Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
7.3 10.0 0.0 17
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.7
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Bohaterem thrillera jest policjant, który rozwiązując sprawę pewnej śmierci, zakochuje się w głównej podejrzanej - wdowie po zmarłym. On cierpi na bezsenność, ona wie, jak uśpić jego czujność. On jest żonaty, ona łatwo traci mężów. On nocami czuwa pod jej domem, ona lubi być obserwowana. On coraz mniej o niej wie, za to coraz więcej do niej czuje.

  • Recenzje krytyków

  • Recenzje użytkowników

    • Wspaniale wyreżyserowany (zdjęcia i montaż <3) i w wielu miejscach też świetnie napisany. Dopiero w 3 akcie zaczyna nieco tracić.

    • Nie będę porównywać do "Służącej" bo i po co. Film do smakowania - te piękne kadry, kolory, przydechy, intymność i gesty. Film noir z femme fatale w nowoczesnym wydaniu, który zdaje się nawiązywać do tego gatunku. Warto zwrócić uwagę na wyraźną różnicę pomiędzy kinem koreańskim, a zachodnim. Można zrobić film o miłości i obsesji bez uniesień, soczystych pocałunków i golizny. Mimo tak oszczędnych środków wyrazu, wierzymy w to uczucie i ani na chwilę nie odczuwamy braku chemii między bohaterami.

    • Świadomość kina Chan-wook Parka jest ogromna i w tym filmie zręcznie to udowadnia. Choćby Hitchcocka jest tutaj cała masa, ba, to najbardziej hitchcockowski film, jaki powstał od czasów samego Alfreda. Gdyby może podążała za tym bardziej zgrabna historia, byłoby idealnie, bo też bardzo często prezentuje te same bolączki w rozpisywaniu historii i samych bohaterach, co w kinie wielkiego Brytyjczyka.

    • Popłuczyny po koreańskim pseudonoir spod znaku Memories of Murder. Styl reżysera i montaż mnie całkowicie odrzuciły. Potencjał był, ale się zmył.

    • maestria reżyserska niewątpliwa, ale ocenianie tego filmu po jednym obejrzeniu niestosowne
      recenzja:

      Więcej
    • Historia poprowadzona o tyle dobrze, że potrafi w paru miejscach mocniej uderzyć.

    • (7.6) Nierozwikłane fabuły filmowe są jak życie, dlatego je lubię. Park Chan-Wook tym razem na spokojnie, bez szaleństw, klasycznie. Przyjemny, długi seans.