Po kilkunastu latach siostry wracają do swojego starego domu, w którym doszło do makabrycznej napaści. Koszmarne wspomnienie nie daje o sobie zapomnieć.
- Aktorzy: Crystal Reed, Mylène Farmer, Anastasia Phillips, Emilia Jones, Taylor Hickson i 15 więcej
- Reżyser: Pascal Laugier
- Scenarzysta: Pascal Laugier
- Premiera kinowa: 4 maja 2018
- Premiera światowa: 3 lutego 2018
- Ostatnia aktywność: 20 października 2023
- Dodany: 21 marca 2018
-
Pomimo uniwersalnej myśli przewodniej, pozostaje pozycją dla widzów o mocnych nerwach - innymi słowy, fani Martyrs powinni być zachwyceni.
-
Nawet odstawiając na bok wszelkie inspiracje dostrzegalne dla rasowych miłośników pisarza, Ghostland pozostaje porządnym horrorem. Unika schematyczności, niesie odświeżenie swoim pomysłem, zaskakuje scenariuszem.
-
Zaszedł niektórym widzom za skórę i szybko owiany został złą sławą, ale macie moje słowo: to solidny, "przyjemnie" odpychający horror, któremu trzeba dać należną szansę. Film jest ciężki w odbiorze, bo wpisuje się w nurt post-torture porn. Niemniej zachwyca też psychodeliczną, nieco baśniową scenografią oraz ponurymi, głęboko nasyconymi i pięknie wykadrowanymi zdjęciami, które, po części, budują aurę grozy.
-
Trudny do oceny, bo mocno nierówny film, który jednak został mi na dłużej w głowie. A to na pewno jest rzecz godna pochwały.
-
Kiedy już się wydawało, że poruszającymi horrorami są dzisiaj tylko te z zacięciem artystycznym, Laugier niespodziewanie sięgnął w przeszłość i stworzył na jej bazie wybitne kino grozy.
-
Zwyczajnie nie sprawia żadnej radochy oglądającemu. I choć nie da mu się odmówić świetnego przedstawienia psychicznej traumy, to jest to niestety tylko kropla w morzu nudy. Zero napięcia, zero strachu, a przebłysk geniuszu szybko gaśnie na rzecz torturowania małych dziewczynek.
-
To nie tylko trzymający w napięciu horror, ale też studium dojrzewania jako konieczności porzucenia fantazji na rzecz konfrontacji z rzeczywistością.
-
Dobry horror, który bardziej niż na jump scare'ach, opiera się na klimatycznym budowaniu niepokoju.
-
7.59 maja 2018
- Skomentuj
-
-
Brak wyczucia dobrego momentu na zakończenie filmu skutkuje stworzeniem potworka, który ani nie straszy, ani nie niepokoi, a już na pewno nie sprawi, że będziecie chcieli spać przy włączonym świetle. Zamiast tego zapewne wywoła zniesmaczenie.
-
4.59 maja 2018
- Skomentuj
-
-
Do pewnego momentu skręcony jest całkiem sprawnie. Ma się ochotę dowiedzieć co się stało po feralnym zatrzymaniu się w pewnym domku. Późniejsze zagmatwanie również działa lecz w to, co na sam koniec zamienia się film jest tak schematyczne, że ociera się o profanację.
-
Sceny przemocy w kinie już dawno nie wprawiały w tak duży dyskomfort. Ghostland sprawi, że wyjdziecie z kina przybici i zamknięci w sobie. Jest niesmaczny i odstręczający, pełen zwierzęcych okrzyków, lubieżnych myśli oraz świadomego rozdrapywania tabu do samej krwi.
-
Sprawnie nakręcony, sugestywnie zagrany, zwodniczy, oryginalny tam, gdzie się nie spodziewasz, a schematyczny tam, gdzie być powinien, na pewno w czołówce tegorocznych horrorów.
-
Brutalne i psychodeliczne kino, które wielu odbiorców może odtrącić. Jednakże fani horroru w ekstremalnym wydaniu powinni go docenić, nie tylko ze względu na wysoki poziom sadyzmu, ale również za dwuwymiarową konwencję.
-
Gdyby rozpatrywać go jednak jako film sam w sobie, otrzymujemy produkt przeznaczony dla dość specyficznego typu odbiorcy - takiego, któremu nie przeszkadza zarówno spora dawka przemocy, jak i przygnębiający wydźwięk całości. Jeśli to was nie odstrasza, do wykreowanego przez Pascala Laugiera świata wkraczajcie bez większych obaw, bo to mimo wszystko, jeden z ciekawszych eksperymentów w poletku kinowej grozy ostatnich lat.
-
Pomysł na Ghostland był udany, lecz zawiodła realizacja. Niemniej jednak dzieło Laugiera jest warte uwagi i powinno zadowolić mniej wybrednych widzów.
-
Pascal Laugier po raz kolejny stworzył wdzierający się pod skórę, momentami obrzydliwy obraz, pozostawiający widza w szoku i głębokim przerażeniu, a tym, co przeraża najbardziej, jest jednak brzydki naturalizm przedstawionych w Ghostland scen.