 
									- 
														WięcejTrzeba tego doświadczyć. A potem ochłonąć. Prawdopodobnie to będzie Wasz najbardziej niezwykły seans w tym roku. 
- 
														WięcejWidać, że reżyser i aktorzy się świetnie bawili podczas pracy nad filmem. Ten entuzjazm udziela się widzowi. To kawał porządnej rozrywki - prostej, ale nie prostackiej. 
- 
														WięcejNie poleciłbym tego filmu nikomu, poza zatwardziałymi fanami von Triera. Sam się do nich zaliczam, więc nie żałuję seansu. Jest trochę Dogmy, są zabawne dialogi, jest sztuka. 
- 
														WięcejPo nieco słabszym "Pentameronie" włoski reżyser wrócił do mistrzowskiej formy. Brutalna historia fatalnego zauroczenia psiego fryzjera jest naprawdę przejmująca. Bez efekciarstwa, w czuły i nastrojowy sposób Garrone po raz kolejny pokazał mniej urokliwe oblicze swojej ojczyzny. 
- 
														WięcejW tym filmie można poczuć niemal namacalnie uroki, jak i trudy młodości. Dzieje się to za sprawą znakomicie zagranych ról młodych bohaterów, jak i zapadających w pamięć, przepełnionych zmysłowością obrazów. 
- 
														WięcejTa ekranizacja powiedzenia "robić z igły widły" kipi czarnym humorem, a zarazem niesie solidną dawkę emocji. Najpierw tych typowych dla dramatu - ból po rozstaniu, śmierć kogoś bliskiego, trudne relacje rodziców z dziećmi - później zaś kojarzących się thrillerem i kinem gore, kiedy w ruch idą bardziej radykalne środki niż słowa. 
- 
														WięcejEfektowny film o wkraczaniu w dorosłość, serwujący widzowi terapię szokową. 
- 
														WięcejZwyczajne życie nie musi oznaczać przeciętności, a ten film znakomicie to pokazuje. 
- 
														WięcejImponuje zarówno pod względem formalnym, bo wiele tu wizualnych i montażowych perełek, jak również fabularnym. Mamy wciągającą historię, świetne dialogi, dowcipy które nie żenują i zaskakujący twist, nadający filmowi pewien surrealistyczny naddatek. 
- 
														WięcejZaostrza apetyt na więcej, zarówno filmów Oliviera Assayasa, jak i występów Stewart w ambitnym repertuarze. 
- 
														WięcejOparty na prostym pomyśle, rozciągnięty do prawie trzech godzin, złożony z serii powtarzających się i dość przewidywalnych gagów "Toni Erdmann" nie wiedzieć czemu przykuwa do ekranu i wywołuje na widowni zbiorowe salwy śmiechu. Mamy tu humor rubaszny i kabaretowy, który równoważą bardziej abstrakcyjne i wyrafinowane żarty. 
- 
														WięcejWszystko to brzmi kuriozalnie, ale jako całość się broni. Jeśli ktoś nie kupi dziwacznej opowieści o syrenach, zadowolą go być może popisy wokalne Kingi Preis czy taneczne Magdaleny Cieleckiej. 
- 
														WięcejChoć "Tajemnice Bridgend" nie są arcydziełem kinematografii, to reżyserowi udało się osiągnąć zamierzony cel - film umie przerazić. 
- 
														WięcejSą tu różne ekscesy i fantazje, ale jednocześnie jest też mnóstwo subtelności i magii, nie tylko magii przewrotnej miłości i potęgowanego pożądania, ale też magii kina w ogóle. 
- 
														
- 
														WięcejMimo zarzutów dobrze, że ten film powstał. Losy europejskich sufrażystek były dotąd pomijane przez kino, a dzięki Sarze Gavron otrzymujemy dzieło o dużych walorach edukacyjnych, stanowiące hołd dla niezłomnych kobiet, bez których proces emancypacji mógłby się znacznie opóźnić. 
- 
														WięcejJeśli ktoś nie jest fanem hollywoodzkiej estetyki, a chciałby zanurzyć się w baśniowy świat, z pewnością doceni podjętą przez Włocha próbę zmierzenia się z kinem gatunkowym. 
- 
														WięcejDawicki brawurowo wcielający się w swoje alter ego, daje na poły fikcyjny, na poły realny wgląd w kulisy działalności twórczej i w groteskowy sposób prezentuje środowisko artystów sztuk wizualnych oraz swoje w nim miejsce. Z nonszalancją i ironią podważa sens własnej postkonceptualnej twórczości, a zarazem oddaje hołd tej formie sztuki i przyczynia się do jej popularyzacji. 
- 
														WięcejWłoskiemu reżyserowi, mimo poruszania dość odważnego tematu i licznych ujęć narządów rozrodczych, udało się uniknąć taniego skandalizowania i rubaszności. 
- 
														WięcejFilmowe kuriozum, które mimo pozornie wtórnej fabuły oraz realizacyjnego minimalizmu fascynuje i zadziwia. 
- 
														WięcejBent Hamer, doświadczony i zasłużony norweski reżyser, umiejętnie wyważył nomen omen proporcje i upakował w jeden film treści naukowe, filozoficzne i metafizyczne, które dobrze współgrają z wątkami romansowymi i obyczajowymi. 
- 
														WięcejMike Leigh, choć trzyma się chronologii i faktów w przedstawianej historii, to nie stworzył sztampowej i ilustracyjnej biografii wybitnego artysty. Umiejętnie wyważył akcenty, pokazując zarówno słabości, jak i wielkość Turnera, a przy okazji nakręcił kolejny znakomity film w swoim dorobku. 
- 
														WięcejReżyserowi można wytykać, że wciąż kręci ten sam film, że powiela te same schematy, wątki i sceny, że w dialogach często tłumaczy akcję, aby przypadkiem ktoś mniej uważny się w niej nie pogubił. Ale trzeba przyznać, że to, co serwuje nam co roku, i tak jest ciekawsze, mądrzejsze i lepiej wyreżyserowane niż zdecydowana większość filmów głównego nurtu, którymi raczą nas kina. 
- 
														WięcejLekki, momentami urokliwy i zabawny film o poważnych, bliskich wielu osobom sprawach. 
- 
														Więcej"Citizenfour" moglibyśmy oglądać jako porywający i mroczny thriller szpiegowski, gdyby nie to, że wszystkie pokazane sceny wydarzyły się naprawdę. 
- 
														WięcejNiestety, grecki reżyser nie jest Homerem kina i brakuje w "Xenii" spójności i konsekwencji. Wystarczyłoby trochę więcej popracować nad scenariuszem i skrócić ten dwugodzinny film. Jednak fani kina LGBT i osoby tęskniące za wczesną twórczością Almodóvara na pewno "Xenię" polubią. 
- 
														WięcejMa dużo wdzięku i absurdalnego humoru, ale jest dość hermetyczny i zadowoli wąskie grono odbiorców. 
- 
														WięcejOsobowość Cave'a i snuta przez niego opowieść przykuwają do ekranu, a pomysł na realizację i wykonanie filmu imponują. Szkoda jedynie, że trochę za mało tu szaleństwa, nonszalancji i humoru, z czym kojarzyłby się ten artysta, a za dużo patosu i rygoru. 
- 
														WięcejTemu niedługiemu, a bogatemu w treść dokumentowi trudno cokolwiek zarzucić. 
- 
														WięcejDzieło niezłego reżysera, Antona Corbijna, dobrze zmontowane, z ciekawymi dialogami i gwiazdorską obsadą. Problem w tym, że jak na thriller jest za mało wciągające, jak na kino popularne za mało tu atrakcji i efektów, jak na ambitniejszy projekt brakuje jakichkolwiek prób przełamania konwencji kina gatunkowego. 
- 
														WięcejW sprawnie poprowadzonej fabule widać rękę doświadczonego rzemieślnika, który jednak zbyt łatwo popada w schematyzm i dosłowność. 
- 
														WięcejImponuje brawurą, przekorą, wizyjnością oraz aurą niezwykłości i tajemnicy, ale tylko przez pierwszą połowę. Z czasem manieryzm Żuławskiego staje się trudny do zniesienia, a kolejne aktorskie szarże często prowadzą w niewiadomym kierunku. 
- 
														WięcejTwórcy tego skromnego, niedługiego filmu nie celują w arcydzieło - dużo tu umowności, dbałość o prawdziwą psychologiczną głębię postaci zostawili na lepsze czasy, serwowany humor raczej nie grozi śmiercią, a cała opowieść służy przede wszystkim pokrzepieniu serc. Czasem jednak warto zobaczyć coś lekkiego, a pouczającego i traktującego o poważnych sprawach. 
 
								 
											 
											 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			 
			