Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Płomienie

2018 Film
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez krytyków
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez użytkowników

Sytuacja zmusza marzącego o karierze pisarza chłopaka do powrotu na rodzinną wieś. Po pewnym czasie pochodząca z okolicy dziewczyna, w której jest zakochany, znika.

  • Recenzje krytyków

  • Recenzje użytkowników

    • Najsubtelniejszy thriller-idealne określenie tego co się dzieje na ekranie.Pierwszy akt można nazwać typowym dramatem i może wydawać się problematyczny ze względu na dość powolne tempo,tak im dalej tym bardziej intrygująco,więcej suspensu,dzieją się rzeczy,których na samych początku nie potrafimy w stanie określić.Wiele rzeczy tu jest zbudowanych na zasadzie opozycji co tylko udziwnia odbiór.Co jest tylko projekcją umysłu,rzeczywistością a fikcją?Odpowiedzi tu brak i to w tym jest najlepsze.

    • Za krótki, strasznie intrygujący.

    • Koreański reżyser, Chang-dong Lee, i tym razem stanął na wysokości zadania. Jego nowy film, adaptacja opowiadania Murakamiego, jest godny prozy japońskiego pisarza - wyśmienitego żonglera gatunkowymi motywami, które wprawione w narracyjny ruch opowieści, stają się niecodziennym doświadczeniem. Podobnie jest i w tym przypadku, z filmu który mógłby być niezłym thrillerem lub melodramatem powstało coś znacznie głębszego. Więcej: https://agitacjakulturalna.blogspot.com/

    • Najbardziej interesująca od czasu „Norwegian Wood” ekranizacja powieści Harukiego Murakamiego. Oryginalna historia, wyraźnie przeobrażona dzięki subiektywnemu spojrzeniu Chang-Dong Lee. Thriller, dramat społeczny, romans - to właśnie wolno tlący się mix gatunkowy, który nie pozostawia widza obojętnym.

    • Imponujący powrót reżysera rewelacyjnej Oazy. Świetnie zbudowani bohaterowie, imponująco poprowadzony. Bardzo dobra adaptacja Murakamiego.

    • Coś zachwycającego jako filmowe przeżycie. Wyborna alternatywa dla klasycznych brutalnych koreańskich thrillerów, które nota bene w połączeniu z kryminałem stały się dla mnie wyznacznikiem jakości obu gatunków. Prawdziwa perełka w podgrupie vanishing movie, do której będę z pewnością wracał odkrywając tutaj stos nowych rzeczy.

    • Kino stawiające w kontraście "azjatyckich Gatsbych" i klasy robotnicze. Dopieszczone w każdym możliwym aspekcie i oferujące mnogość interpretacji. Bawi się z oczekiwaniami widza łamiąc wszelkie schematy gatunkowe - melodramat, kryminał itd. Wprowadza elementy oniryzmu przez co sam widz w pewnym momencie nie wie czy to co dostrzega na ekranie to wyobrażenia bohatera czy faktyczne wydarzenia. Wielkie aktorstwo i wielki film, który dla wielu będzie ciężki do strawienia.