Rozwiedziony dyrektor muzeum sztuki nowoczesnej stanie przed wielkim wyzwaniem podczas przygotowań do premiery najnowszej instalacji artystycznej.
- Aktorzy: Claes Bang, Elisabeth Moss, Dominic West, Terry Notary, Christopher Læssø i 15 więcej
- Reżyser: Ruben Östlund
- Scenarzysta: Ruben Östlund
- Premiera kinowa: 15 września 2017
- Premiera DVD: 1 marca 2018
- Premiera światowa: 20 maja 2017
- Ostatnia aktywność: 16 czerwca
- Dodany: 18 lipca 2017
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Trudno oglądać "The Square" i nie pomyśleć o pustych symbolach i gestach produkowanych hurtowo przez wiele instytucji kulturalnych. Film Östlunda parodiuje świat sztuki współczesnej, ale nie podważa sensu jej istnienia. Skłania raczej do zastanowienia, czemu służy czasami bardzo skomplikowany kod, stosowany przez artystów.
-
Kino Östlunda dowodzi, że można o sprawach trudnych mówić z finezją, swadą i atrakcyjnie. Im bliżej końca, tym bardziej film traci swoją konstrukcyjna jędrność - ale to wciąż rysa na powierzchni wykonanej z bardzo drogiego kruszcu.
-
Ja dzięki filmowi jeszcze bardziej utwierdziłam się w tym, że sztuka współczesna ma sens i wartość.
-
Ależ mnie ten typ denerwował! Mam nadzieję więcej go nie oglądać. Razem z przeciąganymi do bólu scenami, dialogami, które zdawały się donikąd nie prowadzić i z wątlutkim poczuciem humoru reżysera, stanowi to niestrawną dla mojego prostego gustu mieszankę.
-
Filmowa perełka, która czerpie wiele z artystycznego nadęcia i abstrakcyjności sztuki współczesnej, ale nie wpada w przerost formy nad treścią.
-
Kino ważne, brawurowo zrealizowane, które ciągnie się za widzem długo po seansie.
-
Tak, The Square będzie hitem grup wsparcia dla osób skrzywdzonych przez sztukę współczesną. Östlund pozwala bowiem odreagować mieszaninę wstydu, konfuzji i zastraszenia odczuwaną zazwyczaj w kontakcie z dziełem, które "jak to nie zachwyca jak zachwyca". Ten aspekt filmu czyni go bardzo "oglądalnym", przystępnym. Ale również - w pewnym sensie - łatwym.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Nie jest to łatwy film.
Praktycznie pozbawiony fabuły, a dla wielu sensu i przesłania. Bo trudno za wystarczający motyw uznać utratę przez dyrektora muzeum sztuki współczesnej portfela i telefonu.
Ale jak ktoś wpadnie w klimat dostrzeże logikę reżysera. Świetny klimat, znakomite aktorstwo, "odjechane" pomysły.