Serwis w nowej odsłonie. Największa aktualizacja w historii serwisu. Sprawdź
Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Podejrzana

2022 Film
Kino 1 mies. temu
7.3 10.0 0.0 14
Pozytywnie oceniony przez krytyków
7.2
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Prowadząc śledztwo w sprawie śmierci mężczyzny, detektyw zaczyna odczuwać fascynację i podejrzliwość wobec wdowy po nim.

  • Recenzje popularnych krytyków

    • "Podejrzana" nie powaliła i nie złapała mnie za haczyk jak "Służąca", jednak to nadal świetnie wyreżyserowany, wciągający thriller. Bardziej od zagadki reżysera interesuje nastrój i klimat, co może wielu złapać albo odrzucić.

      Więcej
    • W jaki sposób ożywić zesztywniały gatunek? Na przykład zamieniając go w inny. Tak właśnie uczynił Park Chan-wook, który nakręcił rasowy melodramat, ale dla niepoznaki przebrał go za kryminał. W ten sposób dostaliśmy zarówno wciągającą zagadkę morderstwa oraz całą gamę miłosnych emocji.

      Więcej
    • Filmy kinofilskie przeważnie są imitacją, która bawi głównie fanów czerpiących radochę z rozszyfrowania aluzji i odwołań. Przyjemność obcowania z "Podejrzaną" Park Chan-wooka jest jednak dużo głębsza.

      Więcej
    • To film reprezentujący wszystko, co najlepiej się przyjęło z koreańskiej popkultury ostatnich lat. Jest energiczny, bystry i domagający się stałej uwagi widza w śledzeniu pędzącej na łeb na szyję intrygi, a jednocześnie świadomie niemądry, niedorzeczny, nieodkrywczy, może o pół godziny za długi, czasem wywołujący ciarki żenady - nigdy jednak nie dzieje się to w wyniku nieudolności warsztatowej, a zawsze z kampowego rysu bohaterów oraz ich nieuprawnionej powagi wobec siebie.

      Więcej
    • Czuć spory niedosyt, bo pierwsza godzina z filmem Parka jest doświadczeniem niesamowitym, pełnym kapitalnych dialogów, zabiegów artystycznych i pomysłowego podejścia do zakazanego romansu. Mocne przejście w końcowej fazie jest z kolei bardzo powtarzalne, oszukuje nas wymyślnymi twistami i sprawia ostatecznie, że jest poczucie niewykorzystanej szansy.

      Więcej
  • Recenzje popularnych użytkowników

    • maestria reżyserska niewątpliwa, ale ocenianie tego filmu po jednym obejrzeniu niestosowne
      recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/podejrzana-bezsenno%C5%9B%C4%87-detektywa-ocena-7-10-za-re%C5%BCyseri%C4%99

    • Wspaniale wyreżyserowany (zdjęcia i montaż <3) i w wielu miejscach też świetnie napisany. Dopiero w 3 akcie zaczyna nieco tracić.

    • Świadomość kina Chan-wook Parka jest ogromna i w tym filmie zręcznie to udowadnia. Choćby Hitchcocka jest tutaj cała masa, ba, to najbardziej hitchcockowski film, jaki powstał od czasów samego Alfreda. Gdyby może podążała za tym bardziej zgrabna historia, byłoby idealnie, bo też bardzo często prezentuje te same bolączki w rozpisywaniu historii i samych bohaterach, co w kinie wielkiego Brytyjczyka.

    • Nie będę porównywać do "Służącej" bo i po co. Film do smakowania - te piękne kadry, kolory, przydechy, intymność i gesty. Film noir z femme fatale w nowoczesnym wydaniu, który zdaje się nawiązywać do tego gatunku. Warto zwrócić uwagę na wyraźną różnicę pomiędzy kinem koreańskim, a zachodnim. Można zrobić film o miłości i obsesji bez uniesień, soczystych pocałunków i golizny. Mimo tak oszczędnych środków wyrazu, wierzymy w to uczucie i ani na chwilę nie odczuwamy braku chemii między bohaterami.

    • Popłuczyny po koreańskim pseudonoir spod znaku Memories of Murder. Styl reżysera i montaż mnie całkowicie odrzuciły. Potencjał był, ale się zmył.

  • Najlepsze recenzje krytyków

  • Najlepsze recenzje użytkowników

    • Wspaniale wyreżyserowany (zdjęcia i montaż <3) i w wielu miejscach też świetnie napisany. Dopiero w 3 akcie zaczyna nieco tracić.

    • Nie będę porównywać do "Służącej" bo i po co. Film do smakowania - te piękne kadry, kolory, przydechy, intymność i gesty. Film noir z femme fatale w nowoczesnym wydaniu, który zdaje się nawiązywać do tego gatunku. Warto zwrócić uwagę na wyraźną różnicę pomiędzy kinem koreańskim, a zachodnim. Można zrobić film o miłości i obsesji bez uniesień, soczystych pocałunków i golizny. Mimo tak oszczędnych środków wyrazu, wierzymy w to uczucie i ani na chwilę nie odczuwamy braku chemii między bohaterami.

    • Popłuczyny po koreańskim pseudonoir spod znaku Memories of Murder. Styl reżysera i montaż mnie całkowicie odrzuciły. Potencjał był, ale się zmył.

    • Świadomość kina Chan-wook Parka jest ogromna i w tym filmie zręcznie to udowadnia. Choćby Hitchcocka jest tutaj cała masa, ba, to najbardziej hitchcockowski film, jaki powstał od czasów samego Alfreda. Gdyby może podążała za tym bardziej zgrabna historia, byłoby idealnie, bo też bardzo często prezentuje te same bolączki w rozpisywaniu historii i samych bohaterach, co w kinie wielkiego Brytyjczyka.

  • Nowe recenzje krytyków

    • Najbardziej znany południowokoreański reżyser Park Chan-wook Podejrzaną udowadnia, że nie ma wielu sobie równych jeżeli idzie o wizualną maestrię i perfekcję narracyjną, z jaką można budować filmową opowieść. To obraz wirtuoza kina - zniewalająco piękny, sycący zmysły i pieszczący kinofilskie potrzeby estetyczne na poziomie graniczącym z fetyszyzmem. Podejrzana jest dziełem artysty kina, budzącym zachwyt nad doskonałością formy i siły wyrazu.

      Więcej
    • Dzięki wykwintnemu stylowi Parka na szczęście "Podejrzana" jest czymś więcej niż tanim naśladownictwem.

      Więcej
    • Mimo, że ma wszystkie cechy koreańskiego dramatu kryminalnego w stylu noir, to zaskakuje jeszcze niesamowitą subtelnością i wyważeniem. W przeciwieństwie do Trylogii zemsty czy Służącej, Park nie szokuje krwawymi czy przeerotyzowanymi scenami. Choć niestety, Podejrzanej zdecydowanie nie można uznać za jego najlepszy film.

      Więcej
    • Choć kunsztowność samego dzieła i świetnie rozwijane zakazane pożądanie między głównymi bohaterami spychają na dalszy plan intrygę kryminalną, Podejrzana pozostaje filmem, który ogląda się nie tylko jako arthouse'owy okaz, lecz także jako wciągający swą fabułą melodramat z wątkiem detektywistycznym.

      Więcej
    • "Podejrzana" nie powaliła i nie złapała mnie za haczyk jak "Służąca", jednak to nadal świetnie wyreżyserowany, wciągający thriller. Bardziej od zagadki reżysera interesuje nastrój i klimat, co może wielu złapać albo odrzucić.

      Więcej
  • Nowe recenzje użytkowników

    • (7.6) Nierozwikłane fabuły filmowe są jak życie, dlatego je lubię. Park Chan-Wook tym razem na spokojnie, bez szaleństw, klasycznie. Przyjemny, długi seans.

    • Historia poprowadzona o tyle dobrze, że potrafi w paru miejscach mocniej uderzyć.

    • maestria reżyserska niewątpliwa, ale ocenianie tego filmu po jednym obejrzeniu niestosowne
      recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/podejrzana-bezsenno%C5%9B%C4%87-detektywa-ocena-7-10-za-re%C5%BCyseri%C4%99

    • Popłuczyny po koreańskim pseudonoir spod znaku Memories of Murder. Styl reżysera i montaż mnie całkowicie odrzuciły. Potencjał był, ale się zmył.

    • Świadomość kina Chan-wook Parka jest ogromna i w tym filmie zręcznie to udowadnia. Choćby Hitchcocka jest tutaj cała masa, ba, to najbardziej hitchcockowski film, jaki powstał od czasów samego Alfreda. Gdyby może podążała za tym bardziej zgrabna historia, byłoby idealnie, bo też bardzo często prezentuje te same bolączki w rozpisywaniu historii i samych bohaterach, co w kinie wielkiego Brytyjczyka.