Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Bohater

2021 Film
7.6 10.0 0.0 8
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
7.3
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Rahim wychodzi na krótką przepustkę z więzienia, gdzie odsiaduje wyrok za długi. Ma ledwie dwa dni na przekonanie wierzyciela, by ten darował mu część należności. Najwyraźniej los mu sprzyja, bo w ręce mężczyzny nieoczekiwanie trafia torba pełna złotych monet. Kiedy "Bohater"zrozumie, że brzęczący pakunek zawierał także pokusy, niechcianą sławę i wyroki serwowane przez anonimowy tłum, będzie już za późno, by zatrzymać spiralę dramatycznych wydarzeń.

  • Recenzje krytyków

    • Warto się zmierzyć z najnowszym filmem Farhadiego. Przekonać się, że są takie sytuacje, gdy utrata twarzy jest ledwie draśnięciem w obliczu utraty większego dobra. Aby dowiedzieć się, że jednostka w autorytarnym reżimie nie jest w stanie uchronić się przed swoim przeznaczeniem, dawno zapisanej w ludzkiej świadomości.

      Więcej
    • Można niekiedy narzekać, że Irańczyk za każdym razem kręci ten sam film, ale czy nie robią tak wszyscy najwięksi autorzy? Nawet jeśli jest w tym ziarno prawdy, to i tak nie wpływa to na ocenę jego dorobku, bo za każdym razem kręci ten sam film równie wybitnie.

      Więcej
    • Choć "Bohater" kończy się w duchu przypowieści o człowieku wystawionym na próbę, widoczność problemów Iranu zdaje się warunkiem koniecznym do zaistnienia tej opowieści.

      Więcej
    • Farhadi zdaje się piętnować pułapkę łatwego osądu, która rządzi mediami: przedstawiane przez nie historie celowo pozbawione są kontekstu, ich celem jest pobudzenie radykalnego uwielbienia dla wyidealizowanych postaci, które równie łatwo może przejść w jednoznaczne oburzenie - przedwstępny wyrok bez domniemania niewinności.

      Więcej
    • Dobrze pokazuje siłę i ograniczenia twórczości Farhadiego. Reżyser jest wybitnym analitykiem stosunków międzyludzkich i potrafi zawiłe problemy przetwarzać w angażujące historie. Artystycznie stoi jednak w miejscu.

      Więcej
    • Farhadi niczym nie zaskakuje w stylistyce Bohatera. Bez wątpienia reżyser nie ma najmniejszej ochoty na eksperymenty z pracą kamery, czy jakiekolwiek formalne zabiegi odciągające widza od skupienia się na samej opowieści. Fundamentem pracy autora Co wiesz o Elly? pozostają scenariusz i prowadzenie aktorów. Z pewnością ucieszy to odbiorców, którzy tak jak ja w kinie Irańczyka się zakochali i chcą po prostu, żeby robił to, w czym czuje się najlepiej.

      Więcej
    • Jest być może najbardziej uniwersalnym filmem Farhadiego. Opowiada o dramatach jednostek, na które istotny wpływ mają siły zewnętrzne.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Uwielbiam Farhadiego,to zakorzenienie się w problemach społecznych które są wyznacznikiem jego twórczości.Nie sili się na nic nowatorskiego w warstwie wizualnej/tekstowej.Jego film posiada dwa potężne fundamenty-pierwszy to scenariusz,niezwykle angażujący emocjonalnie,rewelacyjnie rozpisany na poszczególne rolę.Drugi to aktorzy,którzy tworzą pełnokrwiste postaci-Farhadi z niezwykłym kunsztem podchodzi do aktorów i widać to na ekranie.Kolejny film,który ugruntował moją miłość do kina irańskiego.

    • Trzymający w napięciu dramat społeczny opowiadający o zachowywaniu dobrej twarzy przed innymi z niejednoznacznymi postaciami.

    • Farhadi buduje rzeczywiste postaci, pokazuje realne problemy, nie trywializuje moralnych problemów. To reżyser, który dużo widzi, ale za dużo pisze.

    • NH21. Nie ma żadnego ujścia dla emocji, które prezentuje Farhadi. Siedzimy jak w buzującym kotle i jesteśmy jednocześnie po każdej ze stron. Ta esencja kina Farhadiego jest właśnie najpiękniejsza. Każdy ma swoje argumenty, a rozstrzygnięcie sporu automatycznie warunkuje opowiedzenie się po jednej ze stron. To z jednej strony druzgocące doświadczenie, z drugiej natomiast do bólu życiowe. Takie jest kino tego Pana reżysera i taki też jest "Bohater". Raczej tylko z nazwy, choć czy na pewno?

    • Porusza naprawdę dobrze masę problemów (m.in. to, jak fałszywe informacje mogą zmienić postrzeganie ludzi na czyjąś osobę), a do tego mocno trzyma w napięciu dzięki nieźle napisanym dialogom oraz przyzwoitej grze aktorskiej.

    • surowy i męczący film, pomimo ciekawych zagadnień moralnych mało angażujący, wymaga skupienia i koncentracji widza, recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/bohater-na-przepustce-ocena-5-10-za-arabski-klimat

    • (7.4) Bohater nie rozróżnia kłamstwa w życiu prywatnym od tego w życiu publicznym. Jak łatwo przychodzi nam oceniać wydarzenia, o których wiemy może z 50%.