Aktualizacja serwisu. Sprawdź

Mateusz Marek Jeziński

Krytyk (również użytkownik)
  • Ostatnio dodana recenzja: 9 lutego 2019 (1 mies. temu)
  • Na Mediakrytyku od: 6 stycznia 2019 (2 mies. temu)
  • 16
    recenzji
  • 11
    ocen
  • 10
    pozytywnych
  • 1
    negatywna
  • 7.8
    średnia
  • 91%
    pozytywnych
  • 1.4
    odrębność

Ostatnio zrecenzowane

  • 5.8
    5.8
    5.2
    5.2
    8
    M. Night Shyamalan nie od dziś znany jest jako twórca, który, czerpiąc z motywów i konwencji kina rozrywkowego, opowiada w pełni kompetentne historie dramatyczne, rezygnujące z efekciarstwa na rzecz kameralności i stonowanego klimatu. Glass, mały wielki finał trylogii Niezniszczalnego, świetnie wpisuje się w ten obraz, będąc jednocześnie bardzo dobrym, dopracowanym thrillerem psychologicznym i przewrotnym, zaskakującym spojrzeniem na kino superbohaterskie.
  • 6.9
    6.9
    6.4
    6.4
    8
    Pełna gracji i świeżości współczesna baśń, liryczne kino zafascynowane wolnością, młodością, estetyką przemocy i nieoczywistą seksualnością. Wpisuje się tym samym w tradycje sięgające co najmniej lat 60. z francuską i japońską Nową falą oraz Nowym Hollywood, zachowując przy tym własną autentyczność i oryginalność. Czyni to z Anioła unikalne dzieło artysty dobrze wiedzącego, co robi i przy okazji piękne kinowe przeżycie.
  • 6.1
    6.1
    5.5
    5.5
    5
    "Smak wspomnień" jest więc ostatecznie efektem sprzecznych, zwalczających się wzajemnie elementów. Z jednej strony mamy ciekawie opowiedzianą historię, w której osobiste emocje przeplatają się z współczesną historią i kulturą kulinarną, z drugiej zaś wykonanie sztuczne i pozbawione wyczucia. Całość pozostaje filmem po prostu średnim i bardzo dalekim od zrealizowania swojego potencjału.

Najwyżej ocenione

Najniżej ocenione

Najbardziej odrębnie ocenione

  • 4.3
    4.3
    4.7
    4.7
    7
    Dzieło zupełnie inne od starszego o siedem lat Fausta Sokurowa, ten bowiem przytłacza nas klimatem sennego koszmaru i fascynuje nihilistycznymi rozważaniami. Oba te skrajnie różne podejścia do jednego tematu są z pewnością interesujące i w podobnym stopniu godne polecenia.
  • 5.8
    5.8
    5.2
    5.2
    8
    M. Night Shyamalan nie od dziś znany jest jako twórca, który, czerpiąc z motywów i konwencji kina rozrywkowego, opowiada w pełni kompetentne historie dramatyczne, rezygnujące z efekciarstwa na rzecz kameralności i stonowanego klimatu. Glass, mały wielki finał trylogii Niezniszczalnego, świetnie wpisuje się w ten obraz, będąc jednocześnie bardzo dobrym, dopracowanym thrillerem psychologicznym i przewrotnym, zaskakującym spojrzeniem na kino superbohaterskie.
  • 7.8
    7.8
    7.6
    7.6
    10
    Dzięki tej stylistyce Suspiria wchodzą na poziom znacznie wyższy niż punkt wyjściowy, czyli prosta historia o dziewczynie w domu, w którym dzieją się dziwne rzeczy. Stają się absolutnie fascynującym przeżyciem bez reszty zajmującym zmysły widza, prologiem do mody na neonowe oświetlenie, która zapanowała zarówno w latach 80., jak i ponownie w obecnej dekadzie, a przede wszystkim ponadczasowym arcydziełem swojego gatunku.

Aktywne