.
-
829 stycznia 2020
- 3
-
-
Choć pod względem scenariusza film wypada tylko poprawnie, całość stoi pod względem warstwy technicznej, która stoi po prostu na najwyższym poziomie (zdjęcia, montaż - <3). Produkcja Sama Mendesa prezentuje świetnie oddaje również klimat pierwszej wojny światowej, jednocześnie pokazując ją w dość świeży sposób.
-
826 stycznia 2020
- 3
-
-
Przeprawa przez wojenne piekło, choć i tak mocno upiększona estetycznie i moralnie, a mimo to oddziałująca na napięcie. Pokaz operatorskiego kunsztu Deakinsa.
-
714 lutego 2020
- 3
-
-
Świetny technicznie, co za "montaż", nowy poziom ukrywania cięć. Plus aktorstwo!
-
927 stycznia 2020
- 3
-
-
Potrafi świetnie imitować doświadczenie wojenne, wykonanie jest fantastyczne, no ale w treści to samo co zawsze i troszkę bez emocji. Oby nie za dużo Oscarów.
-
88 lutego 2020
- 3
-
-
Angażuje i trzyma w napięciu, głównie dzięki pracy kamery. Historia prosta, ale to wynika z konwencji filmu. Muzyka budzi skojarzenia z American Beauty.
-
730 stycznia 2020
- 2
-
-
Świetne kino wojenne. Zachwyca przede wszystkim zdjęciami i świetnym oddaniem klimatu I wojny światowej. Zrobione tak, jakby film był kręcony bez cięć - z jednej strony jest to ciekawy zabieg (ma się wrażenie wędrowania razem z bohaterami), ale z drugiej wprowadza czasem drobne dłużyzny.
-
95 lutego 2020
- 2
-
-
Wizualne arcydzieło, fabularnie już gorzej. Film który ogląda się tylko dla niesamowitego klimatu i rewelacyjnych zdjęć. Rewelacyjna iluzja jakby cały był nakręcony bez jednego cięcia. Oscar moim zdaniem murowany.
-
95 lutego 2020
- 2
-
-
Jeden z najlepszych filmów wojennych w historii kina,arcydzieło operatorskie i aktorskie,liczę na dużo Oscarów .
-
929 stycznia 2020
- 2
-
-
Ten film to przeżycie w które wsiąkasz od pierwszej chwili. Czujesz, że nie odstępujesz bohaterów na krok, dzięki czemu rodzi się przekonanie, ze to co oglądasz jest bardzo prawdziwe. W kinie, na dużym ekranie stajesz się częścią tej wojny. Na początku jak mała złośnica szukałem miejsc, gdzie w ujęciu są cięcia, a potem, potem o tym zapomniałem bo ważniejsza była ta wojna.
-
910 lutego 2020
- 2
-
-
Pięknie to wygląda, a i ciary w niektórych momentach były. Do ponownego obejrzenia.
-
83 lutego 2020
- 2
-
-
Film, który pochłania w całości. Sprawia, że masz wrażenie, że jesteś w środku wydarzeń. Piękny, wzruszający, wykonany po mistrzowsku.
-
109 lutego 2020
- 2
-
-
Idealnie operuje obrazem i dźwiękiem, tworząc porażającą wizję wojennej apokalipsy. Gdy jest laurką, to nie dla patriotycznego bohaterstwa, a ludzkich odruchów.
-
829 stycznia 2020
- 2
-
-
To drugi po Dunkierce najlepszy film wojenny XXI wieku i do czasu powtórki zdania na pewno nie zmienię. Emocjonalność może nie jest na krytycznie wysokim poziomie, ale immersyjność tego filmu działa na wszystkich polach. Technika mastershotów jest wartością dodaną i poza lekkimi zgrzytami - które absolutnie nie wpływają na odbiór - w każdej scenie potrafi się wybronić. Zachwyca też scenografią i muzyką. A i historia jest też w najlepszy możliwy sposób chwytliwa, nie było sensu jej komplikować.
-
831 stycznia 2020
- 2
-
-
Wizualnie majstersztyk. Cała reszta bardzo w gusta Akademii. Szkoda, że takie filmy wciąż się robi, dobrze, że w takim stylu i jakości (pod każdym względem).
-
826 stycznia 2020
- 2
-
-
Kapitalnie zrealizowane kino wojenne, którego brud wchodzi do butów, oblepia oczy. Czyli operatorska popisówa, ale i przejmujący portret wojny, która dotyka emocji w sposób nieprzesadzony, nieprzegadany.
-
913 lutego 2020
- 2
-
-
Wojenny park atrakcji w którym głównymi bohaterami są zdjęcia, muzyka i sceneria, lecz dużo bardziej stonowany i poetycki niż myślałem. Choć trochę czuć, że to wszystko jest jednak od linijki. Końcówka w stylu Spielberga. 8 -
-
7.526 stycznia 2020
- 2
-
-
Dla mnie osobiście, to dzieło! Film poruszający, wrażliwy, fenomenalnie zrealizowany. Na największe uznanie zasługuje operator zdjęć Roger Deakins oraz Thomas Newman, kompozytor ścieżki dzwiękowej <3
-
102 lutego 2020
- 2
-
-
Pozbawiony typowego patosu film wojenny. Choć fabularnie prosty i emocjonalnie nieangażujący trzyma w napięciu. Zachwyca reżyserskim kunsztem i mastershotami.
-
723 stycznia 2020
- 1
-
-
Zaskoczył mnie pod względem realizatorskim - tegoroczna perełka, jednak fabularnie odbiłem się od tego seansu. Nie wiem w sumie co Sam Mendes chciał przekazać.
-
61 lutego 2020
- 1
-
-
Popisówa Deakinsa, jak bardzo za resztę dorobku bym go nie uwielbiał, niestety nie działa tu za dobrze. Mastershoty są super, wiadomo, ale jak ze wszystkim, i w tej kwestii można przesadzić - i tak właśnie tu jest. Prowadzenie tej historii wyłącznie długimi ujęciami (udawanymi zresztą, co potrafi wybijać z filmu, bo dobrze wiadomo, gdzie są cięcia) kompletnie nie służy narracji. Oczywiście niemniej "1917" to wciąż imponujące dokonanie i solidny film, a świetny MacKay niesie go na swoich barkach.
-
77 lutego 2020
- 1
-
-
Mendes sprawił, że wyjąłem pada i zacząłem razem z bohaterem biec aby spełnił misję, technicznie zajebisty, scenariuszowo lekko kuleje, ale i tak jest super!
-
88 stycznia 2020
- 1
-
-
Kino. Praca kamery zjawiskowa, ale o tym słyszał już chyba każdy. Historia bardzo prosta, ale niepozbawiona dramaturgii i działająca na widza.
-
86 lutego 2020
- 1
-
-
„1917” Sama Mendesa (reżysera świetnego Skyfall) to tegoroczny oscarowy faworyt z 10 nominacjami w różnych kategoriach (w tym za najlepszy film!). To diabelnie dobre kino, które trzyma za gardło, wzrusza i przeraża. Do tego przekracza granice i prezentuje w swoim gatunku realizatorską świeżość. Pędźcie do kin, nawet jeśli - a może przede wszystkim wtedy - gdy nie przepadacie za wojennymi dramatami, bo to kawał wybitnie dobrego i wciągającego dzieła.
-
1029 marca 2020
- 1
-
-
Wizualny majstersztyk, ale chciałoby się więcej emocjonalnego związku z bohaterami.
-
824 stycznia 2020
- 1
-
-
Perfekcja formy, przy niestety mało angażującej historii. Dopiero pod koniec pojawiły się jakieś emocje. Doskonały MacKay. Recenzja: tiny.cc/vpbajz
-
824 stycznia 2020
- 1
-
-
Cudowna kompozycja kadrów, wybitny MacKay, doskonała muzyka, a scenariusz trzyma w napięciu i pokazuje chaos i okrucieństwo wojny.
-
826 stycznia 2020
- 1
-
-
Niezwykłe zdjęcia. Droga przez wojnę. Wstrząsający. Żaden romantyzm, tylko cel do którego się idzie, idzie, idzie wbrew wszystkiemu. Reżyserskie mistrzostwo.
-
926 grudnia 2019
- 1
-