Bojownik ze Sri Lanki ucieka z udawaną rodziną do Francji, gdzie obejmuje posadę dozorcy.
- Aktorzy: Jesuthasan Antonythasan, Kalieaswari Srinivasan, Claudine Vinasithamby, Vincent Rottiers, Faouzi Bensaïdi i 15 więcej
- Reżyser: Jacques Audiard
- Scenarzyści: Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Noé Debré
- Premiera kinowa: 13 listopada 2015
- Premiera światowa: 21 maja 2015
- Ostatnia aktywność: 28 grudnia 2023
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
W "Imigrantach" znajdziemy i western, i kino społeczne, ale Audiard rozpycha się w tych konwencjach łokciami, szukając swojego miejsca, podążając za swoim stylem.
-
Oglądając "Imigrantów" nie sposób uciec od refleksji, iż każdy zasługuje na szansę na odrodzenie. Filmowa wersja wydarzeń momentami jest przeraźliwie bliska dzisiejszym realiom, dlatego zupełnie razi mnie poprzedzony totalną rzezią happy end. Tak idealistycznego zakończenia zupełnie się nie spodziewałam i sprawia to, że nie potrafię utożsamić się z bohaterami, których działanie przez pewną część filmu było dla mnie zrozumiałe.
-
Kto zna filmy Jacques'a Audiarda, ten wie, że jego przekaz nie ogranicza się do prostego podania fabuły, reżyser wzbogaca swoje filmy o sceny niezwykłe, niepokojące, pogłębiające przeżycie filmu. W "Dheepanie" jest to... zresztą przekonajcie się sami.
-
Myślę, że ogromną wartością, tego nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes filmu jest próba zrozumienia bohaterów. Dheepan nie ocenia i nie podsumowuje tylko ze wszystkich sił chce nam pomóc zrozumieć ludzi którymi nigdy nie byliśmy i nie będziemy.
-
Ciekawa lekcja na temat uchodźców, który jest bardzo medialny. Tym bardziej warto pochylić się nad produkcją Jacquesa Audiarda, bowiem jest to zupełnie odmienne przedstawienie sytuacji niż to, na które przeciętny widz może natrafić oglądając wiadomości.
-
"Imigranci" nie są filmem złym. Po prostu nie do końca angażującym i nierównym, ale za to świetnie zagranym i w ostatnich chwilach filmu niezwykle emocjonującym.
-
Nie jest może wielkim hitem, ale na pewno do bólu szczerym i bolesnym filmem, bazującym na emocjach.
-
"Imigranci" są więc filmem formalnie dojrzałym. Pozornie chaotyczna, ale pojemna opowieść scala najrozmaitsze refleksje i obserwacje w jeden uzupełniający się twór.
-
Przypina "Imigrantom" łatkę kina artystycznego, dystansując nieco potencjalnego widza od właściwego ich przesłania.
-
Solidne kino społecznie zaangażowane, które unika nadmiernej demonizacji imigrantów i stara się spojrzeć na zjawisko wyrozumiałym okiem pozbawionym utartych stereotypów.
-
Jest po prostu solidną, dobrą robotą, a nie żadnym wielkim, wybitnym kinem. Na pewno trafia w czuły punkt, jest filmem na czasie, ale od głównego laureata canneńskiego festiwalu oczekiwać należy na pewno czegoś więcej.
-
W świetnych "Imigrantach" Jacques Audiard pokazuje rzeczywistość podparyskiego blokowiska widzianą oczami przybyszów ze Sri Lanki.
-
Kino mierzące się z poważnym społecznym problemem, ale sprawdzające się również jako kameralny dramat rodzinny.
-
Jacques Audiard jak nikt inny potrafi budować napięcie w taki sposób, by w dosłownie jednej sekundzie uderzyć w widza tak, że ten momentalnie zostanie zamroczony. Po takim ciosie trudno się podnieść.
-
Nie stanowi może zupełnej porażki, ale raczej nie będzie się go zaliczać do najlepszych filmów twórcy doskonałego Proroka. Nie można oprzeć się dokuczliwemu wrażeniu, że mamy tu do czynienia z kolejnym przypadkiem, gdy znany reżyser dostaje w Cannes nagrodę nie tyle za sam film, ile za całokształt twórczości.