-
Więcej
Sposób kreacji świata zapiera dech w piersiach. Zaprezentowanie istotnej tematyki społecznej rozpieszcza szare komórki i skłania do refleksji.
-
Więcej
Emocje, piękne kobiety i broń. Angaż Pasikowskiego do prac nad Pitbullem okazał się strzałem w dziesiątkę. Całokształt smakuje jak pierwsza odsłona cyklu z domieszką Nowych porządków.
-
Więcej
"Czarna Pantera" ma pazura. Delikatnie gładzi odbiorcę pięknym wszechświatem, by gwałtownie wbić szpony niewygodnej problematyki społecznej. Jest drapieżna - igra z konwencjami, zrywa tematy tabu.
-
Więcej
Nie oczekujmy zbyt wiele od "Nowego oblicza Greya" - twórcy popełniają każdy błąd poprzednich części serii.
-
Więcej
Twórcy wysączają klimat z opowiadanych produkcji, na kolanie kreślą charakterologię postaci. I cóż z tego, że scenograf się postara i kostiumy będą piękne - choć "Winchester" obfituje w duchy, a każdy ze stu pokoi posiada odmienną udręczoną zjawę, cała produkcja nie posiada własnej duszy.
-
Więcej
Mimo wszystko to smakowite danie dla każdego, kto potrzebuje kinematograficznego katharsis z wkładem minimum środków i brakiem dołującej historii. Kinga Dębska posiada dar umiejętnego malowania emocji.
-
Więcej
Inteligentne kino, sprytnie wytykające liczne wady i słabostki amerykańskiego społeczeństwa.
-
Więcej
Stadium przejściowe między doskonałym "Naznaczonym" z 2010 roku, a schematycznymi i przewidywalnym ghost story a la "Baba Jaga" czy "Slumber".
-
Więcej
Twórcy przyprawiają kliszę kliszą, nie bacząc na dobry smak produkcji. Wyśmienite kino familijne sprzed 22 lat zostało przyodziane w kiczowaty strój błazna, którego repertuar skeczy kończy się na materialnej fascynacji ciałem.
-
Więcej
Barokowa, poligamiczna konwencja wbiła nóż w plecy "Brighta" - twórcy zagubili się w natłoku zaprezentowanych estetyk, ostatecznie decydując się na brudne kino klubów ze strip-barem, narkotyków i pełnych magazynków. Niczym w trakcie budowy biblijnej wieży Babel, w filmie pojawiło się zbyt wiele odwołań i zróżnicowanych, gatunkowych cech - pod ich natłokiem konstrukcja zaczęła się krzywić i wypaczać.
-
Więcej
Czerpie z wielu estetyk - niestety, w żadnej się nie realizuje.
-
Więcej
Humor szwankuje, barokowe kupidynki unoszą się nad każdą sceną, raz po raz wypuszczając z łuku miłosną strzałę, a widz z dystansem chłonie przyjazny kicz zaprezentowanego widowiska.
-
Więcej
To widowisko, do którego nie powinno podchodzić się na płaszczyźnie fabularnej, a problematycznej.
-
Więcej
Patos nie współgra z irracjonalną treścią - ceniony Ethan Hawke przeżywa przy tym najgorszą kreację w swojej karierze.
-
Więcej
Topi się pod naporem nudy i wstrząsającego banału.
-
Więcej
W "The Disaster Artist" znalazło się miejsce na emocje, kilka oczek, puszczonych w stronę znawców oryginału, życzliwy dowcip i męską przyjaźń. Widowisko nie próbuje opowiadać ważnej historii w wielkich słowach - swoją fabularną prostotę nadrabia doskonałym wyczuciem narracji.
-
Więcej
Wstrząsa i skłania do refleksji - jak każdy film Yorgosa Lanthimosa, wrasta głęboko w psychikę odbiorcy.
-
Więcej
Widowisko wyrasta na teatralnej glebie, podlanej konwencją kina lat '50 - niestety, żaden walor estetyczny nie zostaje wykorzystany w pełni, skutkując nieurodzajnym ugorem.
-
Więcej
Poprzez paranoiczną pracę kamery twórca próbuje ukryć nieudolną grę aktorską polskich raperów, występujących w "Totemie" - niestety, idąc za ciosem ukryciu ulega cała linia fabularna. Nieudolność techniczna skutkuje tytułem nieczytelnym, drażniącym percepcję odbiorcy.
-
Więcej
Błyskotliwej satyry nigdy nie za wiele, jednak barokowy przepych narodowych grzechów w pewnym momencie męczy, nie pozostawiając miejsca na krztę refleksji - ta zabita zostaje również prostotą przekazu.
-
Więcej
Dokument segreguje wiedzę odbiorcy i jeszcze szerzej otwiera mu oczy z niedowierzania, że człowiek człowiekowi zgotował taki los.
-
Więcej
Bajka skierowana do najmłodszych - w bardzo prosty i sympatyczny sposób opowiadająca o relacjach w rodzinie oraz o trudach realizacji pasji. Bogata kulturowo i wizualnie - z drugiej strony ginąca w odmętach innych dokonań wytwórni, bardziej pasjonujących w warstwie fabularnej.
-
Więcej
Bawi i zaspakaja na poziomie skrajnie przyziemnych wartości kinowego obrazu. Jest kolejnym fundamentem kształtującego się wszechświata superbohaterów - nierównym, nielogicznym, momentami wręcz męczącym. Wydaje się jednak, że najbardziej stabilnym.
-
Więcej
Klisze męczą, wtórność nudzi, a nieumiejętność twórców bawi - po co marnować sobie czas na film, o którym zapomnicie na drugi dzień po odbytym seansie?
-
Więcej
Produkcja staje się gigantyczną strzykawką, aplikującą solidną dawkę świątecznego humoru każdemu widzowi.
-
Więcej
Niestety, pomimo wielu intrygujących kontekstów, "Suburbicon" bardziej męczy niż bawi.
-
Więcej
Pomimo poważnej tematyki, "Najlepszy" nie ciąży na odbiorcy, jak inne produkcje rodzimej kinematografii. Film motywuje, unaocznia klęskę narkomanów, nie tracąc przy tym pogodnych tonów i ogólnej lekkości.
-
Więcej
Podobnie jak u Larsa von Triera, natężenie symboliki sprawia tutaj, iż każdy widz na swój sposób odczyta "Mother!". Seans potraktować można zatem jako intrygującą łamigłówkę erudycyjną.
-
Więcej
Twórcy wygrali swoją grę z delikatnymi ubytkami na ciele - "Piła: Dziedzictwo" nie rozczarowuje, jednak po 7 latach nieobecności na ekranach kin można byłoby wskórać z nią coś znacznie ciekawszego.
-
Więcej
Klasyczny Marvel bez hamulców - kino superbohaterskie podane w uniwersalnej i relaksacyjnej formie, ze złożami humoru i znakomitymi postaciami. W fabule coś zgrzyta, kolejny szemrany superłotr próbuje przejąć władzę nad światem, lecz widz przymyka na to oko, podziwiając znakomity mix SF, kina miecza i sandałów na modłę "Gladiatora" oraz klasycznego fantasy.
-
Więcej
Ciekawy komentarz w stronę kondycji psychiki ludzkiej oraz metaforyczna wizja Wielkiego kryzysu. Dużo tu kontekstów, dużo zachłanności - na szczęście wszystko wybrzmiewa z zaplanowanym powodzeniem, a twórca nie okazał się pazerny na ilość tropów interpretacyjnych oraz jakość obrazu.
-
Więcej
Na pewno spodoba się komuś, komu nieobce są mroczne klimaty, przyprawione egzotycznymi, a zarazem tak bardzo nam bliskimi elementami zabobonu.
-
Więcej
Krok naprzód w twórczości Łukasza Barczyka - z pewnością satysfakcjonujący, choć niepozbawiony wad.
-
Więcej
Zgrabnie sklecony kolaż obrazujący nowoczesną Rosję i bezdusznych ludzi, niemogących poradzić sobie z brakiem oraz nadmiarem uczuć względem siebie i innych.
-
Więcej
Søren Sveistrup, Hossein Amini i Peter Straughan napisali scenariusz - niestety, spadł śnieg przykrywając linie dialogowe, wiatr porwał kilka kartek i została z niego niespójna całość. Nad nią pochylili się amerykańscy producenci, dorzucając swoje trzy grosze - w dużej mierze to oni są winni ostatecznej formie "Pierwszego śniegu".
-
Więcej
Fabularny mętlik, starający się udowodnić, że niesie za sobą więcej treści, niż lokowanych produktów - nic bardziej mylnego.
-
Więcej
Melancholia miesza się tu z brutalną walką o godność. Wszystko podane zostaje z subtelną nutą LGBTQ - zaakcentowaną, lecz nie propagandową.
-
Więcej
Kilogram biografii i tona sztuki - nic dziwnego, że o widowisku mówi się, jako o pewnym kandydacie do Oscara.
-
Więcej
Godny spadkobierca "Łowcy Androidów" - zgrabnie splatający wszystkie wątki z niedopowiedzianego oryginału i równie spektakularny. Niestety, pośród rzeszy superlatywów najbardziej w oczy kłuje nadmiar pretensjonalnej treści.
-
Więcej
Jest to danie mdłe, pozbawione przypraw, ginące w odmęcie kina klasy B.
-
Więcej
Przypadnie do gustu każdemu fanowi twórczości Xaviera Dolana. Morgan Simon zrealizował szczery obraz kilku aspektów miłości - równocześnie sparafrazował treść "Wyśnionych miłości".
-
Więcej
Znośna choć nieobowiązkowa atrakcja dla obu płci i dwóch generacji. Hallie Meyers-Shyer zaprasza do świata pięknych ludzi i opowiada bajkową historię miłości i radości - wszystko ocieka kiczem i plastikiem.