
jwojcik87
Użytkownik- Jakub Wójcik
- Mężczyzna
-
Trochę powtórka z rozrywki, z inaczej rozłożonymi akcentami, co nie zawsze wychodzi filmowi na plus. Znowu imponuje rozwarstwianiem fabuły. Obsada też mniej zapada w pamięci.
-
Przejmująca i na wskroś romantyczna opowieść o człowieku, który pragnie kogoś, kto przez całe życie był tuż obok, a uświadamia to sobie, gdy jest już za późno.
-
Godne zwieńczenie i dopełnienie trylogii, nawet jeśli zadłużone w rozwiązaniach wypracowanych w poprzednich częściach. Obsada wypada różnie. Finał kapitalny.
-
Piękno, a jednocześnie potrzeba zmian w swaneckiej wiosce, której specyfikę bada Kałatozow pejzażami, ekspresyjnymi ustawieniami kamery, różnymi typami montażu.
-
Upiorny, zrodzony z fascynacji teatrem i poetyką niemieckiego ekspresjonizmu, a zintegrowany z cieniem przelotnym na scenie życia od Szekspira. Piękna estetyka.
-
8.515 stycznia 2022
- 3
-
-
Tytuł mówi sam za siebie, bo to film skupiony na swoim celu i temacie, a żywa realizacja wzmacnia wrażenie bycia na morzu. Świetne zagęszczanie atmosfery.
-
Ciepła i poruszająca lekcja empatii celem zrozumienia drugiego człowieka, jego emocji i ich wpływu na nasze zachowanie. Aktorstwo i zdjęcia na duży plus.
-
78 stycznia 2022
- 3
-
-
Piękna gra podchodów, gestów, spojrzeń, milczenia. Pełna świeżego oddechu historia miłosna na żywym tle epoki. Anderson rozumie dynamikę relacji międzyludzkich jak nikt. Haim!
-
87 stycznia 2022
- 4
-
-
Dużo w tym serca, ale brak wyobraźni, jakby Miranda zapomniał, że ma do czynienia z kinem, a nie broadwayowskim spektaklem. Muzycznie też nie zapada w pamięć.
-
Pierwsze zetknięcie z von Trierem. Film ogarniający swoją atmosferą, niepokojem. Metafizyka przenika przez te kompozycje, barwy, świat o zaburzonych proporcjach rzeczy, czasu. Tak można kończyć rok!
-
Satyra to przestrzelona, obiera sobie proste cele i rzuca populistyczne komunały, wychodzi z tego ten popcorniak, który McKay tu wyśmiewa. Leo ciągnie to na barkach.
-
430 grudnia 2021
- 2
-
-
Przejmujące obrazy życia ubogich mieszkańców w chylącej się ku upadkowi scenerii Paryża.
-
-
Przyjemny i udany pod kątem motywacji do dyscypliny przy realizowaniu własnych planów. Raz nieźle gra na emocjach, niektóre kwestie traktuje po macoszemu. I to jednak film z taśmy produkcyjnej.
-
627 grudnia 2021
- 2
-
-
Kamera okiem na świat widza, w którym czuć zachwyt nad możliwością czystego rejestrowania każdego skrawka rzeczywistości. Językiem filmowym powala.
-
Zabawa cofaniem czasu w celu zwrócenia uwagi na proces produkcyjny i włożony w niego wysiłek klasy robotniczej.
-
Film jak wycieczka etnograficzna do tropikalnego świata Polinezyjczyków, ich codzienności, kultury i obyczajów. Sama obserwacja, bez konfliktów i dramaturgii.
-
Zmagania z trudnymi warunkami życia w świecie natury, przy jednoczesnym zachowaniu wobec nich pokory i odnajdowaniu w nim uroku. Początki kina dokumentalnego.
-
Klasyczny w formie, a jednocześnie pełen brawury i estetyki jak ze snu o minionych dniach, czym wbija w fotel, osiąga magię emocjonującego kinowego widowiska.
-
813 grudnia 2021
- 4
-
-
-
Film bijący jednocześnie młodzieńczą witalnością i gorączką emocji, z którymi łączą się jego barwy, choreografia tańca, rodzaj ruchu. dla opowiedzenia o Ameryce.
-
Zachwycający wycinek prawdopodobnie każdego skrawka rzeczywistości berlińskiej metropolii, która dzięki pulsującej rytmice montażu zdaje się żyć własnym życiem.
-
Film zabiera widza w wysublimowaną drogę przeszytą tajemnicami ludzkiego życia, godzeniem się z ich istnieniem, koniecznością zajrzenia w swoje martwe punkty. Wybitny scenariusz i prowadzenie historii.
-
84 grudnia 2021
- 2
-
-
Z jednej strony słabość wypływająca spod skorupy przywiązania do świata odchodzącego w przeszłość. Gęsto rozwarstwiony, pełen ambiwalencji i niuansów, wrażliwie nakręcony.
-
Chaos, tylko na milimetry zbliża się do zwykłego ćwiczenia estetycznego oraz wysmakowany hołd dla profesji wynajdywania i opowiadania ciekawych historii.
-
Nawet jak na Marvela, trudno o większy bałagan przy dawkowaniu informacji i analogię do współczesności tak grubymi nićmi szytą, że aż przyprawia o uśmiech.
-
Poetyckie tchnięcie życia w przestrzeń, przedmioty, siły natury, martwotę, jakby podmuchem nieznanej grozy; zburzenie umysłu owianego bólem, lękiem, rozpaczą.
-
Badanie rytmicznej strony montażu, w tym dynamizacja aż do ujęć trwających jedną klatkę. łączy pretensjonalny melodramat z kolejową reinterpretacją tragedii antycznej.