Serwis w nowej odsłonie. Największa aktualizacja w historii serwisu. Sprawdź
Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Filmoznawca z wykształcenia i z zamiłowania.
Oceniam filmy od momentu założenia konta...(jakbym miał ocenić wszystko co oglądałem zabrakłoby mi życia :P)
Miłego czytania!! :)

  • Ostatnia aktywność: Wczoraj
  • Dołączył(a): 26 listopada 2018
  • O ile to serial mało angażujący,lekki o tyle zawartość jego szalenie irytuje.Już nie wspomnę o tym w jaki kuriozalny sposób są przedstawieni Francuzi i ich mentalność.I to,że wszyscy nagle znają angielski a sama bohaterka ma mózg ameby i nie potrafi nauczyć się ich języka.
    Sezon 1 - 3.5 - strasznie schematyczny,głupiutki,infantylny.
    Sezon 2 - 3.5 - ciąg dalszy absurdów,stereotypów. Zero wartościowej treści.
    Sezon 3 - 3.5 - trzyma poziom absurdów.
    Sezon 4 - zamówiony

  • Nigdy w życiu bym nie pomyślał,że z gatunku jakim jest slasher można wycisnąć coś tak intrygującego i ambitnego na swój sposób.Widać miłość Westa do tego gatunku,to jak żongluje dobrze już Nam znanymi motywami ale poddaje je delikatnemu tuningowi lub rzuca jak mięso na stół gdzie potem widz ma głowie "pff no przecież było wiadomo,że to tak się zadzieje".To również film zbudowany na stereotypach,a to wszystko jest okraszone wciąż powtarzającymi się ewangelizacjami.Szalenie to było dobre.

  • Morbius to kolejne dziecko z uniwersum spider-mana - i o ile pierwszy Venom był czymś świeżym, tak Morbius jest zbiorem najgorszych rozwiązań i pomysłów fabularnych.Zaczne może od samego prowadzenia narracji,która jest łopatologiczna i prosta jak konstrukcja cepa-zastanawiałem się też w trakcie seansu dlaczego wytwórnie ekranizują tak kiepskie scenariusze.Dialogi są wybitne drętwe i tak mało angażujące.Niektóre efekty i choreografię są ciekawe ale to mały plusik w morzu minusów.

  • Whitney Houston: I Wanna Dance with Somebody

    2022
    Kino 1 mies. temu
    Świat 1 mies. temu

    Od czego tu zacząć.Może od tego jak bardzo ten projekt jest niepotrzebny.Posiekany na wiele kawałków które ułożone w całość nie dają nic wartościowego-nie wiem co ten film miał nam pokazać-scenariusz to jakaś papka zapychana na siłę piosenkami a empatyczność staje się na tyle pompatyczna,że każdy dialog chcący być czymś ważnym pozostaje wypowiedziany jakby od niechcenia.Nic tu nie gra-nawet efekty specjalne są lepsze w simsach.Ackie się sili żeby być legendą ale całokształt jej na to nie pozwala

  • Blisko

    2022
    Kino za 19 dni

    Uwielbiam to jak Dhont prowadzi całą historię.Jej powolność,sensualność jest elektryzująca i szarpiąca za odpowiednie emocje podczas seansu.Bardzo podobało mi się rozdzielenie tego filmu poprzez mocny punkt narracyjny fabuły.Jest też mistrzem castingu-dwóch młodych aktorów to role wybitne,niezwykle dojrzałe a zarazem szczeniackie.I to co tu najbardziej uderza,czyli tożsamość w świecie-to kim chcemy być a nie możemy,kim stajemy się chociaż niezbyt tego chcemy.Piękny,mądry film.Polecam

  • W trójkącie

    2022
    Kino 22 dni temu

    Östlund zabiera Nas na pewnego rodzaju rejs apokalipsy.A to dlatego,że początkowo absurdalne sytuacje są pięknym odzwierciedleniem teraźniejszości i tego jaką rolę człowiek w Niej pełni.Ta absurdalność okazuje się być cholernie szczerą prawdą o nas samych i tego jak my postrzegamy innych przez swój dobrobyt.Reżyser świetnie zestawia to poprzez kontrastowość i nadaje temu bardzo komiczny charakter. A wszystko jest genialne rozpisane i poprowadzone.2,5h obrazu który zostawia gorzką refleksje.

  • Biały szum to z pewnością realizacyjnie ciekawy twór-sporo tu się dzieje w warstwie tekstowej oraz zdjęciowej.Bardzo fajnie oddane realia lat 80-wszystko tu wybrzmiewa na swój pokręcony sposób.Niestety - seans mnie doszczętnie znudził,twist fabularny jest dla mnie mało ciekawy a cała otoczka tej historii bardzo traci na wartości w drugim akcie.Jestem mile zaskoczony Gerwig-to ciekawa rola balansująca na granicy przerysowania.Jednak tym razem nie jestem fanem kina Baumbacha.Trochę się zawiodłem.

  • Guillermo del Toro: Pinokio

    2022
    Świat 2 mies. temu

    Zacznę od plusów-ogromnym atutem tej opowieści jest jej reinterpretacja-to był szalenie ciekawy zabieg i z przyjemnością oglądało się momentami mocno zmienianą historie .Niestety nie jestem fanem tego filmu,mam też problem z animacja poklatkową-technicznie jest to zrobiona perfekcyjnie ale nie da się ukryć że znudziło mnie to całościowo i absolutnie nie wzbudziło emocji.Wydaje mi się,że mam gdzieś zakorzenioną w głowie oryginalna animacje i żadna „nowa” wersja nie potrafi ująć tej pewnej magii.

  • Jeśli szukacie filmu na absolutnie odmóżdżenie się to trafili pod dobry adres.Tegoroczna Netflixowa propozycja świąteczna to taki mały potworek.Zaczynając od dobrze nam wszystkim znanego schematu fabularnego po wykonanie które jest tak plastikowe jak ser topiony. Nie wiem też kto malował postaci ale wyglądają karykaturalnie i mało wiarygodnie.I Lohan - gdzieś cieszę się z jej powrotu do kariery ale niestety widać na jej twarzy wszelki dobrobyt użytkowy z jakiego korzystała.Omijać szerokim łukiem

  • Harry i Meghan

    2022-
    TV 1 mies. temu

    Absolutnie nie rozumiem ewentualnych zarzutów w stronę tego dokumentu.Jak to czasem bywa materiał źródłowy mógł ulec pewnym modyfikacjom,jednak uważam,że zrobiony został porządny research który jest praktycznie za każdym razem podparty jawnym dowodem.Oglądało się to z zaciekawieniem.Prawda jest z pewnością gdzieś pośrodku ale zrobili to z klasą,bez manipulacji-uwierzyłem w to co mówią. Wart obejrzenia dla własnej oceny ale wszelkie negatywne opinie wydają się być mocno naciągane/kupione.

  • Czarna Pantera: Wakanda w moim sercu

    2022
    Kino 2 mies. temu
    DVD za 11 dni
    Świat 2 mies. temu

    Pierwsza Pantera była powiewem świeżości-zwłaszcza jeśli chodzi o ukazanie kultury afryki-kontynuacja w ciekawy sposób to kontynuuje a wszystko jest pokazane poprzez piękne stroje,momentami ujmujące ujęcia oraz ciekawe motywy muzyczno-dźwiękowe(soundtrack po raz kolejny wymiata).Niestety przede wszystkim ten film sili się aby być czymś wielkim,a jeździ momentami po mieliźnie scenariusza.Mam wrażenie,że film jest zrobiony na szybko,montaż pozostawia wiele do życzenia a niektóre efekty są żałosne.

  • Porządnie rozpisana teen drama z elementami typowymi dla Burtona. Jednak w tym wydaniu kupuje to. Wprowadza też powiem świeżości w światopoglądzie dotyczącego rodziny Addamsów.
    Sezon 1 - 7 - świetna rzemieślnicza praca , od scenografii po scenariusz. A Jenna Ortega jest stworzona do tej roli.
    Sezon 2 - czekam ...

  • Fabelmanowie

    2022
    Kino 29 dni temu

    Mogło to pójść w jakiś ckliwy sentymentalizm/przesadny realizm.Początkowo mamy dziecięcą wyobraźnię,z biegiem akcji uszeregowanie w realiach lat 60-ukazanie rozpadu rodziny,kryzys tożsamościowy.Mimo sporego metrażu film szalenie zaciekawiał realizacją a wszelkie odnośniki do kinematografii to miód na moje serce.Rzemieślniczo jest perłą.Williams przechodzi samą siebie,LaBelle świetnie trzyma film w ryzach i dwie jakże ważne sceny epizodyczne.A to wszystko kręcone z duszą,pasją i hołdem dla kina.

  • Strażnicy Galaktyki: Coraz bliżej święta

    2022
    VOD 2 mies. temu
    Świat 2 mies. temu

    Nie przepadam za strażnikami-i również nie przypadł mi do gustu ten odcinek specjalny.Oczywiście całość utrzymana jest w klimacie filmów-sporo tu śmieszkowania,słowotoku i gagów rodem z SNL.W połowie czekałem aż wreszcie się to skończy-tak samo jak z przygodami Groota - ja nie wiem co miał wprowadzić ten odcinek do całego uniwersum i historii.Nie było to złe ale nadal mnie te ich przygody nie zachwycają.Ale tak czy siak czekam na 3 prawdopodobnie finalną część w tym składzie przygód Strażników.

  • Historia ta miała ogromny potencjał - niestety realizacyjnie pozostawia wiele do życzenia.Przede wszystkim największą bolączką tego filmu jest mało angażująca linia fabularna - pomimo iż są momenty które zaciekawiają narracja jest tak nużąca,że trudno pozostać w zaciekawieniu do końca.Można też po 2 minutach filmu domyślić się o co chodzi.Sama historia już była wielokrotnie opowiedziana i to ze znacznie lepszym skutkiem.Netflix ponownie jeździ na mieliźnie.90 min nudy-nie warto.

  • Menu

    2022
    Kino 2 mies. temu

    Nie ukrywam,że spodziewałem się innego filmowego doznania-nie wiem dlaczego,ale po obejrzeniu zapowiedzi bardziej myślałem,że to pójdzie w stronę niekontrolowanego slashera jednak ku mojemu zaskoczeniu dostaliśmy szalenie ambitną pozycję.Film to tak naprawdę pewnego rodzaju metafora-metaforą klasowości i porządku w społeczeństwie.To też świetnie poprowadzona satyra ukazująca próżność dzisiejszego świata a tym wszystkim dyryguje szaleniec w białym kitlu.Intrygujący,zastanawiający obraz.

  • Gabinet osobliwości Del Toro to mało znaczące historie nie posiadające absolutnie żadnej charyzmy.Owszem każdy odcinek jest jak w tytule osobliwy, jednakże twórcy idą w jakąś dziwną American Horror Story stronę która jest po prostu formatem już tak zużytym. Na 8 historii może 2 są na tyle niezłe aby o nich pamiętać.Mają też problem z narracją-są to zbyt długie,momentami strasznie poszarpane historie które opowiadane na szybko stają się niepotrzebnym produktem.Wielka szkoda,że tak to wyszło

  • Tár

    2022
    Kino za 26 dni

    16 lat Todd Field kazał czekać na 160 minut wiwisekcji kobiety"nadczłowieka".Reżyser nie spieszy się z akcją,wszystko jest powolne,pieczołowicie przedstawiane,osadzone pięknie w obrazie(długie ujęcia bez cięć montażowych)przez co widz ma wrażenie wręcz uczestnictwa w każdym etapie twórczym.Cały jednak proces poznawczy to zdjęcie dyrygentki ze świecznika wybitności i ukazanie,że w każdym drzemią demony.Dużo tu też feminizmu,ale tego bardzo zdrowego.I Blanchett w stonowanej,ale elektryzującej roli

  • Nie będzie odkrywcze jak powiem ze druga odsłona cyklu jest pewnym powieleniem schematu.Ponowna „przypadkowość” castingowa jest strzałem w dziesiątkę.Każdy wywiązuje się ze swojego zadania z brawurą.Scenariuszowo to istny zawrót głowy, przeplatany ze smakiem fabularnymi twistami, kolejnymi zagmatwaniami które wprowadzają sporo dobrego humoru-zaskoczeniem są tez niektóre cameo i odniesienia do innych aktorów(są to perełki).140 min film mija błyskawicznie.Brawo panie Johnson i czekam na więcej

  • Sarah Polley wraca do reżyserowania i niestety strasznie wymęczyła mnie tym filmem.Zabiło mnie w nim(i myśle że to jest tylko moja subiektywna rzecz)- religijność,zaściankowość tego przedsięwzięcia.Mam nieodparte wrażenie,że podobne historie były lepiej napisane i zrealizowane.Tu powolna narracja opierająca się na dyskursie miedzy bohaterkami jest gwoździem do trumny.Jedynie Foy i Buckley „żyją” w tym filmie tworząc nietuzinkowe kreacje.Wraz z akcja odczuwalne kompletne 0.Flaki z olejem straszne

  • Duchy Inisherin

    2022
    Kino 8 dni temu

    Przyznam szczerze,że jestem zaskoczony tym co zobaczyłem-i nie mam pewności czy jest to dobre uczucie.Z pewnością osadzenie w latach 20 historii i nadaniu jej jakieś współczesności w mowie jest ciekawym zabiegiem linearnym.Miesza w sobie również wiele gatunków,jednak największy wydźwięk osiąga tu tragikomedia.Daje też ciekawe refleksje ten film,dotyczące przemijalności czasu i jego marnowaniu oraz to czym jest zażyłość relacji.Śmieszno przygnębiające to wszystko.A Colin Farrell w formie życia.

  • Po doskonałym"Ojcu"Florian Zeller kuje żelazo póki gorące i na kanwie sukcesu artystycznego realizuje w doborowej obsadzie swoje kolejne teatralne dzieło i niestety zalicza spory "fuck up". Zacznijmy od tego co w tym filmie najbardziej razi - a mianowicie wszelkie zabiegi stylistyczne które w Ojcu nadawały jakiejś głębi w Synu stają się pustą metaforą-sprawia to też hermetyczność scenariusza i przez to nikt aktorsko nie wybrzmiewa(jednak scena z Hopkinsem kradnie całą uwagę).Niedobrze to wyszło.

  • Najnowsze dzieło Graya to piękny ukłon w stronę dzieciństwa spędzonego w Queens.Swoista autobiografia sięga lat 80 która wprowadza wiele reform na tle społecznym,kulturowym czy też politycznym.Powolna narracja prowadzona z perspektywy jedenastoletniego bohatera jest dziecinnie irytująca oraz szalenie ciekawa.To zasługa niesamowicie hipnotyzującego Banksa Repety który swoją kreacją uświadamia widzom ogrom tych reform.Scenograficznie pięknie oddany duch lat 80.I Hopkins w roli nestora rodu-perła.

  • Aftersun

    2022
    Kino za 5 dni

    Początkowo podczas seansu widz nie ma pojęcia z czym będzie musiał się zmierzyć.To 98 bardzo hermetycznych minut podanych w dość idyllicznej otoczce.Wraz z biegiem akcji odkrywamy,że to co obserwujemy jest wspomnieniem dziecka poszukującego światła w ciemności pamięci-tego co zapomniane bądź na tamten czas przeinaczone/niezrozumiałe.To mierzenie się z przeszłością i próba odpowiedzi na pytanie czy jest to trauma?A może jednak nostalgia!Zamknięte to wszystko w mądrej,przemyślanej reżyserii.

  • Do ostatniej kości

    2022
    Kino 2 mies. temu

    Guadanino przeszedł samego siebie-i w tym przypadku nie jest to pozytywne.Zacznijmy od tego,że twórca uwielbia mieszkać konwencje. Miesza kino arthousesowe,nieoczywiste-w jego nowym filmie tak naprawdę to wszystko dostajemy.Dodatkowo całego klimatu dopełnia surowość lat 80,walka z pewnego rodzaju reformami społecznymi(aby nie czuć się odrzuconym ale pozostać nadal sobą).Niestety seans strasznie męczy,nuży,jego powolne tempo zabija widza i po seansie wyszedłem jak zjedzony do ostatniej kości.NIE!

  • Till

    2022
    Kino 8 dni temu

    Mam problem z tym filmem.Nie można zarzucić mu powagi historii bo jest ona wstrząsająca i zdarzają się momenty które chwytają widza za serce.To z pewnością zasługa tylko(tak myślę) Danielle Deadwyler na której barkach spoczywa przedstawienie Nam historii i emocji-wychodzi z tego obronna ręka.Co do technicznej strony-nie porwał mnie żaden aspekt tego filmu.Scenariusz tez gdzieś momentami kuleje przez co siada narracja.Trochę ten film przypomina mi Harriet-świetna rola ale film mało urzekający.

  • Wieloryb

    2022
    Kino za 19 dni

    To film szalenie skromny,klaustrofobiczny(format 1:1 i przeświadczenie,że obserwujemy uwięzionego w"celi"człowieka),słodko-gorzki o egzystencji ludzkiej.Zdarza mu się być dziwnym,pewnego rodzaju przerysowanym-a może to przekraczanie cienkiej granicy między egoizmem a altruizmem.I wisienką na torcie jest Brendan Fraser-jego rola jest kosmiczna,wybitna,nietuzinkowa a Sink i Chau pięknie to dopełniają.Sztuką jest pociągać za odpowiednie struny tak aby wszystko składało się na dzieło kompletne.

  • Jednym głosem

    2022
    Kino 2 mies. temu

    Na pierwsze skrzypce co się najbardziej rzuca podczas oglądania tego filmu to powolne tempo(niestety narracyjnie są momenty które są przydługie)oraz stricte reporterskie podejście do tematu(to ogromny plus tego filmu jak i wada-nie każdy wczuje się w klimat jakże surowego materiału).Cała historie widzimy z perspektywy dwóch dziennikarek(Mulligan-Kazan tworzą pełnokrwiste postaci i to one ciągną cały metraż).Scenariuszowo przegadany ale na szczęście dobrze napisany.To ważny wart obejrzenia film.

  • Debiut Neugebauer jest szalenie linearną i powolną narracyjnie historią.Nie spieszy się z nakreślaniem opowieści i jest to największy atut tego skromnego,niezależnego dramatu.Nie sprawia to też,że film się dłuży-powiedziałbym,że wstawki "ciszy" gdzie kamera skupia się na bohaterze wspaniale ukazuje ból,cierpienie i pewnego rodzaju zamknięcie w swojej własnej rzeczywistości.Największa silą filmu są role wykreowane na pozorach i subtelnym aktorstwie a Lawrence wraca do gry i robi to wyśmienicie.

  • Po pierwsze ja nie wiem jak mam skomentować film.Jest w Nim tyle odpychających rzeczy,jest tak nieudolnie pokraczny,mało ciekawy i wybitnie nie angażujący widza. Po drugie jestem przerażony taką soft wersją Greya - przekoloryzowana historia, w sumie wielokrotnie już opowiedziana. Fabularnie to tu nic się nie dzieje, dłuży się jak flaki z olejem a emocji tu jak na grzybobraniu. Jedynie aktorka grająca Tessę posiada w sobie coś ciekawego. I to coś ma jeszcze 4 części. Jestem tym faktem przerażony.

  • Black Adam

    2022
    DVD 10 dni temu

    DC pomimo, tak uważam sporego i ciekawego wachlarzu komiksowego jeździ na mieliźnie.Dzięki temu dostarcza widzom kiczowatą historie w jeszcze bardziej kiczowatej otoczce.Niektóre aspekty Black Adama są naprawdę ciekawe-samo pojawienie się niektórych bohaterów z innych filmów napawało mnie, że dostaniemy ciekawe crossoverowe odniesienia.Niestety scenariusz pisany był i przepisywany wielokrotnie do widać. Miałkość bohaterów poraża a narracja mimo iż pędzi jak szalona to wprowadza nużący chaos. Ech

  • To bardzo piękne przedsięwzięcie.Wizualnie zachwyca - momentami aż zapiera dech w piersiach.Przyznam się,że całej otoczki śródziemia nie znam i jakoś nie czekałem na ten serial.
    Sezon 1 - 3.5 - pisanka - narracyjnie jest tak nudno, że te godzinne odcinki trwały wieczność a fabuły jest tu może na 2 odcinki - strasznie rozwleczone i mało ciekawe.

  • Na wielkie uznanie z pewnością zasługuje niezależność tego filmu,jego surowość w kadrach jak i w prowadzeniu kamery.Niestety to co z początku intryguje później staje się szalenie miałkie.Reżyser nie potrafił narracyjnie zbudować suspensu wokół tej historii.Wyróżnienie należy się na pewno dzieciom swoich słynnych ojców - Robbins i Schwarzenegger są hipnotyzujący,posiadają gdzieś ten faktor który widza zaciekawia.Jednak całość jest nudną podróżą która nie satysfakcjonuje aż nadto.

  • Dobry opiekun może zaskakiwać-przede wszystkim bardzo powolnym tempem a dramaturgia jest potęgowana przez duszne kadry,odpowiednią filtracje i dwie,niezwykle stonowane rolę.Wszystkie zabiegi sprawiają,że dwu godzinny seans mija błyskawicznie.Ci co uwielbiają Mindhuntera z pewnością po seansie będą usatysfakcjonowani.Chastain-Redmayne tworzą postaci emocjonalnie zamknięte ale dzięki dobremu scenariuszowi widz odczuwa wewnętrzny niemy krzyk bohaterów.To porządnie skrojony thriller wart obejrzenia

  • Uśmiechnij się

    2022
    DVD 3 dni temu

    Początkowo Uśmiechnij się szalenie intryguje-psychologiczne aspekty są tak ciekawe narracyjnie i fabularnie,że czekałem na rozwój całej koncepcji uśmiechu. Niestety druga połowa filmu idzie w dość mocne zaułki paranormalne które wybijają z horroru psychologicznego ocierającego się o arthouse a zaczynają być dziwną hybrydą wielu podgatunków - i raczej jestem na nie jeśli chodzi o taki obrót spraw. Jednak to jest jeden z lepiej nakręconych horrorów i mimo swoich wad trzyma mocno w napięciu.

  • Po obejrzeniu filmu można by rzec, że nic co ludzkie nie jest mi obce.Tu mamy pewnego rodzaju kontr argument gdyż spotkanie dziękczynne staje się źródłem wypominania wszelkich wad, bolączek, niezagojonych ran rodziny.To bardzo skromny film,praktycznie zbudowany na domysłach i bardzo subtelnym aktorstwie które sprawdza się tu rewelacyjnie.Ma momentami problemy narracyjne i na koniec zbyt mocno chce szarżować co nie daje zamierzonego efektu.Jednak to film wart uwagi-pozostawia po sobie refleksje

  • 9 męczących tygodni.She-Hulk to serial stworzony na kolanie.Mam też wrażenie,że brakowało pomysłu na te postać-fabularnie to nic się tam nie dzieje,wątki prawnicze są żałosne(tak samo jak wprowadzenie postaci DD),twórcy chcą aby to było komediowe a jest żenujące.Przełamywanie 4 ściany w niektórych sytuacjach naprawdę robi robotę i za to plus.I niech ktoś mi powie co się zadziało w ostatnim odcinku-co to w ogóle było?No i wisienka czyli efekty specjalne-gorszego g***a dawno nie widziałem.

  • Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie-biorąc pod uwagę jak tegoroczne serialowe pozycje mnie irytują.Ku mojemu zaskoczeniu dostałem strasznie ciekawy koncept fabularny, okraszony niesamowitą wizualizacją i posiadający wszelkie narracyjne smaczki. Po obejrzeniu zaś mam tylko refleksję, co to ma wnieść w dalszy rozwój The Multiverse Saga - a może ta część MCU będzie ze sobą mało powiązana i musimy , my widzowie zmienić koncepcje poznawczą tejże sagi?Brak odpowiedzi ale te 50 min warto obejrzeć

  • Nie martw się, kochanie

    2022
    DVD 10 dni temu

    Drugie podejście Wilde do reżyserii jest niezłe, chociaż mogło być lepiej.Umówmy się, od pierwszych minut wiadomo o co chodzi-ze utopijny przedstawiony świat to tak naprawdę przykrywka czegoś większego,brutalniejszego.Fabularny twist jednak trochę dziwi i wprawia w widzu takie „eee?!” I nie wiem czy jest to pozytywne zdziwienie.Na uwagę zasługuje muzyka - to jak Wilde buduje Nią dramaturgię jest niesamowite a Pugh tylko utwierdza że świetna aktorką jest.Była to niezła uczta ale bez fajerwerków!

  • Po 29 latach siostry Sanderson wracają i niestety ze średnim efektem.Jakiejś tragedii nie ma-jednak po obejrzeniu filmu przychodzi na myśl wniosek-to co działało,bawiło i popędzało do przodu akcje w filmie z 1993 w 2022 jest zabiegiem przedawnionym i mało efektywnym oraz angażującym.Twórcy silą się aby uwspółcześnić niektóre aspekty,ale większość komediowych wstawek czy też gagów nie wzbudza salw śmiechu.Jedno co jest niezmienne to trio aktorek które widać,że bawią się tym i wychodzi to pięknie.

  • Blondynkę zaliczam do przeżyć bardzo dziwnych.3godzinny seans to przede wszystkim wizja autorki powieści(to nie jest żadna biografia)i reżysera.Wizja która nie przypadnie wielu ludziom do gustu-zrywa drastycznie z wizerunkiem i ukazuję kobietę zniszczoną przez system wytwórni a przede wszystkim przez inną kobietę-jej własną matkę.Wizualnie to perła-podobały mi się wszelkie rozwiązania zaczynając od zmiany kadrowania po zabawę kolorami.No i de Armas-momentami szarżuję ale jest w tej roli wybitna.

  • Z pozoru to czysty i prosty w swej formie komediodramat. Z czasem zaś przejawia okrutną prawdę na temat społeczeństwa,jego klasowości,problemów komunikacyjnych a przede wszystkim pogubienia się w emocjach. Zaś cała hawajska otoczka to tak naprawdę przekłamana idylla za którą dzieją się frustrujące ale jakże frapujące sceny.
    Sezon 1 - 8.5 - Świetny scenariusz, rewelacyjnie rozpisane postaci. Spokojne tempo nadaje jakiejś dynamiki tej opowieści.
    Sezon 2 - czekam ...