Podczas dwudniowej przepustki w ręce Rahima trafia torba z kosztownościami - mężczyzna staje przed dylematem, czy przywłaszczyć zgubę, spłacić wierzyciela i zapewnić sobie wolność, czy też postąpić zgodnie ze swoim sumieniem i odnaleźć właściciela.
- Aktorzy: Amir Jadidi, Mohsen Tanabandeh, Fereshteh Sadre Orafaiy, Sarina Farhadi, Sahar Goldust i 15 więcej
- Reżyser: Asghar Farhadi
- Scenarzysta: Asghar Farhadi
- Premiera kinowa: 4 listopada 2022
- Premiera światowa: 13 lipca 2021
- Ostatnia aktywność: 14 stycznia
- Dodany: 12 sierpnia 2021
-
Warto się zmierzyć z najnowszym filmem Farhadiego. Przekonać się, że są takie sytuacje, gdy utrata twarzy jest ledwie draśnięciem w obliczu utraty większego dobra. Aby dowiedzieć się, że jednostka w autorytarnym reżimie nie jest w stanie uchronić się przed swoim przeznaczeniem, dawno zapisanej w ludzkiej świadomości.
-
8.531 grudnia 2022
- 8
- Skomentuj
-
-
Farhadi zdaje się piętnować pułapkę łatwego osądu, która rządzi mediami: przedstawiane przez nie historie celowo pozbawione są kontekstu, ich celem jest pobudzenie radykalnego uwielbienia dla wyidealizowanych postaci, które równie łatwo może przejść w jednoznaczne oburzenie - przedwstępny wyrok bez domniemania niewinności.
-
Farhadi niczym nie zaskakuje w stylistyce Bohatera. Bez wątpienia reżyser nie ma najmniejszej ochoty na eksperymenty z pracą kamery, czy jakiekolwiek formalne zabiegi odciągające widza od skupienia się na samej opowieści. Fundamentem pracy autora Co wiesz o Elly? pozostają scenariusz i prowadzenie aktorów. Z pewnością ucieszy to odbiorców, którzy tak jak ja w kinie Irańczyka się zakochali i chcą po prostu, żeby robił to, w czym czuje się najlepiej.
-
Fanom reżysera, produkcja zdecydowanie przypadnie do gustu. Jeśli jednak nie znacie twórczości Farhadiego - zachęcam do zapoznania się z nią, ale uwaga - trzeba być cierpliwym oglądając ten film.
-
Można niekiedy narzekać, że Irańczyk za każdym razem kręci ten sam film, ale czy nie robią tak wszyscy najwięksi autorzy? Nawet jeśli jest w tym ziarno prawdy, to i tak nie wpływa to na ocenę jego dorobku, bo za każdym razem kręci ten sam film równie wybitnie.
-
Choć "Bohater" kończy się w duchu przypowieści o człowieku wystawionym na próbę, widoczność problemów Iranu zdaje się warunkiem koniecznym do zaistnienia tej opowieści.
-
Jest być może najbardziej uniwersalnym filmem Farhadiego. Opowiada o dramatach jednostek, na które istotny wpływ mają siły zewnętrzne.
-
Dobrze pokazuje siłę i ograniczenia twórczości Farhadiego. Reżyser jest wybitnym analitykiem stosunków międzyludzkich i potrafi zawiłe problemy przetwarzać w angażujące historie. Artystycznie stoi jednak w miejscu.