Sytuacja zmusza marzącego o karierze pisarza chłopaka do powrotu na rodzinną wieś. Po pewnym czasie pochodząca z okolicy dziewczyna, w której jest zakochany, znika.
- Aktorzy: Ah In Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Jun, Soo-kyung Kim, Seungho Choi i 15 więcej
- Reżyser: Chang-dong Lee
- Scenarzyści: Chang-dong Lee, Jung-mi Oh
- Premiera kinowa: 28 grudnia 2018
- Premiera światowa: 16 maja 2018
- Ostatnia aktywność: 5 września
- Dodany: 22 maja 2018
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Kolejna adaptacja twórczości Murakamiego, która mnie nie zachwyca, no ale trudno. W każdej chwili mogę wrócić do literatury i dostać się do wnętrza ulubionych postaci literackich, na ekranie zupełnie nieprzenikalnych.
-
W miarę rozwoju akcji atmosfera gęstnieje, napięcie rośnie i "Płomienie" coraz bardziej upodabniają się do thrillera: Ben zdradza się ze swoim specyficznym hobby, mamy tajemnicze zniknięcie, poszukiwanie, prywatne śledztwo itd. Nie jest to jednak kryminał, ale powolne, medytacyjne, wytrwale hipnotyzujące kino. Seans hipnozy trwa prawie dwie i pół godziny i w związku z tym zaleca się go cierpliwym widzom.
-
Płomienie w swym wolnym tempie nie tracą wewnętrznego napięcia. Lee powoli buduje akcję, aż doprowadza do finałowej kulminacji. Zaciska pętlę i podąża za dobrze znanymi schematami myślenia.
-
Lee używa powolnego tempa z premedytacją, by ostrożnie porozwieszać wszędzie Czechowowskie strzelby, nasycić drugi plan sugestywnymi tropami, rekwizytami.
-
Niepokojące studium frustracji i niespełnionych aspiracji. "Płomienie" na długo zostaną w waszej pamięci.
-
Każdy gest, kadr, nawet muzyka pomagają w snuciu podejrzeń, ale twardych dowodów wciąż nie ma. Oparty na krótkim opowiadaniu japońskiego pisarza Haruki Murakamiego Barn Burning łapie się w schematy thrillera, ale nie oczekujcie żadnych klasycznych rozwiązań.
-
Zapewne będę musiała obejrzeć ten film jeszcze niejeden raz, żeby wyłapać wszystkie niuanse. Takie kino wymaga skupienia i dużych pokładów cierpliwości, ale się za nie potrafi odwdzięczyć z nawiązką.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Najsubtelniejszy thriller-idealne określenie tego co się dzieje na ekranie.Pierwszy akt można nazwać typowym dramatem i może wydawać się problematyczny ze względu na dość powolne tempo,tak im dalej tym bardziej intrygująco,więcej suspensu,dzieją się rzeczy,których na samych początku nie potrafimy w stanie określić.Wiele rzeczy tu jest zbudowanych na zasadzie opozycji co tylko udziwnia odbiór.Co jest tylko projekcją umysłu,rzeczywistością a fikcją?Odpowiedzi tu brak i to w tym jest najlepsze.
-
8.514 kwietnia 2021
- 9
- Skomentuj
-
-
Koreański reżyser, Chang-dong Lee, i tym razem stanął na wysokości zadania. Jego nowy film, adaptacja opowiadania Murakamiego, jest godny prozy japońskiego pisarza - wyśmienitego żonglera gatunkowymi motywami, które wprawione w narracyjny ruch opowieści, stają się niecodziennym doświadczeniem. Podobnie jest i w tym przypadku, z filmu który mógłby być niezłym thrillerem lub melodramatem powstało coś znacznie głębszego. Więcej: https://agitacjakulturalna.blogspot.com/
-
Najbardziej interesująca od czasu „Norwegian Wood” ekranizacja powieści Harukiego Murakamiego. Oryginalna historia, wyraźnie przeobrażona dzięki subiektywnemu spojrzeniu Chang-Dong Lee. Thriller, dramat społeczny, romans - to właśnie wolno tlący się mix gatunkowy, który nie pozostawia widza obojętnym.
-
Coś zachwycającego jako filmowe przeżycie. Wyborna alternatywa dla klasycznych brutalnych koreańskich thrillerów, które nota bene w połączeniu z kryminałem stały się dla mnie wyznacznikiem jakości obu gatunków. Prawdziwa perełka w podgrupie vanishing movie, do której będę z pewnością wracał odkrywając tutaj stos nowych rzeczy.
-
8.510 stycznia 2019
- 1
- Skomentuj
-
-
Kino stawiające w kontraście "azjatyckich Gatsbych" i klasy robotnicze. Dopieszczone w każdym możliwym aspekcie i oferujące mnogość interpretacji. Bawi się z oczekiwaniami widza łamiąc wszelkie schematy gatunkowe - melodramat, kryminał itd. Wprowadza elementy oniryzmu przez co sam widz w pewnym momencie nie wie czy to co dostrzega na ekranie to wyobrażenia bohatera czy faktyczne wydarzenia. Wielkie aktorstwo i wielki film, który dla wielu będzie ciężki do strawienia.
-