Dawid Konieczka
Krytyk-
-
Dziś Ostatni dzień lata stanowi jeden z najważniejszych filmów polskiej kinematografii w ogóle, a zarazem jeden z jej najciekawszych debiutów.
-
W "Brzdącu" Chaplin na dużą skalę wprowadził to, co wkrótce stało się znakiem rozpoznawczym poetyki jego dzieł. Sprawił, że na komedii widzowie płakali nie tylko ze śmiechu, lecz także ze wzruszenia.
-
Świetne połączenie reguł kina noir z inscenizatorską maestrią Wellesa.
-
Absurd i tandeta złożone są tu w dynamiczną, fenomenalnie zrealizowaną całość i jeśli "Guns Akimbo" w pewnych kręgach stanie się kultowy, nie będzie to żadnym zaskoczeniem.
-
Kino to kameralne, krótkie, ale koniec końców wielce przygnębiające i przejmujące.
-
Rewelacyjny przykład kina autorskiego, nawiązującego do gatunkowej klasyki, ale kroczącego własną drogą twórczą.
-
To niezmiennie opowieść o dojrzewaniu, niezależności i niezniszczalnej sile rodzinnej miłości, z wyraźnym autorskim podpisem Grety Gerwig i jej wspaniałej obsady.
-
Chociaż reżyserski debiut Niemki miewa problemy z tempem narracji, to pozostaje wierny swojej poetyce, kreując świat naznaczony bezsilnością i emocjonalnym chłodem.
-
Po dziś dzień wiele osób odczuwa do "Ultrakrótkich" niesłabnący sentyment, bo pomimo swoich mankamentów, gwarantowały solidną dawkę niedorzecznego i niezapomnianego humoru.
-
Mimo swoich wad, po piętnastu latach od premiery film wciąż ma swoich sympatyków i pozostaje całkiem niezłym wyborem na luźny wieczorny seans.
-
Choć "Baranek Shaun Film. Farmageddon" poszerza owcze uniwersum, to wciąż mamy do czynienia ze starym, dobrym Shaunem i jego pociesznymi kompanami.
-
Okazjonalnie zbyt mała kontrola nad prymitywnością to w zasadzie jedyny zarzut wobec "Popstar: Never Stop Never Stopping. Satyra jest to wszak kapitalna, której nie umyka żaden absurd możliwy do wykpienia.
-
Addamsowie nie zatracili swojego ekstrawaganckiego uroku. To wciąż grupa oryginałów ze słabością do ostrych przedmiotów, odciętych kończyn i czarnego humoru.
-
W swoim filmie reżyser Thurop Van Orman stawia na galopującą akcję i sympatyczny humor, które w połączeniu stanowią przyjemną mieszankę dla całej rodziny.
-
Ostatecznie Grzeczni chłopcy pozostają delikatnie postrzeloną, nie do końca grzeczną komedią o przyjaźni i wkraczaniu w dorosłość. Film Gene'a Stupnitsky'ego ma niewielkie szanse na powtórzenie sukcesu Supersamca, do którego niekiedy porównują go recenzenci, ale dzięki trójce głównych aktorów i kontrolowaniu niewybrednego humoru mogą okazać się sympatyczną, niegłupią propozycją na niezobowiązujący seans w gronie przyjaciół.
-
Julia Bertuccelli przesadnie skupiła się na licznych retrospekcjach, przez co zaniedbała zarówno wątek główny swojego filmu, jak i bohaterów.
-
Siła filmu Weira leży w sympatycznych, różnorodnych i doskonale zagranych bohaterach oraz optymistycznej, motywującej wymowie, by zawsze żyć według własnych zasad.
-
Jest nieoczywistą, wymagającą opowieścią, w której poza główną intrygą fabularną bardzo ważna jest atmosfera Budapesztu początku dwudziestego wieku.
-
Gdyby nie doskonała sekwencja finałowa, nierówny "Sam Whiskey" mógłby przepaść w mrokach historii.
-
Nie należy do czołowych osiągnięć amerykańskiego westernu doby kontestacji. Film Toma Griesa wciąż wywodzi się z bardziej klasycznych konwencji, jednakże nie unika tematów, które w końcu mogły zaznaczyć swą obecność na ekranach kin w Ameryce. Nowe spojrzenie na kwestie dyskryminacji rasowej czy ludobójstwa Indian zaznaczone są dość subtelnie i stanowią swego rodzaju aktualizację społeczną dla opowieści o walce dobra ze złem opartej w dużej mierze na tradycyjnej westernowej akcji.
-
Seans Ballady o Cable'u Hogue'u Sama Peckinpaha może okazać się niemałym zaskoczeniem. Jest ono tym większe, że film miał premierę zaledwie rok po legendarnej, brutalnej i pesymistycznej Dzikiej bandzie, uznawanej za reprezentatywne dzieło reżysera. Tymczasem Ballada... nie dość, że cechuje się znacznie pogodniejszym nastrojem, to nawet nieobcy jest jej przaśny humor.
-
Do dziś nic nie wzbudza równie głośnych salw śmiechu jak przygody nierozgarniętego porucznika Drebina.
-
Mimo posługiwania się dobrze znanymi schematami "Miłość jest wszystkim" dokłada swoją cegiełkę do poprawiania wizerunku polskich komedii romantycznych.
-
Jane Magnusson przeprowadza dogłębną i fascynującą analizę nie tylko dzieł szwedzkiego mistrza, lecz także jego życia i skrywanej osobowości.
-
Dziś, trzydzieści lat po premierze Goryli we mgle, populacja tytułowych zwierząt jest znacznie większa, między innymi właśnie dzięki działaniom Dian Fossey. Film Michaela Apteda, poza głównym wątkiem biograficznym, pozostaje opowieścią o cudzie, jakim jest natura, do której nie mamy wcale tak daleko, a mimo to nieustannie ją niszczymy.
-
Sympatyczna, zabawna komedia o starzejącym się playboyu, który wreszcie poznaje, co to miłość i odpowiedzialność.
-
Pod niezwykle barwną, utkaną drogimi kamieniami powłoką kryje się stara, dobra komedia romantyczna oparta na miłości dwojga ludzi z różnych klas społecznych.
-
"Niepoczytalna" miewa scenariuszowe potknięcia i zbyt szybko wyzbywa się początkowej wieloznaczności, lecz to nie przekreśla jej jako intrygującego thrillera.
-
Nie da się ukryć, że "41 dni nadziei" jest filmem o miłości nakierowanym na wzruszenie, ale jednocześnie to opowieść o przetrwaniu wobec niszczycielskiej natury.
-
Nie jest pogodną komedią romantyczną o odnajdywaniu księcia na białym koniu, lecz poszukiwaniem złotego środka między idealizmem a zobojętnieniem.
-
Jest jedną z tych polskich komedii, które mimo upływu lat, w ogóle się nie starzeją.
-
Stanowi przykład, że stworzenie horroru łączącego grozę ze społecznym zacięciem nie jest banalnie proste.
-
Chociaż "Strażnicy cnoty" operują prostymi morałami i chwilowymi sprośnościami, to całość okazuje się niegłupią, całkiem przyjemną komedią o dojrzewaniu - zarówno nastolatków, jak i ich rodziców.
-
Balansując na granicy realizmu i baśniowości, Anders Walter opowiada o zmaganiach dziecka z tragedią, a siłą jego filmu jest ciekawy koncept fabularny.
-
Niesamowicie wtórna fabuła, nieznośnie banalne postaci, słabe efekty specjalne i patos - tak wygląda odpowiedź Rosji na amerykańskie kino superbohaterskie.