
jwojcik87
Użytkownik- Jakub Wójcik
- Mężczyzna
-
123obejrzane
-
123recenzje
-
123oceny
-
109pozytywnych
-
14negatywnych
-
40punktów
-
7.2średnia
-
89%pozytywnych
-
0.8odrębność
Gatunki, kraje i dekady
Ostatnio obejrzane
-
7
W przeciwieństwie do Eisensteina, opowiada o jednostce, ale spokojne budowanie opowieści i ta konstruktywna funkcja montażu nieco osłabiają płynność narracji i siłę obrazu. Wybitne zdjęcia.
-
7
Katalog wyjątkowych zdolności twórczych, w którym oniryczna mitopoetyka dopełnia etnograficzny urok obrazów. Całość nie tak piękna, jak pojedyncze segmenty.
Najwyżej ocenione
-
10
Pierwsza styczność z Apichatpongiem. Chyba nigdy dotąd żaden świat tak mnie nie zachwycił. Mistyczna jedność człowieka z naturą i wymiarem duchowym, niesłychana akceptacja ludzkiego losu. Kino do chłonięcia.
-
10
Człowiek wobec nieskończoności. Kubrick wydobywa esencję z każdego ujęcia. Wielkie, majestatyczne doznanie. Piękno transcendencji. Wyżyny techniki filmowej.
-
10
Prawdziwe odrodzenie miłości. Wielkie emocje w obrazie i muzyce, potężne katharsis. Piękno liryki filmowej.
-
10
Wyzwoleńczy płomień miłości w świadomości o nadchodzącym rozstaniu. Niczym najpiękniejsze obrazy wpływające na każdy zmysł w nastroju tajemnicy. Wielkie kino.
-
10
Piekielna kontemplacja egzystencji zawieszonej w wiecznym oczekiwaniu na niemożliwe o charakterze spętania w pajęczą sieć. Kwintesencja filmowego doświadczenia.
Najniżej ocenione
-
1
Nie jestem pewien, czy twórcy robili to na serio, ale utrzymują tak nieznośną powagę, że okropnie ciężko dobrnąć do końca. Ciekawe, w jakim celu to popełnili. Tytuł za to naprawdę zacny.
-
4
Doceniam ambicje, ale to trochę paradoks, że lepiej udało się stworzyć klimat z małego budżetu niż napisać historię. Męczący i chaotyczny. Obsada dość drętwa.
Odrębnie ocenione
-
5
Dobro we wnętrzu człowieka i inne klisze skrojone pod płytkie rzucanie emocjami widza na lewo i prawo, choć w ryzach mocnej narracji. Kiczowata łopatologia.
-
10
Pierwsza styczność z Apichatpongiem. Chyba nigdy dotąd żaden świat tak mnie nie zachwycił. Mistyczna jedność człowieka z naturą i wymiarem duchowym, niesłychana akceptacja ludzkiego losu. Kino do chłonięcia.
-
8
Intymna medytacja nad zderzeniem cywilizacji z naturą, emocji z rozumem i odnajdywaniem między nimi harmonii. Zmysłowa kontemplacja przyrody, epicki liryzm.
-
9
Epopeja na niezrównaną skalę. Monumentalny rozmach, intymna dramaturgia, zastosowanie montażu równoległego, wielowątkowość w nowatorskiej i rytmicznej narracji.
-
10
Wyzwoleńczy płomień miłości w świadomości o nadchodzącym rozstaniu. Niczym najpiękniejsze obrazy wpływające na każdy zmysł w nastroju tajemnicy. Wielkie kino.
Najlepsze recenzje
-
7
Paranoidalne studium przemocy domowej i traumy przekształcające się w mroczny, intensywny dreszczowiec, nawet jeśli niepozbawiony skrótów. Świetna budowa grozy.
-
8
Dobrze portretuje rozpad związku, ale nade wszystko perfekcyjnie kreuje hipnotyczną aurę, która nie pozwala oderwać wzroku od ekranu. Film, który trzeba poczuć.
-
8
Droga do zbawienia czy fanatyzm religijny? Dwuznaczny, osadzony na granicy prawdy i złudzenia, cielesności i duchowości. Wyciszony, atakujący widza znienacka.
-
9
Piękny, wyciszony monolit o relacji wiary z moralnością, prostocie szczęścia. Poezja ekranu opowiadana muzyką i naturą, zanurzająca zmysły w duchowej katedrze.