Historia małżeńska

2019 Film
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez krytyków
8.2
Bardzo pozytywnie oceniony przez użytkowników

Po dziesięciu latach małżeństwo Nicole i Charliego zaczyna się rozpadać, gdy pojawiają się przed nimi nowe opcje kariery.

  • Premiera kinowa: 29 listopada 2019
  • Premiera światowa: 29 sierpnia 2019
  • Ostatnia aktywność: 5 sierpnia
  • Dodany: 1 września 2019
  • 9

    10 American Film Festival.Baumbach rodziera...i to tak bardzo od środka wchodząc w każdy najdalszy zakamarek ludzkiej egzystencji,wartości,pragnień.Ukazuję,że to co kiedyś napędzało dwoje ludzi do tworzenia pięknych uczuć może po czasie działać jedynie destrukcyjnie,pozbawiając kolorytu i szczęścia.Po seansie pozostałem w zawieszeniu...nie ukrywam,że nawet i się wzruszyłem.Wszystko tu gra-a najbardziej duet Johansson-Driver-ich aktorstwo to prawdziwa sztuka.Bo czas mówi wyraźniej niż słowa...

  • 8

    Emocje cierpiących milionów, skondensowane w dwóch wybitnych aktorach.

  • 9

    ten film boli

  • 9

    Jak ten film mnie rozłożył emocjonalnie.. Pięknie opowiedziana, lecz smutna historia o rozpadającym się małżeństwie, któremu kibicujesz cały film i chcesz żeby się jednak ułożyło. Wszystko dzięki chemii między Driverem a Johansson, która paruje cały film. Dialogi między bohaterami są cudownie napisane i uderzają w najgłębsze miejsce serducha. Całość wyreżyserowana tak delikatną ręką.. Niezapomniana i wzruszająca opowieść.

  • 8

    Adam Driver pozamiatał w jednej ze scen. Dawno nie było filmu, który w taki sposób ukazuje problemy małżeńskie. Ale czy to najlepszy film roku? Nie bardzo.

  • 8

    Pierwsze 30 minut dość przegadane i w pewien sposób odpychające, dlatego trochę trwało, zanim nowy film Baumbacha mnie przekonał. Ale warto było czekać, choćby na scenę kłótni (istny koncert aktorstwa!) i wiele innych ciekawie zainscenizowanych scen. Powtórzę jeszcze raz: aktorstwo w tym filmie to złoto. Mocny, bezkompromisowy, ale też mały, podskórnie naładowany emocjami film.

  • 10

    Minimalistyczne, a wielkie, z niesamowitym ładunkiem emocjonalnym. Baumbach poruszył mnie jak nikt inny, w sposób dla mnie nieprzewidziany. Znakomicie napisane, angażujące, dbające o każdy gest i detal kino, z dwiema fantastycznymi kreacjami Drivera i Johansson!

  • 10

    Najlepszy film Baumbacha - delikatny, empatyczny, śmieszny i smutny jednocześnie.

  • 9

    To bolesne, a jednocześnie świetnie zaprezentowane medium rozpadu małżeństwa, które potrafi nieraz uronić łzę u widza. Pomagają przy tym też świetni aktorzy (w tym Adam Driver i Scarlett Johansson).

  • 10

    Ale mnie uderzyło.

  • 9

    Niesamowita historia,rewelacyjne dialogi ,spektakularne aktorstwo zwłaszcza w scenie kłótni,typ filmu który zostaje z nami długo po seansie,liczę na wiele nominacji oskarowych,trochę mi ten film przypomina klimatem hit oscarowy lat 80 Sprawa Kramerów.

  • 7
    Red

    Monogamia nie jest dla nas naturalna i zapewne stąd biorą się takie cierpienia ;) A tak serio, nie widzę tu niczego odkrywczego. Portret psychologiczny obojga bohaterów był dla mnie irytujący i niespójny. Historia nie otworzyła mnie na nowe horyzonty, nie wzruszyła ani nie sprawiła, że poczułem się jakiś sposób dotknięty. Oczywiście doceniam realizm, grę aktorską i to, że nie gra w sposób sztuczny na emocjach. Ja chyba jednak wolę marzyć czy cierpieć, niż tylko obserwować.

  • 8

    Nieważne, czy na ekranie pozorna nuda, czy właśnie bohaterowie doprowadzeni zostają do swoich granic, każda scena ma znaczenie.

  • 8.5

    Kochasz i nienawidzisz jednocześnie. Oksymorony są tylko oksymoronami. A życie życiem. Czujesz, że masz wszystko, a nagle orientujesz się, że nie jesteś szczęśliwy; albo że nie jesteś odpowiedni dla kogoś innego, mimo że kochasz. Mimo że wydaje Ci się, że miłość potrafi przetrwać dosłownie wszystko, każdą najcięższą próbę. Baumbach przypomina Ci, że życie jest cholernie niesprawiedliwe, że powinieneś po prostu być dobry dla ludzi których kochasz i którzy - jak Ci się wydaje - kochają i Ciebie.

  • 8

    Skromna i kameralna, lecz dosadna oraz emocjonalna opowieść o uczuciu, które niegdyś łączyło, a z czasem może destrukcyjnie wpływać na życie, czyniąc pozornie bliskich sobie ludzi kompletnie obcymi. Dużo niespodziewanego humoru skutecznie rozładowującego napięcie, niesamowicie wiarygodni Johansson i Driver.

  • 8

    Rozpad uczucia przedstawiony subtelnie, bez zbędnej teatralności i przez tę przyziemność jeszcze bardziej boli.

  • 8

    Naturalne, silne uczucie, które wyniszcza i nie przemija. Idealnie wyważony humor i sceny niszczące emocjonalnie. Pojęcie przechodzi, co wyczynia tutaj Driver. Być może nawet rola dekady. Ale Scarlett też wznosi się na wyżyny. Niezwykle naturalna, emocjonalna rola.

  • 9

    Uczucie, które nie wygasa mimo rosnącej spirali wzajemnych krzywd. Najbardziej prawdziwe emocje jakie można ujrzeć na ekranie. Obezwładniająca intensywność. Adam Driver absolutnie z rolą roku. Scarlett również świetna. Niesamowicie szczere kino które bawi i wzrusza. Niektóre sceny zapadają w pamięci.

  • 9

    Rewelacyjny, niezwykle przejmujący i realistyczny obraz rozpadu małżeństwa, wciąż żywej miłości i zagubienia w prawnej rzeczywistości rozwodów. Wielkimi słowami należy docenić Scarlett i Adama za zbudowanie rewelacyjnych kreacji aktorskich. Jest duszno od emocji, które łatwo przeżywamy wraz z bohaterami. Muzyka, zwłaszcza pod koniec filmu, doskonale buduje napięcie. Film może być bolesny, ale na pewno wart jest zobaczenia i przemyślenia. Jeśli statuetka Akademii tu przywędruje, to zasłużenie!

  • 7

    Aż się dziwię jak wiele osób daje bez wahania 10/10 historii małżeńskiej, bo pomimo wybitnego występu Drivera i Johansson znajdowałam w nim tyle drobnostek technicznych czy strukturalnych filmu, że dopiero w drugiej połowie mogłam się przełamać i faktycznie zaangażować w historię

  • 9

    Nieoczekiwanie absolutna topka roku. Przecudny film, pełen empatii i zrozumienia dla swoich świetnie napisanych i odegranych bohaterów. Mógłby trwać dłużej :')

  • 9

    Scenariusz, reżyseria a przede wszystkim aktorstwo na bardzo wysokim poziomie.

  • 7

    Prawdziwy, subtelnie gra na emocjach. Niektóre sceny zapadają w pamięć.

  • 9.5

    Nie byłby w połowie tak dobry z inną obsadą. Dobra robota.

  • 9

    Nagroda festiwalu AFF dla Scarlett Johansson za najlepsze wiązanie sznurówek

  • 9

    Sznurowanie buta na koniec XDDDDDDDDDD Scena kłótni wygrywa dodatkową gwiazdkę!

  • 8

    N. Gdyby Allen, będąc w najlepszej formie, szedł mocniej w kierunku dramatu stworzyłby taki film. Solidna dawka emocji i uniwersalny przekaz wspaniałe aktorstwo

  • 7

    Wspaniałe pokazuje jak piękna i trudna może być miłość, ukazując ogrom poświęcenia obu stron. Stonowana sceneria uwypukla emocje targające bohaterami.

  • 6

    Ma fajne momenty, ale jakoś tego nie kupuję, zeszłoroczna "Kraina wielkiego nieba" dla mnie duuuuuużo lepsza.

  • 7

    "Nawet gdy nie będzie miało to sensu" Piękne podsumowanie filmu, było nie było, o miłości. Każdy kto przez TO przeszedł dostrzeże sporo wątków komediowych, a ci którzy mają TO (prędzej czy później :))) ) przed sobą może czegoś się nauczą i wnioski jakieś wyciągną ;)

  • 8

    Piramida Maslowa to jednak bezwzględna szmata.

  • 6

    rozwód - najbardziej stresujące wydarzenie w życiu człowieka, wina zazwyczaj leży po obu stronach, w połowie jest winą żony, a w połowie ... teściowej, recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2020/02/22/„Historia-małżeńska”-–-rozwód-ocena-610

  • 8

    Przepiękna realność i szczerość. Nie jest to jednak banalny melodramat, ale przyjrzenie się pewnym nieuniknionym zmianom w tytułowym małżeństwie Charliego i Nicole. Wybitne kreacje aktorskie i sekwencja rozpoczynająca, która jest pełna ludzkiej miłości i uczuć. Jednak nic nie trwa wiecznie, a film uświadamia nam szybciej niż się spodziewaliśmy, że relacje i cele bohaterów są trochę inne niż się wydawało.

  • 8

    Doskonałe role Drivera i Johansson. Rozstanie "kochają się, ale być ze sobą nie mogą". Przejmująco oddany smutek zakończenia pewnego etapu w życiu. Mądry film.

  • 8

    film o miłości, ale i o zagubieniu w pełnym tego słowa znaczeniu

  • 9

    Sprawa Kramerów naszych czasów. Świetne kreacje głównych aktorów. Dużo emocji w relacjach i kłótniach. Nie ma tej złej strony - życie.

  • 10

    gdy ktoś zapyta mnie o ulubiony film, to właśnie to będzie moja odpowiedź

  • 8

    Perfekcyjny scenariusz, który sprawdziłby się na deskach teatru. Baumbach wywołuje w widzu całe spektrum emocji. Świetna Johansson, genialny Driver.

  • 8

    Ależ to Adam Driver zagrał.

  • 9

    wielkie małe kino: niezwykłe w portretowaniu zwyczajności, urokliwe kiedy trzeba, by ostatecznie złamać ci serce. Driver (znów!) wybitny, Johansson at her best!

  • 9

    Aktorska petarda.

  • 9

    Wspaniały, piękny, rewelacyjny film który po obejrzeniu skłania do głębokich refleksji. Mistrzowskie kreacje aktorskie.

  • 7

    Film, który postanowił wysłuchać obu stron i nie bawić się w sędziego.

  • 9

    Jeden z najlepiej zagranych współczesnych filmów jakie można obejrzeć. Zniuansowane role i głębia zrozumienia uczuć bohaterów sprawiają, że to nie tylko zwykły dramat o rozwodzie, ale emocjonalnaly rolercoaster, którego puenta jest ujmującą i zasmucająca jednocześnie. Bardzo wnikliwy, bardzo ludzki, bardzo, bardzo wyjątkowy. Idealny początek, który po kilku minutach uderza poczuciem pustki i perfekcyja scena kłótni to coś, co na bardzo długo zapamiętam. Nie faworyzuje, nie antagonizuje.

  • 8

    bardzo fajen

  • 2

    Niestety nie trafił do mnie ten film kompletnie. Nie podobało mi się w nim absolutnie nic. Może poza jedną sceną i tylko za nią 2. Nie polecam filmu.

  • 8

    Scena kłótni - brak mi słów! Adam - najlepszy w swej karierze. Scarlett - cudowna. Czemu nie 9? W tej prostocie i tym realizmie nie chwycił za serduszko aż tak.

  • 9

    Widzę Oscary na horyzoncie

  • 9

    Proza życia codziennego inteligentnie wpisana w strukturę filmową. Obok Blue Valentine i Przed północą najlepszy film o erozji tego, co między nami.