6.7 10.0 0.0 4
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.6
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Jessica jedzie do Bogoty by odwiedzić swoją siostrę. Na miejscu zaczyna prześladować ją metaliczny huk - jakby z wnętrza ziemi, który zaskakuje w najmniej spodziewanych momentach jej podróży po Kolumbii.

  • Recenzje krytyków

  • Recenzje użytkowników

    • 6

      Memoria oglądania stałych ujęć przez parę minut.

    • 6

      Minimalistyczne, aż do przesady kino. Ciekawy motyw nawiązujący do problemu nadwrażliwości słuchowej. Rewelacyjna realizacja dźwięku.
      Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/memoria-d%C5%BAwi%C4%99k-ocena-6-10

    • 6

      Naprawdę nie chcę być TĄ osobą, ale nieważne jak bardzo nie lubię powolnego, artystycznego kina, to Memoria jest dla mnie przesadnie minimalistyczna.

    • 4

      NH21. Mam wrażenie, że Weerasethakul po prostu przemielił swoją twórczość i wybrał to, co mu się najbardziej podoba. Realizm magiczny w tym przypadku bynajmniej magiczny, a raczej senny i mierny. Czuć tu powielanie tematów i choć nie byłoby w tym nic złego, to nie zaprowadził mnie ten film do żadnych wniosków, a nawet przemyśleń.

    • 9

      Hipnotyczna i enigmatyczna wędrówka za głosem duchowej łączności ze wszechświatem do jądra jego pamięci, wspomnień. Nie znam lepiej udźwiękowionego filmu.

    • 9.5

      Apichatpong to w obecnym kinie, jeden z niewielu twórców, który tak autorsko łączy transcendencję, medytację i traumy narodowe, oferując widzowi wyjście poza tradycyjne ramy gatunkowe i narracje (i wyjść poza strefę komfortu).
      Tajemniczy dźwięk służy tu tylko za rekwizyt, prowadzi bohaterkę, by tam mogła odegrać swoją rolę. Czym jest? To pewnie mało istotne, ważne, że jest narzędziem, które pomoże bohaterce odegrać jej rolę w historii.

Najlepsze recenzje użytkowników

  • 6

    Naprawdę nie chcę być TĄ osobą, ale nieważne jak bardzo nie lubię powolnego, artystycznego kina, to Memoria jest dla mnie przesadnie minimalistyczna.