Radio Wrocław
Źródło-
Jeśli "Czarna pantera" zasłużyła na oscarowe nominacje i statuetki, to dlaczego nie miałaby ich dostać "Kapitan Marvel" - ma więcej polotu, spójniejszy scenariusz i wyznacza dobry, globalny przykład dla córek, siostrzenic, czy młodszych koleżanek. Poprzednikom z MCU ustępuje w sekwencjach akcji, efektach wizualnych i oryginalnych obrazach.
-
Głos nie tyle pokolenia, co człowieka w określonym wieku lub w momencie zadawania ważnych pytań. Brzmi szczerze i naturalnie.
-
Trudno uwierzyć, że Sonia Braga nie dostała za tę rolę wszystkich nagród świata. "Aquarius" to jeden z filmów kameralnych i epickich zarazem, które opowiadają nam uniwersalne prawdy w oparciu o konkretną historię.
-
Skromne arcydzieło. Perfekcyjna konstrukcja, w której reżyser wyciągnął od aktorów maksymalną naturalność.
-
Ponadgatunkowa hybryda wygrywa dzięki maestrii połączenia, montażu. Suniemy z obiektywem Jolanty Dylewskiej przez tajemniczą Kotlinę Kłodzką, wkradamy się do chaty Duszejki, brniemy przez lasy i śniegi, składamy wizyty w mrocznym miasteczku.
-
W niemal trzygodzinnym filmie, który mknie przez spotkania bohaterów jak wysokogórska kolejka, z niezwykłym wyczuciem czasu i równowagi, zbieramy emocjonalne i dramaturgiczne punkty kulminacyjne jak złoto i diamenty w grach komputerowych.
-
Był tu materiał na film, który wybuchłby jak drugie "Big Short", ale twórcy bardziej zainteresowali się budowaniem napięcia i sensacją. Zmarnowali ciekawe pytania zamachowca, zadowolili się odpowiedziami zwrotów akcji. Szkoda aktorów i tematu.
-
Najbardziej poruszająca jest pierwsza część, w której do prawdziwych wydarzeń z życia Assafa dodano fikcyjne.
-
Całość bliska jest animowanego pierwowzoru, ale nie ma ducha oryginału. Gonitwa po dżungli, wykreowanej rzeczywiście w imponujący sposób, szybko mnie znużyła.
-
Odważna, mądra, zabawna i poważna historia o dorastaniu.
-
Łączy w scenariuszu Lanthimosa i Efthymisa Filippou kafkowski sposób opowiadania z surrealizmem Marqueza.
-
Silna jest moc. Mocą jest silny "Łotr jeden".
-
Film o smutnej rzeczywistości, pozornie prosty i nieefektowny, ale okazuje się wielowarstwową ucztą do wielokrotnego smakowania.
-
To nie tylko political fiction, to również zabawny mockument o współczesnej ekipie filmowej, z komedią omyłek, wypadków i uczuleń.
-
Spokojny krzyk, ale stanowczy sprzeciw.
-
-
Najlepszą sceną filmu jest dla mnie dyskusja Eddiego z duchownymi różnych odłamów chrześcijaństwa, dotycząca konsultacji teologicznej nad powstającą właśnie superprodukcją historyczną. To jeden z tych momentów, gdy Coenowie są niezwykle błyskotliwi i mądrzy jednocześnie.
-
Dla jednych będzie horrorem, dla innych thrillerem. Ciekawie ogląda się to pomieszanie gatunków.
-
-
Kto zastanawiał się, jak wyglądałoby epickie kino artystyczne, autorski film z hollywoodzkim budżetem, dostaje odpowiedź.
-
Jest genialnie dobrym filmem, bo daje nam odczuć piekielne zło, które otacza głównego bohatera.
-
Poprawne, aż za bardzo życzeniowe i zapełniające ekran papierowymi postaciami.
-
Trzyma tempo, żongluje odniesieniami, w formie i dialogach nie boi się autoparodii, po mistrzowsku używa symboli, nadając wielu scenom i całości metaforycznych znaczeń.
-
Momentami polskie "Czułe słówka", cały czas aktorski koncert i dobre dialogi przełamujące schemat, który niestety powraca.
-
Byłem bliżej rozczarowania, niż oczarowania, ale w regularnym repertuarze "Zupełnie Nowym Testamentem" można się zupełnie swobodnie zachwycać.
-
Sarkastyczny, jak za najlepszych lat, a w dodatku pełen niespodziewanych podtekstów i aluzji - najnowszy Woody Allen udał się: jest zabawnie i smacznie.
-
Nadaje się na prztyczka w nos niewierzącym w sukces polskich artystów kina.
-
Lubię w tym filmie obrazy, choć inaczej pamiętam początek lat 90. XX wieku. Najmniej przyciąga mnie do wspominania seansu scenariusz, a to przecież za niego Tomasz Wasilewski otrzymał Srebrnego Niedźwiedzia na festiwalu w Berlinie.
-
Zamiast komedii romantycznej lekki formalnie film o kryzysie w związku. Kamper Łukasza Grzegorzka to kolejny dowód na istnienie polskiego kina niezależnego na światowym poziomie.