Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
1 P
  • Ostatnia aktywność: 7 kwietnia
  • Dodany: 6 czerwca 2017
  • Will

    2023
    VOD 2 mies. temu

    Tim Mielants w swoim filmie pozwala sobie na sporo uproszczeń, czyniąc niektóre postaci, zwłaszcza dalszego planu, zbyt jednowymiarowymi, jednak całościowy efekt jest niezwykle wartościowy i biorąc pod uwagę najpopularniejsze tytuły o ówczesnych czasach, świeży i odważny. Daje nam bowiem przekonujący obraz życia na terenach okupowanych przez nazistów, dając do zrozumienia, jak łatwo wówczas było stanąć po stronie obiektywnego i niewyobrażalnego zła.

    Więcej
  • After the Long Rains

    2023
    Świat 2 mies. temu

    Wyjątkowo młody jak na reżysera, urodzony w 2001 roku, Hauser zdaje się doskonale wiedzieć, co chce w swoim dziele przekazać, nie pozwalając by lekka forma, w jaką ubrał swoje dzieło, odbierała jego przekazowi dosadność. After the long rains należy odczytywać jako wołanie o uwagę całego pokolenia Afrykanów, żyjących ze świadomością, że nie spełnią swoich ambicji, jeżeli nie zdecydują się na emigrację.

    Więcej
  • Heiss w swoim filmie zdaje się podchodzić do autobiograficznej powieści Meyerhoffa z dużym respektem, starając się przede wszystkim skupić na treści przedstawianej widzom. Rezultatem jej prac jest przepełniony melancholią obraz, z którego wniosek koresponduje z tytułem, dając do zrozumienia, że nawet za dzieciństwem dalekim od wymarzonej sielanki można tęsknić, pamiętając najpiękniejsze jego momenty.

    Więcej
  • Bez cienia wątpliwości Serce Sarpatty to pełne akcji kino rozrywkowe, które pozwala na niemal trzy godziny zatracić się w świecie półamatorskiego boksu sprzed pół wieku, przypominając sobie o ludowych korzeniach tego sportu. Od tego projektu bije jednak aura niespełnionych aspiracji, o czym nie byłoby mowy, gdyby twórcy od początku postawili wyłącznie na sprawne kino gatunkowe.

    Więcej
  • Inspiracje Waititiego są dość wyraźne, twórca chciał planował wykorzystać historię z dokumentu Mike'a Bretta i Steve'a Jamisona Next Goal Wins i ubrać ją w szaty wesołej komedii o sporcie i przyjaźni w stylu Teda Lasso. Jednak postanowił dokręcić śrubę absurdu jeszcze mocniej niż twórcy apple'owskiego hitu, czego ostatecznym efektem okazał się film pozbawiony autentyczności, a momentami także dobrego smaku i po prostu szkodliwy, w którym nie widać krzty błysku.

    Więcej
  • Przesilenie zimowe

    2023
    Kino 2 mies. temu

    Na ogólnopolską kinową premierę Przesilenia zimowego będzie trzeba czekać do stycznia, szkoda, bo obraz ten idealnie pasowałby jako seans na czas przerwy świątecznej. Ten niesłychanie prosty w swoich założeniach, świetnie zagrany, elegancko nakręcony film, oparty na uniwersalnym temacie konfliktu międzypokoleniowego ma w sobie mnóstwo ciepła i przypomina o tym, co w relacjach między ludźmi najważniejsze, nie tylko podczas świąt.

    Więcej
  • Jednak nie sposób zaznaczyć, że Fabicki w swoim stylu postanowił momentami pójść w kierunku tabloidowej sensacji i szokowania widza za wszelką cenę, co całemu dziełu odbiera zarówno powagę, jak i w pewien sposób dramatyczny ciężar. Mimo to jestem przekonany, że najnowsze dzieło autora Miłości jest filmem, który nie pozostawi widzów obojętnymi, co z całą pewnością przełożyło się na jego znakomite przyjęcie przez festiwalową publiczność.

    Więcej
  • Oelhoffen zdaje się pamiętać o tym, że film to dla wielu widzów przede wszystkim rozrywka i dba o to, by dzieło trzymało w napięciu i nie pozwalało popaść w obojętność. Francuski reżyser stworzył obraz wartościowy i niezwykle przystępny. Cel bohaterów ustalony zostaje w pierwszej scenie i pozostaje niezmienny do samego końca opowieści, a ich droga jest jego naturalną konsekwencją.

    Więcej
  • Uśmiech losu ciężko traktować jako film tak fenomenalny jak Imagine, ale w odczuwalny sposób stara się w nim nawiązać do najbardziej udanej produkcji w dorobku reżysera. Wszak mimo zupełnie innych okoliczności tematyka pozostaje podobna. Mowa o odnajdywaniu się w zupełnie nowym miejscu i wśród nieznanych ludzi i szukaniu z nimi wspólnego języka mimo oczywistych przeszkód.

    Więcej
  • Chociaż nie mam wątpliwości, że Anna Fahr jest reżyserką, która chce opowiedzieć światu coś ważnego, dzieląc się również swoimi własnymi doświadczeniami, to jednak warsztatowe braki dają o sobie znać, przez co jej fabularny debiut zdaje się nie próbować oczarować widza i zawalczyć o jego uwagę, a raczej liczy na jego własny zapał i dobrą wolę, by starać się jak najwięcej wyciągnąć z tej kameralnej historii Rimy i Nour.

    Więcej
  • Jednak z pewnością wywiązali się z zadania, jakie postawił im zespół marketingowy popularnego symulatora. Z Gran Turismo poza oczywistą frajdą płynie jasne, propagandowe przesłanie - gry mogą być wartościowym hobby i potencjalną drogą kariery, a rodzice powinni wspierać pasje nastoletnich e-sportowców. I szczerze mówiąc, dużo łatwiej uwierzyć mi w ten przekaz, niż w to, że Barbie [NASZA RECENZJA] walczy z patriarchatem.

    Więcej
  • Bulion i inne namiętności to film, który zaczyna tracić w momencie, w którym zaczynamy o nim intensywniej myśleć. Jednak w kinie często warto dać ponieść się emocjom i nie zawsze traktować fabułę jako najważniejszego waloru. Czasem zdarza się to w spektakularnym kinie akcji czy zachwycającym aranżacjami utworów musicalu, a innym razem właśnie w takiej nietypowej kulinarnej opowieści.

    Więcej
  • Bez cienia wątpliwości Saint Omer stanowi dzieło niezwykle odważne i prowokujące do myślenia. Jednocześnie prezentuje solidny warsztat reżyserski, który Alice Diop do tej pory szlifowała przez kilkanaście lat tworzenia form dokumentalnych. Doświadczenie to zaprocentowało, chociażby w scenach z sali sądowej, gdzie dominuje forma znanej z dokumentów bezstronnej narracji z trzeciej osoby.

    Więcej
  • Naświetla ważny problem konsekwencji rozbuchanego konsumpcjonizmu, motywując widzów do zastanowienia się nad obecnym porządkiem świata, w którym godzina pracy może być wyceniana zupełnie inaczej w dwóch różnych punktach kuli ziemskiej. Jednak można mieć pretensje do tego, jak twórca Gorzkiego pieniądza potraktował nakręcony przez siebie materiał.

    Więcej
  • Victor Erice wrócił do pełnometrażowego kina fabularnego po 30 latach, po to, by opowiedzieć widzom o prostych, autentycznych uczuciach. Pokazać inspirującą historię o tym, że nigdy nie jest za późno, by rozwiązać pewne stare sprawy i że z pewnością warto, dopóki ma to sens choćby dla jednej osoby. Tak jak klasycy kina drogi pokazał, że największą wartością wędrówki jest ta, która zachodzi wewnątrz siebie.

    Więcej
  • Anatomia upadku

    2023
    Kino 1 mies. temu

    Obraz stworzony przez Justine Triet to właśnie popis sprawnie zrealizowanego kina, wpisujący się w poetykę swojego nurtu, bazujący na doskonale napisanym scenariuszu, pozwalającym niemal wyłącznie za sprawą dialogów zbudować wiarygodną postać głównej bohaterki oraz jej skomplikowanych i nieoczywistych relacji rodzinnych.

    Więcej
  • Jest filmową wersją pomników ofiar Holocaustu często widzianych w obozach koncentracyjnych czy miastach szczególnie dotkniętych działalnością nazistów. Niczym wielka tablica z ciężką do zliczenia listą nazwisk pozwala na chwilę zatrzymać się i oddać symboliczny hołd wybranej podgrupie ofiar.

    Więcej
  • Obsesja

    2023
    Kino 2 mies. temu

    W May December Haynes wykonuje doskonałą pracę, rozwijając historię ze znakomitą dynamiką, utrzymując widza w napięciu. Porusza też w kompleksowy sposób kilka poważnych pytań natury moralnej, szydząc złośliwie z kolegów po fachu, a może i samego siebie. Mimo wszystko ciężko mi traktować najnowszy film Amerykanina jako dzieło w pełni udane, czego powodów doszukiwałbym się we wspomnianej już, ocierającej się o kicz stylistyce małomiasteczkowego thrillera, godzącej w tym przypadku w spójność utworu

    Więcej
  • Z pewnością nie możemy traktować filmu Sauvaire'a jako realistycznego obrazu pracy ratownika medycznego. Nie doszukamy się w nim dzieła diagnozującego jakiekolwiek problemy społeczne. Jednak kiedy od samego początku wyjdziemy z założenia, że będziemy oglądać niezwykle intensywne kino akcji, w którym intensywna walka o ludzkie życie przeplata się z ckliwymi moralitetami, dostajemy wciągający obraz, niepozwalający widzowi na chwilę nudy, choć zupełnie nieprzystający do głównego konkursu w Cannes.

    Więcej
  • Dominacja serwisów streamingowych i spadek znaczenia klasycznego modelu dystrybucji dla wielu kinomanów stanowi powód do niepokojów, pozostaje mieć jednak nadzieję, że w amerykańskim kinie, niezależnie od okoliczności, pozostaną ludzie tacy jak Scorsese, zdolni do tego, by stworzyć monumentalne, dopracowane ponadtrzygodzinne dzieło, nie myśląc o tym, czy widownia wychowana na Tik-Toku będzie w stanie wysiedzieć na nim do końca.

    Więcej
  • Strefa interesów

    2023
    Kino 1 mies. temu

    Właśnie bijący z filmu spokój jest najcięższą z armat, które wytacza Glazer. Każda minuta bezproblemowej egzystencji beneficjentów rządów Hitlera stanowi emocjonalne przeżycie łączące frustrację z powodu jawnej niesprawiedliwości świata z poczuciem bezsilności wobec tejże.

    Więcej
  • Kiedy dziewczyny wchodzą w kolejny, ustabilizowany etap związku, temperatura nie tylko ich relacji, ale i całego filmu wyraźnie spada. Corsini podejmuje się oczywiście prób zainteresowania widza, dokładając w ostatnim akcie wątek kryminalny, czy rozgrzebując rodzinne wspomnienia, ale ciężko pozbyć się wrażenia, że są to próby zbyt słabo umocowane w fabule, by wzbudzić szczere emocje.

    Więcej
  • Monster

    2023
    Kino za 27 dni

    Fakt, że Koreeda tym razem musiał wspomóc się cudzym scenariuszem, nie oznacza, że nie ma już o czym opowiadać. Wręcz przeciwnie, mam wrażenie, że historia ta pozwoliła nabrać mu wiatru w żagle i znów świeżo spojrzeć na kino, dzięki czemu dał nam dzieło niezwykle wciągające, emocjonalne i bardzo mądre w swoim wydźwięku.

    Więcej
  • Oczywiście nikt nie mógł z góry przewidzieć, że Francuzka nie stworzy nowej Faworyty, ale by dać światu dzieło niebanalne, potrzeba odwagi, a tej reżyserce starczyło jedynie na zaproszenie do współpracy, będącego ostatnio na cenzurowanym, Johnny'ego Deppa. Biorąc pod uwagę potencjał historii, z jaką twórczyni wzięła się za barki, ciężko mieć wobec końcowego produktu uczucie inne niż rozczarowanie.

    Więcej
  • Nie mogę się jednak pozbyć myśli, że narracja prowadzona z zachodniej perspektywy zupełnie się tu nie broni, zwłaszcza że historia słabo zarabiającego inżyniera, dowiadującego się pewnego dnia, o tym, że jego dzieło jest światowym bestsellerem wydaje się być ciekawsza niż kolejna opowieść o ostatnim sprawiedliwym, który odwagą i uczciwością niemalże własnymi rękami obala komunizm.

    Więcej
  • Dzieło to komplementowali zarówno krytycy, jak i widzowie, mimo iż bez cienia wątpliwości nie stanowił on rewolucyjnego osiągnięcia artystycznego. Doskonale jednak oddawał nastrój towarzyszący sprawie, o której swego czasu mówili wszyscy, w pewien sposób zapewniając jej długowieczność, wszak filmy fabularne mają dużo dłuższe "życie po życiu" niż reportaże emitowane w programach informacyjnych, czego przykładem może być niezapomniany Dług Krzysztofa Krauzego.

    Więcej
  • Bez cienia wątpliwości dzieło Amandine Fredon i Benjamina Massoubre jest kierowane przede wszystkim do fanów serii o Mikołajku. Nie jest to animacja, w której po prostu zobaczymy zabawną historię z wesołym głównym bohaterem, to po prostu hołd dla dziedzictwa pozostawionego przez Gościnnego i Sempé.

    Więcej
  • Dokumentu Bettina w żadnym stopniu nie można traktować jako filmu mającego do zaoferowania cokolwiek nieszablonowego czy odważnego. Niemniej jeżeli lubicie wykorzystywać kino non-fiction do tego, by dowiedzieć się czegoś o świecie i poszerzyć swoje horyzonty muzyczne, może on do was trafić. Nawet jeśli do tej pory uważaliście język niemiecki za najmniej poetycki na świecie.

    Więcej
  • Duńczyk zadaje pytania o to, gdzie leży granica dobroczynności, na jak wiele można sobie pozwolić z czystej empatii i czy otworzenie swojego serca na inną osobę może nieść za sobą złe skutki. Każe zastanowić się nad istotą miłości i tym, czy człowiek może nauczyć się kogoś kochać, czy jednak ten dar musi na niego spłynąć jak rażenie piorunem. Przede wszystkim swoim Pocałunkiem napełnia serca widowni i pozwala uwierzyć, że dobro zawsze rodzi dobro.

    Więcej
  • Biorąc pod uwagę, jak wiele filmów stworzono już na temat wojny na Bałkanach i powojennych traum, można zarzucać Žalicy, że jego dzieło nie wnosi wiele do dyskursu i stanowi kolejną, wtórną produkcję na temat nieelektryzujący już tak jak kiedyś. Warto jednak docenić swobodę, z jaką udało mu się wprowadzić dość nieoczywistą narrację.

    Więcej
  • Nie jest filmem pozbawionym wad. Często w niektórych miejscach idzie na skróty czy obchodzi się zbyt łagodnie z bohaterami, prowadząc ich za rękę do szczęśliwego zakończenia, zamiast wyciągać bolesne konsekwencje z ich zachowań. Jeśli jednak pozwolimy sobie ponieść się fabule i uwierzyć w tę nieco naciąganą historię, dostaniemy piękną, pełną ciepła opowieść o tym, jak ważna jest miłość, rodzina i wyniesione z domu wartości.

    Więcej
  • Bez cienia wątpliwości porusza tematy, które mogą okazać się bliskie wielu widzom, czy to na podstawie przebytych już doświadczeń, czy po prostu czających się w podświadomości lęków. W ten sposób pozostaje w głowie na długo, budząc myśli o odpowiedzialności międzypokoleniowej wewnątrz rodziny, instytucji domów opieki czy eutanazji. Nie wyobrażam sobie, by tak mocne i świadome dzieło mogło pozostawić jakiegokolwiek widza obojętnym.

    Więcej
  • W swojej formie Kalev nie zaskakuje niczym. Fabuła jest chronologiczna i przejrzysta, momentami aż do przesady dosłownie pokazuje pewne układy czy interakcje, które mogły pozostać w strefie domysłu. Być może dzieło to tak bezpieczne, gdyż Musting jako debiutant chciał przede wszystkim rozpropagować interesującą historię, uniknąć kompromitujących błędów i trafić do jak najszerszej widowni.

    Więcej
  • Tanzański kandydat do Oscara daleki jest od doskonałości. Trzeba jednak przyznać, że stanowi co najmniej godną wizytówkę tamtejszej kinematografii. Wizualnie i technicznie bez wątpienia nie odstaje jakością od większości produkcji, jakie mamy możliwość oglądać na festiwalach filmowych. Ponadto pokazuje widzom wycinek historii Tanzanii, opakowując go w ramy łatwego w odbiorze kina środka, niczym polski kandydat sprzed ponad dekady, czyli 80 milionów Waldemara Krzystka.

    Więcej
  • Bardziej niż w rzeczywistą próbę pokazania problemu, celująca w wyśmianie go przy użyciu najbardziej szablonowych żartów, ale jestem też w stanie zrozumieć, że film ten stanowił pewnego rodzaju próbę przekazania widzom odrobiny refleksji nad stanem państwa w postaci prostej i lekkiej komedii.

    Więcej
  • To przykład kina oszczędnego w środkach wyrazu, skupionego na jednym kluczowym dla przedsięwzięcia pomyśle i realizującego bardzo prosty scenariusz. Nie należy spodziewać się tu eksperymentalnego podejścia, często typowego dla Nowych Horyzontów, czy rozbudowanej wielowątkowej opowieści.

    Więcej
  • Pod wieloma względami działa naprawdę dobrze. Portretuje postać coacha, pokazując mechanizmy działania zbliżone do lidera sekty. Punktuje syndrom oblężonej twierdzy i wyśmiewa środowiska incelskie. Z drugiej strony wszystko przepełnione jest nietrafionym humorem, a fabuła ma olbrzymie niespójności w logice, co psuje finalny efekt, pozostawiając widza z poczuciem niewykorzystanego potencjału.

    Więcej
  • Seansowi towarzyszy frustracja z powodu tego, że mimo ewidentnego działania pogwałcającego standardy demokracji oraz zlecania morderstw swoich przeciwników politycznych Putin wciąż zapraszany był na salony, a interesy z nim prowadził cały zachodni świat.

    Więcej
  • Niestety mimo solidnego aktorstwa i bardzo estetycznych zdjęć, nie sposób przeoczyć to, że Rihsowi ta biografia nie do końca się udała, a on sam zdaje się zapominać, co tak naprawdę chciał pokazać widzom.

    Więcej
  • Opowieści Juju, nie wyróżnia się zbytnio warsztatem, zarówno mówiąc o kwestiach czysto technicznych - ubogie scenografie, długie i niezgrabne cięcia, jak i fabularnych - nadużywanie narracji z offu. Warto jednak docenić to co w filmie się udało, jak chociażby sportretowanie wielu grup społecznych i olbrzymich nierówności między nimi, cały czas zachowując lekką formę mieszającą w sobie realizm magiczny z elementami horroru.

    Więcej
  • Reżyser rodem z Piatra Neamț po raz kolejny już udowadnia, że dobrze czuje się w temacie zbrodni i śledztwa oraz, że potrafi tworzyć sprawne, zbudowane w większości na dialogach kino z dobrze napisanymi postaciami. Oczywiście można zarzucić jury Konkursu Międzynarodowego, że zdecydowali się na wybór jednego z najbezpieczniejszych filmów konkursu, ale moim zdaniem warto docenić również twórców, którzy potrafią stworzyć produkcje przystępne dla każdego widza, nie zapominając o dbaniu o ich jakość.

    Więcej