
Student warszawskiej Akademii Muzycznej podczas wakacji wraca do rodzinnej miejscowości w sam środek konfliktu pomiędzy miejscowymi a obcokrajowcami.
- Aktorzy: Tymoteusz Bies, Jacek Bies, Bartosz Olewiński, Nikola Raczko, Dawid Piejko i 5 więcej
- Reżyser: Damian Kocur
- Scenarzysta: Damian Kocur
- Premiera kinowa: 27 stycznia
- Premiera światowa: 9 września 2022
- Ostatnia aktywność: Wczoraj
- Dodany: 30 września 2022
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Ta pozornie mozaikowa, niezobowiązująca konstrukcja, która sprawia, że opowieść płynie, ostatecznie okazuje się składać w niezwykle precyzyjną strukturę, w której każdy dialog, wręcz każde słowo, odbija się w końcu echem. Zbiór epizodów zamyka się w spójną historię, z której nie wynika żaden morał, ale pełno w niej niezwykle celnych obserwacji, które mówią o różnych wymiarach obcości, inności i bliskości.
-
89 września 2022
- 1
-
-
Bardzo łatwo byłoby porównać Chleb i sól z innym zaangażowanym społecznie filmem ostatnich lat, Hejterem Jana Komasy. Choć opiera się on na podobnych podstawach i kumulowaniu negatywnych emocji, jest dużo mniej tabloidowy, a przez to bardziej wiarygodny.
-
8.519 września 2022
-
-
Niespodziewanie doczekaliśmy się polskiego odpowiednika "Rób, co należy". Tylko proszę traktować to porównanie wyłącznie w kategoriach największego komplementu, bo "Chleb i sól" to kino autorskie pełną gębą.
-
Nagroda w Wenecji i sukcesy zagraniczne świadczą nie tylko o adekwatności strategii wytyczonej przez Kocura, co o uniwersalności opowieści z Chleba i soli. Najlepszy debiut polski od dość dawna.
-
Autor "Dalej jest dzień" pokazywał wielokrotnie, że jest zdolnym twórcą i zmyślnym opowiadaczem, więc można udzielić mu kredytu zaufania. I choć w przypadku "Chleba i soli" pozostaje mocny niedosyt, to podszyty ciekawością tego, co jeszcze w zanadrzu ma Damian Kocur.
-
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
To nie jest typowy debiut fabularny.Kocur w sposób szalenie intrygujący przedstawia Nam hermetyczność pewnego blokowiska małomiasteczkowej społeczności.Wraz z biegiem akcji robi się duszno,rzeczy które początkowo śmieszą i ma się wrażenie,że gra jest mocno przeszarżowana nabiera szalonej autentyczności.I tu jest słowo klucz bo ma się wrażenie oglądania fabularyzowanego dokumentu.A to wszystko ujęte pięknie poprowadzoną kamerą i kadrem 4:4.Wiele tu niedopowiedzianych rzeczy.Mały wielki film.
-
8.528 stycznia
- 1
- #4 w nowych
-
-
dramat w kebabowni, recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/chleb-i-s%C3%B3l-pianista-ocena-6-10-za-kebaba
-
-
Najlepsze recenzje krytyków
-
Ta pozornie mozaikowa, niezobowiązująca konstrukcja, która sprawia, że opowieść płynie, ostatecznie okazuje się składać w niezwykle precyzyjną strukturę, w której każdy dialog, wręcz każde słowo, odbija się w końcu echem. Zbiór epizodów zamyka się w spójną historię, z której nie wynika żaden morał, ale pełno w niej niezwykle celnych obserwacji, które mówią o różnych wymiarach obcości, inności i bliskości.
-
89 września 2022
- 1
-
-
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
To nie jest typowy debiut fabularny.Kocur w sposób szalenie intrygujący przedstawia Nam hermetyczność pewnego blokowiska małomiasteczkowej społeczności.Wraz z biegiem akcji robi się duszno,rzeczy które początkowo śmieszą i ma się wrażenie,że gra jest mocno przeszarżowana nabiera szalonej autentyczności.I tu jest słowo klucz bo ma się wrażenie oglądania fabularyzowanego dokumentu.A to wszystko ujęte pięknie poprowadzoną kamerą i kadrem 4:4.Wiele tu niedopowiedzianych rzeczy.Mały wielki film.
-
8.528 stycznia
- 1
- #4 w nowych
-
-
-
Nowe recenzje krytyków
-
Autor "Dalej jest dzień" pokazywał wielokrotnie, że jest zdolnym twórcą i zmyślnym opowiadaczem, więc można udzielić mu kredytu zaufania. I choć w przypadku "Chleba i soli" pozostaje mocny niedosyt, to podszyty ciekawością tego, co jeszcze w zanadrzu ma Damian Kocur.
-
Niespodziewanie doczekaliśmy się polskiego odpowiednika "Rób, co należy". Tylko proszę traktować to porównanie wyłącznie w kategoriach największego komplementu, bo "Chleb i sól" to kino autorskie pełną gębą.
-
Nagroda w Wenecji i sukcesy zagraniczne świadczą nie tylko o adekwatności strategii wytyczonej przez Kocura, co o uniwersalności opowieści z Chleba i soli. Najlepszy debiut polski od dość dawna.
-
Bardzo łatwo byłoby porównać Chleb i sól z innym zaangażowanym społecznie filmem ostatnich lat, Hejterem Jana Komasy. Choć opiera się on na podobnych podstawach i kumulowaniu negatywnych emocji, jest dużo mniej tabloidowy, a przez to bardziej wiarygodny.
-
8.519 września 2022
-
-
Przed seansem wzięcie na tapet pamiętnej "Bitwy pod kebabem" z Ełku zapowiadało się zachęcająco, w filmie wydarzenia te nie wybrzmiewają jednak odpowiednio, a dramaturgia zostaje zaprzepaszczona szantażem emocjonalnym i rozpaczą nakręconą w zwolnionym tempie. Mimo że debiut reżysera jawi się jako zmarnowany potencjał, to Kocur z pewnością nie raz pokaże jeszcze pazura.
-
-
Nowe recenzje użytkowników
-
dramat w kebabowni, recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/chleb-i-s%C3%B3l-pianista-ocena-6-10-za-kebaba
-
To nie jest typowy debiut fabularny.Kocur w sposób szalenie intrygujący przedstawia Nam hermetyczność pewnego blokowiska małomiasteczkowej społeczności.Wraz z biegiem akcji robi się duszno,rzeczy które początkowo śmieszą i ma się wrażenie,że gra jest mocno przeszarżowana nabiera szalonej autentyczności.I tu jest słowo klucz bo ma się wrażenie oglądania fabularyzowanego dokumentu.A to wszystko ujęte pięknie poprowadzoną kamerą i kadrem 4:4.Wiele tu niedopowiedzianych rzeczy.Mały wielki film.
-
8.528 stycznia
- 1
- #4 w nowych
-
-