Mieszkańcy włoskiego miasteczka wiedzą, że Marcello, miejscowy psi fryzjer, nie skrzywdziłby nawet muchy. Niepozorny, ale lubiany przez wszystkich, dzieli swój czas między pracę, wychowywanie córki i okazjonalny handel kokainą. Z powodzeniem unika kłopotów, przynajmniej dopóki nie pojawia się Simone - trzęsący całą okolicą, wiecznie naćpany osiłek. Kiedy po raz kolejny bezwzględnie wykorzysta naiwność Marcella, psi fryzjer będzie musiał się odgryźć.
- Aktorzy: Marcello Fonte, Edoardo Pesce, Nunzia Schiano, Adamo Dionisi, Francesco Acquaroli i 13 więcej
- Reżyser: Matteo Garrone
- Scenarzyści: Ugo Chiti, Matteo Garrone, Massimo Gaudioso
- Premiera kinowa: 14 września 2018
- Premiera światowa: 16 maja 2018
- Ostatnia aktywność: 28 grudnia 2023
- Dodany: 18 maja 2018
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Obraz Mateo Garrone zdaje się być punktem przełomowym w jego reżyserskiej karierze i najbardziej klarownym filmem spośród jego wciąż jeszcze niewielkiego dorobku twórczego.
-
Za to, w jaki sposób Garrone sprzedaje nam w wyszukany sposób bardzo uniwersalne i - wydawałoby się - wyświechtane prawdy na temat człowieka, zasłużył na moje uznanie. I za pieski - dużo fajnych piesków.
-
Kino naprawdę dobre - inteligentnie operuje nastrojem, wprowadza w interesujący świat i lśni aktorsko. I tak jak opieszałość sprawia, że stylizacja pudla w wykonaniu Marcello zapewnia mu "tylko" brązowy medal na lokalnych zawodach, tak zachowawczość narracyjno-scenariuszowa filmu sprawia, że nie jest on w stanie zdobyć u mnie oceny wyższej niż bardzo przyzwoita siódemka.
-
Niewiele produkcji w tegorocznym konkursie w Cannes wywołało u mnie autentyczne "ciary" - Dogman zrobił to znakomicie.
-
Po nieco słabszym "Pentameronie" włoski reżyser wrócił do mistrzowskiej formy. Brutalna historia fatalnego zauroczenia psiego fryzjera jest naprawdę przejmująca. Bez efekciarstwa, w czuły i nastrojowy sposób Garrone po raz kolejny pokazał mniej urokliwe oblicze swojej ojczyzny.
-
Największą siłą produkcji jest mistrzowska realizacja Matteo Garrone. Jesteśmy świadkami wyrazistej reżyserii, na którą składają się bardzo szerokie kadry, wypełnione starannie dobraną i znaczącą dla budowania historii scenografią oraz silne kreacje aktorskie, zwłaszcza wcielającego się w główną rolę Marcello Fonte.
-
To wbrew zapowiedziom nie film o fryzjerze psów, który ma problem z lokalnym osiłkiem, ale niezwykle wciągająca opowieść o samotności, strachu i potrzebie akceptacji.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Utrzymana w surowej konwencji opowieść o tym, że o ile z najbardziej agresywnym psem idzie się dogadać, to z człowiekiem nie za bardzo.
Atmosfera budowana prostymi środkami. Reżyser odpowiednio operuje kolorami, światłem, przemyślaną scenografią i tempem opowiadanej historii.
Nie jest filmem łatwym, miłym i przyjemnym. Ma jednak w sobie jakiś pierwiastek pozytywny.
Więcej: https://www.wodaiogien.com/single-post/2018/09/15/Dogman-–-człowiek-człowiekowi-psem-ocena-610
-