Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
6.3 10.0 0.0 48
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.4
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Uzbrojony tylko w jedno słowo - Tenet - bohater przenika w mroczny świat międzynarodowych szpiegów, próbując ocalić ludzkość. Do tego jednak nieodzowne okazuje się skorzystanie ze zjawiska wykraczającego poza czas realny.

  • Gdy wyszedłem z kina,po ponad półrocznej przerwie,dodam,że był to IMAX-jak szaleć to na całego-nie ukrywam,że wyszedłem zdezorientowany-bo Tenet na jeden raz nie da się obejrzeć.Na dzień dzisiejszy mam przeświadczenie,że obejrzałem świetne widowiskowe kino pełne bełkotów na temat czasu i jego pojmowania przez świat.Najbliżej mu wizualnie do Incepcji.Największą bolączką to filozoficzny bełkot który tłumaczony przez postaci-marionetki(rolę są jak ekspozycje)wprowadza w stan zagubienia.Zawieszenie

  • Gimmick za 200mln dolców na najwyższym technicznym poziomie, tylko ani z tego angażujący blockbuster, ani nieusypiający wykład fizyki. Lepiej coś od Garlanda zobacz o.

  • Już na samym początku film daje do zrozumienia, że próba ogarnięcia jest bezsensowna, widz ma się po prostu bawić. Faktycznie, świetnie się bawiłem, mechanika przewodnia filmu jest zorganizowana i nie raz powoduje efekt "wow", soundtrack - jak to u Nolana - jest znakomity. Brakuje jednak ekspozycji, czegoś co spowoduje abym zainteresował się postaciami. Chodzi tu o partnerującym sobie Washingtonie i Pattinsonie. Pomimo, iż ostatnie sceny filmu kształtują ich relacje, to wcześniej jej brak.

  • Od samej fabuły ciekawsze staje się czy ten film będzie lekarstwem na frekwencyjną popandemiczną chorobę kin. Realizacyjnie szacunek szczególnie za dźwięk i montaż. Ale z tymi podróżami w czasie to nie sposób się pogubić.

  • W TENET protagonistą filmu jest Protagonista, bo reżyser tak bardzo ma wywalone na daniu bohaterom jakiegokolwiek charakteru, że nawet zapomina dać swojej głównej postaci imienia. Normalnie czułem się w trakcie seansu jak na spektaklu robotów. Do tego Nolan miota widza kilogramami ekspozycji mających wyjaśnić zasady działania konceptu tego filmu, a mimo to później nieraz je łamie, przez co tworzy sporo dziur fabularnych.

  • W tytule chodzi o to, że momentami film na „ten”, a momentami na „niet”

  • Dobry film. Lubię Nolana ale chyba trochę przesadza z komplikowaniem swoich filmów.

  • Jak na Nolana przystało "Tenet" jest niezwykle piękny w obrazie , zagmatwany w treści i emocjonalnie oziębły. Choć nie dorównuje "Incepcji" czy "Memento" to jednak sprawi że będziesz chciał powtórzyć seans aby wyłapać rzeczy które ci umknęły ... ps aktorzy grają na przyzwoitym poziomie a muzyka daje po uszach. Dla fanów Nolana pozycja obowiązkowa.

  • To już jest Nolan do potęgi, gdzie jego nolanizmy stały się kuriozalne. Poza tym dochodzi jeszcze tragiczny scenariusz i ta bezduszna reżyseria jak zwykle.

  • Nolanowi od lat wybaczam wiele, ale tym razem przenolanizował. Sceny akcji i choreografia walk miodzio, ale scenariusz trochę jednak bełkot, a dialogi suche i ekspozycyjne. Za to Robert Pattinson piękny, 10/10.

  • Akcyjnie udane, ale pozbawione humoru i ekspozycji, a także ciekawej, niestereotypowej charakterystyki bohaterów, kino z rozdmuchanym, ale przez pośpiech niespiętym, konceptem. Wśród głośnych wystrzałów i niejasnych odwróconych zasad fizyki gubi się tak widz, jak i sensowność scenariusza. Nie musi to jednak odbierać satysfakcji z rozrywki, jakiej dostarcza zaangażowanie w dynamiczną grę i wyzwania głównego protagonisty. Niestety komentarz dotyczący przemocy wobec kobiet wpleciony niezgrabnie.

  • Nolan znowu zrobił widowisko na światowym poziomie. Tenet jest najlepszy gdy po prostu dzieje się akcja. Nie ma sensu zagłębiać się w fabułę, bo nie ma tutaj znaczenia. Jest co najwyżej motorem napędowym akcji. Techniczny majstersztyk, a muzyka Goranssona jest mistrzowska. Aktorsko jest dobrze, czasami nawet bardzo dobrze. Nolan zrobił Bonda, w którym teoretycznie Bonda nie ma.
    A może jest, tylko reżyser to przed nami ukrywa.
    Ps. Nie próbuj zrozumieć tego filmu, po prostu go poczuj

  • Aż mnie boli, żeby źle mówić o Nolanie. Film ma dobrą koncepcje, zawiłą, ale zrozumiałą. Ta zdolność czasowa jest dobrze przemyślana, ale został na niej postawiony cały film, brak tutaj czegokolwiek więcej w historii. Technicznie majstersztyk.

  • Pod koniec filmu jest nawet ciekawie i wszystko zaczyna się składać. Ale do tego czasu byłem już tak wymęczony pierwszą częścią filmu, że trudno było czerpać z tego przyjemność. Mimo ciekawego pomysłu i świetnej realizacji wizualnej - film średni.

  • Poziom dobrej zabawy i czerpania radości z kina akcji jest wysoki. Poziom realizacji i reżyserii tych najbardziej dynamicznych wydarzeń jest obłędnie wysoki. Szkoda jednak, że pierwszy raz u Nolana czuję próbę oszustwa. Fizyczny koncept jest nadrzędny w taki sposób, że wszystko inne jest ledwie sztafażem, a akcja pędzi dalej. Próżno szukać tu krzty radości z fabuły, a gdyby ta była, to Tenet byłby pewnie jednym z lepszych filmów o Bondzie. Zakładam, że lepiej poradzi sobie w powtórkach.

  • Zdecydowanie film, na temat którego długo można dyskutować. To jeden z jego niezaprzeczalnych plusów. Jako obraz, w mojej ocenie ma kilka wyraźnych wad.

  • Nolan to mistrz współczesnego kina i "Tenet" to potwierdza-jego autorski styl i realizatorska maestria wylewają się z ekranu. To kino surowe i wymagające, dalekie od typowych blockbusterów. Na plus brawurowe sekwencje akcji, jak zawsze świetny soundtrack(tym razem nie Zimmer) i aktorstwo (Pattinson!) Jasne, że można tu na parę rzeczy ponarzekać, ale w sumie po co, skoro dostajemy genialny film akcji po długim czasie "posuchy" kinowej. Lepiej po prostu rozsiąść się wygodnie w fotelu i podziwiać.

  • tak się czuję oglądając filmy na VOD Canal+ sprzed 10 godzin xd / zupełnie typowy Nolan, fajnie się patrzy, super się słucha, IMAX klasa, cóż za eko komentarz

  • Kolejne dzieło mistrza Nolana,bardzo widowiskowe,doskonałe efekty,muzyka i klimat,niestety bardzo mało zrozumiałe ,w połowie już można tylko podziwiać widoki.

  • Jak zwykle fantastyczny Nolan

  • Obłędna synteza dynamiki obrazu, montażu i muzyki ze zniuansowaną strukturą narracyjną. Porywa od pierwszych sekwencji, nawet mimo wielu naukowych ekspozycji.

  • Tak jak większość dzieł Nolana, imponuje pod względem pomysłu, dźwięku, montażu i muzyki. Obłędna dynamika sekwencji pochłania, nawet jeśli mało w tym duszy. Postacie - kukiełki napędzające bieg akcji.

  • Najambitniejsza pętla czasowa w dziejach, lecz nie do oglądania. Spektakl bez gwiazd i frajdy, za to z zasadami tłumaczonymi w każdym dialogu.

  • Nie będzie szczytowym osiągnięciem w twórczości Nolana ale pomimo kilku niedoskonałości , to wciąż Nolan trzymający dobra forme.Tworca "Memento",czy "Incepcji"
    kolejny raz serwuje nam filmowy eksperyment- podobnie jak w "Dunkierce"stosuje ulubiony zabieg ingerencji czasowej, zaburzajac i zonglujac chronologia wydarzeń.Mimo iż seans "Teneta" moze być trudnym w odbiorze przeżyciem, z powodu zawiłości intrygi i przytłaczającej intensywności, to nadal pomysłowe, pełne inwencji solidne kino akcji.

  • Chyba musiałbym obejrzeć od tyłu, żeby całkiem zrozumieć. Wizualnie jest imponujący, fabuła wciągająca, dużo zwrotów akcji, ale niektóre dialogi są tak drętwe i patetyczne, że uszy więdną. Aktorsko też pięknie, oprócz Branagha. Tylko Nolan mógł zrobić taki film.

  • (4,5) "Co było to było" Najnormalniej w świecie zmęczył mnie ten Tenet (mózg lasował się i nudził na zmianę) czyli Nolana kombinowania z czasem cd. tyle że tym razem przekombinował :/ Dźwięk, efekty, montaż robią wrażenie, treść i sens (czytaj: scenariusz) rozczarowują, aktorstwo ani grzeje ani ziębi.

  • Dobrze się oglądało, fajna muzyka, ładnie zrealizowany ale nie jestem pewien czy to dobry film. Wiadomo, że filmy Nolana są pogmatwane zazwyczaj, ale tym razem chyba przesadził. Mimo wszytko pozytywna ocena bo jako film akcji cały czas trzymał w napięciu, szkoda, że żeby ogarnąć co się ogląda trzeba będzie zobaczyć notatki od nerdów, wpisać w google "tenet explained" i zaliczyć drugi seans.

  • Nie jest to najlepszy film w dorobku Nolana. Nie trawię pseudointelektualnego bełkotu a już drewnianego aktorstwa Washingtona Juniora w roli Protagonisty szczególnie. Ale ... z drugiej strony nie mogę nie zachwycać się techniczną stroną filmu. Nie często widzi się bowiem w kinie cofające się wstecz pociski , pojazdy i wybuchy , zwłaszcza zrealizowane w starym dobrym stylu czyli bez nadużywania CGI.

  • Już na samym początku film daje do zrozumienia, że próba ogarnięcia jest bezsensowna, widz ma się po prostu bawić. Faktycznie, świetnie się bawiłem, mechanika przewodnia filmu jest zorganizowana i nie raz powoduje efekt "wow", soundtrack - jak to u Nolana - jest znakomity. Brakuje jednak ekspozycji, czegoś co spowoduje abym zainteresował się postaciami. Chodzi tu o partnerującym sobie Washingtonie i Pattinsonie. Pomimo, iż ostatnie sceny filmu kształtują ich relacje, to wcześniej jej brak.

  • Film bardzo dobry, ale z tym cofaniem czasu, to nie na moje nerwy.

  • Ale bym przeczytała scenariusz filmu :o

  • Wyszło jak wyszło. Świeżo po Oscarach - gratulacje za efekty, zasłużone chyba. Poza tym szkoda, że to film Nolana - od niego chcę czegoś mniej trącącego wydmuszką.

  • Film wybujały, ale bez duszy. Nieangażujący, choć zrealizowany nader sprawnie. Nie jest jednak w stanie wykrzesać w widzu większych emocji.

  • Za dużo wszystkiego. Nie spełnił oczekiwań po tym jak zwiastuny zalały cały internet, a o filmie było głośno. Na + akcja, dźwięk, na - fabuła.

  • Technicznie dopieszczona rozrywka, gdzie na próżno szukać żywej duszy, znany brytyjski aktor/reżyser gra najbardziej karykaturalnego rosyjskiego terrorystę, a reżyser za pomocą drugiego planu strzela w widza ekspozycją niczym z karabinu maszynowego.

  • Już od początku, mimo zaciekawienia fabułą, miałem z tym filmem problem. Wiele wad, w tym jednowymiarowe postacie, przeskakiwanie z miejsca do miejsca nie wiadomo po co i ogólnie pojęty chaos. Ale od momentu, kiedy pewne elementy układanki zaczęły wskakiwać w odpowiednie miejsce, przeszedłem z konsternacji w zachwyt - te sceny akcji, te twisty, no i urywająca głowę koncepcja. Dlatego aż żal, że Nolana bardziej interesowała fizyka od postaci, bo mógł być to film wybitny.

  • Szanuję niesamowicie Nolana za zafiksowanie się i nieoglądanie na innych. Nie da się nie docenić ogromnej pracy włożonej w realizację.

  • It's not Estonian, it's backward. Jak kocham Nolana i sci-fi, to to było po prostu przeraźliwie nudne.