 
					Małżeństwo poszukuje surogatki. Kiedy znajdują odpowiednią kandydatkę okazuje się, że jest lesbijką.
- Aktorzy: Julia Kijowska, Eliza Rycembel, Andrzej Konopka, Katarzyna Gniewkowska, Maria Peszek i 15 więcej
- Reżyserzy: Olga Chajdas, Marta Konarzewska
- Scenarzyści: Marta Konarzewska, Olga Chajdas
- Premiera kinowa: 5 października 2018
- Premiera DVD: 3 lipca 2019
- Premiera światowa: 28 stycznia 2018
- Ostatnia aktywność: 18 maja
- Dodany: 9 lutego 2018
- 
												 Więcej WięcejZ jakiegoś powodu jednak jest tak naprawdę pierwszym polskim filmem lesbijskim. W tym temacie rodzime kino zawiodło. Ma przed sobą jeszcze dużą lekcję do odrobienia. 
- 
												 Więcej WięcejKompletny, przemyślany i spójny, ponieważ Olga Chajdas jest twórczynią świadomą. Wie, jakie wyobrażenie rzeczywistości chce zaoferować widzowi i jak je przełożyć na język filmu. 
- 
												 Więcej WięcejOt, kolejny melodramat o rozpadzie związku i budowaniu szczęścia od nowa, tyle że odwracający kulturowe role przypisane do poszczególnych bohaterów ze względu na ich płeć. 
- 
												 Więcej WięcejPo reakcjach ludzi miałem wrażenie, że Nina została stworzona tylko dla mnie. Bo ja, nie potrafię o niej powiedzieć złego słowa. 
- 
												 Więcej WięcejIstotny, odważny, ale i piekielnie intymny festiwal zmysłowości, będący w stanie rozpalić do czerwoności szarą polską rzeczywistość. 
- 
												 Więcej WięcejJak opowiadają sami twórcy "Nina" to dzieło, które powstawało przez wiele lat i kiedy tworzyli scenariusz temat był zdecydowanie bardziej kontrowersyjny niż kiedy patrzą na niego dzisiaj. Mimo tego, nie można odmówić mu ważnego głosu, rzadko pojawiającego się we współczesnej polskiej kinematografii, mniejszości seksualnych. 
- 
												 Więcej WięcejW "Ninie" możemy się też zanurzyć podobnie, jak robi to tytułowa bohaterka, gdy wkracza do "Rodziska" ‑ pracy Natalii Bażowskiej, instalacji skonstruowanej na wzór kobiecego łożyska. W tej miękkiej sferze można sobie uciąć całkiem niezłe pogaduchy i trochę pobyć sobą. 
- 
												 Więcej WięcejNie wiadomo, czym właściwie "Nina" miałaby oddychać, skąd czerpać energię. "Niepożądane zwroty pożądania" określają zwroty akcji, ale to szkielet - szkieletem dwóch godzin się nie zapełni. 
- 
												 Więcej WięcejChoć "Nina" jest na swój sposób dziełem misyjno-edukacyjnym i niestety w oswajaniu odmiennej od tej uznawanej za tradycyjną seksualności bywa irytująca, warto docenić przewrotne poczucie humoru, z jakim twórczynie filmu zabrały się w nim za dekonstrukcję klasycznego modelu rodziny. 
- 
												 Więcej WięcejTam, gdzie potrzeba delikatności, twórcy wybierają dosadność, zmysłowość zastępują scenami szybkiego seksu w toalecie a postaci - chodzącymi stereotypami. Ostatecznie "Nina" okazuje się seansem irytującym i męczącym oraz powielającym negatywne stereotypy. 
- 
												 Więcej WięcejTo nieidealny, ale udany pełnometrażowy start. 
- 
												 Więcej WięcejSkłamałbym pisząc, że "Nina" do mnie nie trafiła. Pełnometrażowy debiut Olgi Chajdas zwyczajnie ma swoje lepsze i gorsze strony. 
- 
												 Więcej WięcejZmysłowa opowieść o przebudzeniu niespełnionej kobiety. Nie tylko wielka moc, ale też wiele niedociągnięć. 
- 
												 Więcej WięcejWizualna przyjemność czerpana z "Niny" sprawia inny problem. Chcąc opowiadać przede wszystkim poprzez obraz, twórcy zdecydowali się o kilka stopni za mocno podkręcić symbolikę kolorów, przez co stylowe zdjęcia Tomasza Naumiuka wydają się nazbyt wykoncypowane. 
- 
												 Więcej WięcejDostałem tylko reżyserską wprawkę, która nie opowiada nic nowego, a w dodatku do tematyki podchodzi z zaskakującą nieporadnością i niechlujstwem. 
- 
												 Więcej WięcejOdważny i świadomy, jeśli idzie o wydźwięk społeczny, ale zarazem bardzo wrażliwy i delikatny w stylu i w formie. 
- 
												 Więcej WięcejTo jeden z tych filmów, które trwają dwie godziny, ale widz ma wrażenie, że siedzi na sali kinowej ze cztery. Niestety, trudno powiedzieć coś dobrego o tym dziele. 
- 
												 Więcej WięcejOldze Chajdas udało się w debiutanckim filmie mówić o delikatnych sprawach z wyczuciem, humorem i we wszystkich odcieniach szarości. 
- 
												 Więcej WięcejErotyczne sceny są odważne, szczere i niespecjalnie delikatne. 
- 
												 Więcej WięcejTo prawda, że film podąża utartymi fabularnymi ścieżkami kina queer, można w nim odnaleźć upraszczające klisze i narracyjne dziury. Ale te niedoskonałości świetnie tuszuje ambicja projektu - jego złożoność i wielowymiarowość. 
- 
												 Więcej WięcejGdyby w polskim kinie przyznawano nagrody dla najlepszego duetu aktorskiego Julia Kijowska i Eliza Rycembel powinny być absolutnymi faworytkami. A i statuetka dla tercetu mogłaby im przypaść, wespół z Andrzejem Konopką. 
- 
												 Więcej WięcejJest świadomym debiutem, w którym Olga Chajdas z dużym wdziękiem mówi o uczuciach. Opowiada o świecie, który zna, w którym żyje i zatapia się w szarych barwach codzienności, ale dzięki temu właśnie jest szczera i wiarygodna. 
- 
												 Więcej WięcejMam wrażenie, że zarysowany w tym filmie problem został spłycony i niewyzwolony od stereotypów. I to jest jego słaba strona. 
 
								 
										 
										 
										 
										 
	 
	 
	 
		 
	 
	 
		 
	 
		 
	 
	 
	 
	 
		 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
	 
		 
	 
	 
	 
	 
	 
		