
Kinofilia Sławomir Płatek
Źródło-
95recenzji
-
95ocen
-
39pozytywnych
-
56negatywnych
-
5.1średnia
-
41%pozytywnych
-
1.5odrębność
Gatunki, kraje i dekady
Ostatnio zrecenzowane
-
Kiepsko opanowane reguły gry prowadzą do filmu ociężałego, monotonnego, chwilami wręcz irytującego.
-
Nie da się niestety obronić tezy, że ten film jest czymkolwiek więcej niż space-horrorem.
-
Wartkie kino przygodowe o charakterze absolutnie i skończenie rozrywkowym.
-
Może się słusznie podobać i równie słusznie - nie podobać.
-
Zanosiło się też przez jakiś czas na niskobudżetowy dramat jednego bohatera, ale nic z tych rzeczy. Kawał dobrego kina gatunkowego.
Najwyżej ocenione
-
Realizacja jest technicznie bez zarzutu, a wymowa i pomysłowość zdecydowanie nieprzeciętne.
-
Bardzo dobry film o szerokim polu dla interpretacji.
-
Zrobiony z miłości do kina i opowiadający o miłości do kina, a także o znaczeniu kina dla Stanów Zjednoczonych i poniekąd dla całego zachodniego świata.
-
Taki sobie film, a wraca się do niego i rzuca na tło.
-
Obraz jest świetnie przemyślany. Jeśli kogoś interesuje psychologia, znajdzie tu bardzo interesujące studium. Ale można też oczywiście obejrzeć po prostu jako ciekawą historię o zagrożeniu.
Najniżej ocenione
-
Uważam, że posługiwanie się chwytliwą metodą artystyczną w celu prania mózgów jest obrzydliwe.
-
-
Obszerne fragmenty nowego obrazu to kino akcji, gatunek zupełnie niekomponujący się z westernem.
-
Żeby dostać Oscara, trzeba nakręcić film poprawny.
-
Co by się stało, gdyby zmiksować Matrixa, Transformers, Władcę pierścieni i Troję? Wielka kupa by wyszła. Niepotrzebnie piszę "by", ponieważ właśnie zrobiono coś takiego.
Odrębnie ocenione
-
-
Żeby dostać Oscara, trzeba nakręcić film poprawny.
-
Wracając do głównego bohatera: ludzki aspekt tego filmu jest przejmujący. Artystyczny - też wysokiej próby. Ale propagandowa warstwa takich filmów zwykle okazuje się najbardziej trwała.
-
Uważam, że posługiwanie się chwytliwą metodą artystyczną w celu prania mózgów jest obrzydliwe.
-
Nie broni się to ani na poziomie krytyki kultury gatunku ludzkiego, ani na poziomie antyutopii.