
Dwóch młodych żołnierzy - Schofield i Blake dostają rozkaz przedostania się za linie wroga, aby dostarczyć tajną wiadomość, która pozwoli brytyjskim żołnierzy uniknąć wpadnięcia w śmiertelną pułapkę.
- Aktorzy: George MacKay, Dean-Charles Chapman, Mark Strong, Andrew Scott, Colin Firth i 15 więcej
- Reżyser: Sam Mendes
- Scenarzyści: Sam Mendes, Krysty Wilson-Cairns
- Premiera kinowa: 24 stycznia 2020
- Premiera światowa: 25 grudnia 2019
- Ostatnia aktywność: 14 kwietnia
- Dodany: 2 sierpnia 2019
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Czytałem fragmenty recenzji, autorom których "1917" kojarzył się z grą komputerową. Mi tak samo się kojarzył. Tylko przeważnie mówią o tym jako czymś negatywnym, a ja chciałbym to trochę wskazać jako pozytyw.
-
To nie tylko piękny obrazek wchłaniający widza przy pomocy niezrównanej estetyki. To także pasjonująca historia o wojnie, która nie miała sensu.
-
Takie sceny starć ostatnio widzieliśmy chyba jeszcze w Szeregowcu Ryanie - Dunkierka i Przełęcz ocalonych się chowają.
-
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
Potężny ładunek emocjonalny i wybitne osiągnięcie techniczne. Gorzej, gdy forma zaczyna przeszkadzać treści, bo wiesz, czemu ten duży kamień zasłania bohaterów.
-
824 stycznia 2020
- 4
-
-
Nie mogę nie dać najwyższej oceny bo nie wyobrażam sobie czego mógłbym oczekiwać więcej. Dla mnie to arcydzieło. Genialny wizualnie. Prosta fabuła i surowa forma jest dla mnie wielką zaletą bo właśnie dzięki temu można skupić się na "małych" rzeczach, na prostych sytuacjach i chwilach. Obserwować je i wczuwać się w nie. Niektóre sceny to mistrzostwo, szczególnie te w okopach. Proszę o więcej filmów w takiej formie, niekoniecznie wojennych.
-
1013 kwietnia 2020
- 1
-
-
Operatorski kunszt nie przysłania trafnego ukazywania jak bezsensowny był to konflikt. Kamera w stronę wystraszonych chłopców, nie walecznych bohaterów.
-
827 stycznia 2020
- 4
-
-
Choć pod względem scenariusza film wypada tylko poprawnie, całość stoi pod względem warstwy technicznej, która stoi po prostu na najwyższym poziomie (zdjęcia, montaż - <3). Produkcja Sama Mendesa prezentuje świetnie oddaje również klimat pierwszej wojny światowej, jednocześnie pokazując ją w dość świeży sposób.
-
826 stycznia 2020
- 3
-
-
Pod względem reżyserii, organizacji planu i zdjęć to arcydzieło. Trochę szkoda że nie utrzymano jednego ujęcia ale i tak szacunek. Drobne niedociągnięcia powodują że to dzieło jedynie bardzo dobre. A mogło być genialne. Po Oscary marsz!!!!
-
825 stycznia 2020
- 4
-
-
-
Najlepsze recenzje krytyków
-
Został nakręcony i zmontowany w sposób, który ma imitować jedno nieprzerwane ujęcie trwające niemal dwie godziny. Osiągnięte zostaje to za pomocą technik, z których korzystał również taki mistrz kina jak Alfred Hitchcock w Sznurze z 1948 i skutek również jest bardzo podobny - porażka.
-
59 lutego 2020
- 1
-
-
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Najnowsze dzieło Mendesa to nie omieszkam stwierdzić najlepsze jego filmowe dzieło.Wszystko tu gra,od niesamowitych ujęć po muzykę czy też scenografię.Kręcenie w jednym ujęciu to nie lada wyzwanie i wychodzi on brawurowo,zachwyca piękno choreografii kamery i cykliczność ujęć.Owszem można się czepiać momentami tzw "epickości" filmu, ale są ku temu powody, bo od czasu Szeregowca Ryana nie wiem czy widziałem tak podniosły obraz.I ten piękny motyw drzewa,i klamra kompozycyjna,która może wzruszyć...
-
99 stycznia 2020
- 15
- #13
-
-
Opowieść kameralna wyrażona poprzez relacje między bohaterami w którą wypleciony jest jednocześnie monumentalizm w przedstawianiu świata. Film ten to nie tylko świetna rola MacKaya, ale przede wszystkim podpisówka Rogera Deakinsa który z pomocą świetnego montażu podkręca wrażenia u widza. Sam film choć nie od początku, to trzyma za gardło i nie puszcza do końca. ,,Idź i patrz" oraz ,,Dunkierka" w jednym.
-
821 stycznia 2020
- 5
-
-
Jedyne tego typu doświadczenie, które zachwyca warstwą wizualną (zdjęcia!), bo to ona definiuje ten film. Scenariusz jest ok, ale to nie on miał być ważny.
-
825 stycznia 2020
- 5
-
-
-
Nowe recenzje krytyków
-
Wielki i ponadczasowy. Idealny technicznie z porywającą narracją. Już jest jednym z klasyków kina wojennego obok "Czasu Apokalipsy", "Dunkierki", "Plutonu" czy wspomnianego wcześniej "Szeregowca Ryana". To obraz niezwykle intensywny, który zostaje z widzem jeszcze na długo po seansie.
-
Sam Mendes wnosi kino wojenne na całkiem nowy, niebotycznie wysoki realizatorsko - poziom.
-
Wielkie kino! - tylko tyle i aż tyle, chciałoby się powiedzieć.
-
W oczach bohaterów widać strach, a w powietrzu niemalże czuć fetor zwłok. Bardzo sugestywna to wizja i właśnie na tym polega mistrzostwo Mendesa.
-
Jest precyzyjnie realizowaną wizją reżysera przy współpracy z najlepszymi w branży. Stworzyli oni kino wysokiej próby, które na długo zapisze się w pamięci odbiorców.
-
-
Nowe recenzje użytkowników
-
Rozczarowujący, rozwiązania fabularne sklonowane z "Szeregowca Ryana". Odrzucające jest opowiadanie o wojnie przy pomocy frazesów, w optyce gry komputerowej dla średnio rozgarniętego. Gdyby nie tematyka Wielkiej Wojny, o wiele rzadziej podnoszona, najprawdopodobniej przeszedłby bez echa.
-
513 marca
-
-
Myślę, że czegoś tak dobrego szybko nie zobaczę... Wielki film, zrealizowany z rozmachem i dbałością o każdy szczegół. Wspaniałe zdjęcia i praca kamery, której towarzyszy pomysłowość i oryginalność. Scenografia wykonana jest tak wspaniale, że mam ochotę przejść się po całym planie zdjęciowym. Piękna muzyka, piękny Deakins i piękny Mendes! Sam... znowu to zrobiłeś, znowu mnie zachwyciłeś...
-