Podejrzana

2022 Film
6.8 10.0 0.0 6
Pozytywnie oceniony przez krytyków
7.1
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Prowadząc śledztwo w sprawie śmierci mężczyzny, detektyw zaczyna odczuwać fascynację i podejrzliwość wobec wdowy po nim.

  • Po tym wszystkim co napisałem to oczywiste, że "Podejrzana" podobała mi się. Na tym etapie jedyne czego potrzebuję to prawdopodobnie potwierdzenia przy okazji powtórki, że ta historia rzeczywiście jest tak dobra. Nie, że widzę jakieś problemy w 3 akcie. Chyba, że jednak i po prostu w przyszłości będę umiał dokładnie powiedzieć jakie one są. Ale czy chciałbym kiedykolwiek stwierdzić, że w tym momencie przeceniłem nowy film Park Chan-wooka? Absolutnie nie.

  • 7

    W jaki sposób ożywić zesztywniały gatunek? Na przykład zamieniając go w inny. Tak właśnie uczynił Park Chan-wook, który nakręcił rasowy melodramat, ale dla niepoznaki przebrał go za kryminał. W ten sposób dostaliśmy zarówno wciągającą zagadkę morderstwa oraz całą gamę miłosnych emocji.

  • Niezwykle zgrabne połączenie kryminału z romansem. Dwa gatunki zdawać by się mogło dość od siebie oddalone, tu pięknie się zazębiają i dają nam mieszankę dobrze wyważonej opowieści o zakazanej miłości tłamszonej przez moralne kajdany.

  • 6

    Czuć spory niedosyt, bo pierwsza godzina z filmem Parka jest doświadczeniem niesamowitym, pełnym kapitalnych dialogów, zabiegów artystycznych i pomysłowego podejścia do zakazanego romansu. Mocne przejście w końcowej fazie jest z kolei bardzo powtarzalne, oszukuje nas wymyślnymi twistami i sprawia ostatecznie, że jest poczucie niewykorzystanej szansy.

  • 6

    To film reprezentujący wszystko, co najlepiej się przyjęło z koreańskiej popkultury ostatnich lat. Jest energiczny, bystry i domagający się stałej uwagi widza w śledzeniu pędzącej na łeb na szyję intrygi, a jednocześnie świadomie niemądry, niedorzeczny, nieodkrywczy, może o pół godziny za długi, czasem wywołujący ciarki żenady - nigdy jednak nie dzieje się to w wyniku nieudolności warsztatowej, a zawsze z kampowego rysu bohaterów oraz ich nieuprawnionej powagi wobec siebie.

  • ?

    Podejrzana, tak jak i inne filmy Parka, pełnymi garściami czerpie z dziedzictwa filmu noir i twórczości Alfreda Hitchcocka.