Aktualizacja serwisu! Seriale, dziennik obejrzeń, "moja strefa", import i eksport, komentarze, konwersacje i wiele więcej. Sprawdź
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez krytyków
7.2
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Alicja nie pamięta przeszłości, nie wie kim jest. Kiedy po dwóch latach od zniknięcia zostaje odnaleziona przez rodzinę, nie chce wracać do dawnego, zapomnianego życia.

  • Recenzje krytyków

  • Recenzje użytkowników

    • 7

      Dziwne, ale dobre.

    • 9

      Zaraz po "Zimnej wojnie" najlepszy film tegorocznej Gdyni. Skomplikowane studium psychologiczne po utracie pamięci i próba powtórnej aklimatyzacji. Zawierzyć ludziom i zaakceptować starą tożsamość, czy wykreować siebie na nowo? Smoczyńska nigdzie się nie spieszy, podkreślając niepewność i rozchwianą emocjonalność swojej bohaterki. Muskała absolutnie rewelacyjna, to jest jej film!

    • 8

      Pięknie opakowany wizualnie dramat rodzinny z amnezją na pierwszym planie? Nie!
      Jest to raczej wyzwalacz rozważań o tym, co określa ludzką tożsamość. Czy do odbudowania życia wystarczą skrawki pamięci zatrzymane w ciele? Czy można powrócić do roli matki w momencie, kiedy utraciło się samą siebie?
      Choć w filmie widać rysy Smoczyńskiej, jest ona w praktyce tylko akuszerką pomysłu Gabrieli Muskały. A ta przejmuje kontrolę nad widzem od pierwszej sceny. I nie puszcza do końca.

    • 7

      Trudny temat, trudny scenariusz. Niejednoznaczny, momentami sprzeczny, ale klimatycznie wciągający. Magnetyczna Muskała ze zbyt przeforsowanymi scenami erotycznymi. Wciągający w historię klimat to zasługa świetnych ujęć operatorskich i dobrze dopasowanym motywom muzycznych. Całkiem niezła realizacja dźwięku zawodzi w kilku momentach, gdy nie słychać dokładnie dialogów. Film wychwalany przez krytyków będzie miał raczej duży problem żeby zyskać sympatię szerszej publiczności.

    • 8

      Fuga szokuje-ale w żaden gwałtowny sposób,nie ma tam zrywów,szarżowania na emocjach czy też mocnego wydźwięku w teksturze filmu.To dramat psychologiczny jakże wyciszony,ale posiadający niezwykle ściśniętą w sobie uczuciowość.To jak poszukiwanie siebie i nie tylko siebie w danej sytuacji-odnalezienie momentu(silnego stresu,który sprawił to co się teraz dzieje-czyli wielkie nieporozumienie.Gratuluje Muskale za rewelacyjną rolę i scenariusz.I te miliony zapytań w głowie po seansie bez odpowiedzi...

    • 7

      Niby jest ciekawa fabuła, a realizacyjnie stoi film wysoko, ale brakuje mi tu czegoś, co sprawiłoby, że całość byłaby jeszcze lepsza.

    • 7

      To naprawdę ciekawa historia i realizacyjnie film stoi na wysokim poziomie, ale nie wiedzieć czemu, brakuje mi czegoś, żebym miał lepsze odczucia po seansie.

    • 7

      Surowe, ale stanowcze kino, nieustannie atakujące pytaniami bez jednoznacznych odpowiedzi. Za scenę tańca poczęstowałbym Panią Smoczyńską batonikiem.

    • 8

      Ciekawie pogrywa z tematem amnezji, trzyma w napięciu i jednocześnie świetnie przedstawia relacje między postaciami. Muskała rządzi po całości.

    • 6

      [ZOOM] Doskonały perfomance Muskały. Chciałoby się szukać tu nadinterpretacji, podczas gdy Smoczyńska nie bierze ich pod uwagę.

Najlepsze recenzje użytkowników

  • 8

    Fuga szokuje-ale w żaden gwałtowny sposób,nie ma tam zrywów,szarżowania na emocjach czy też mocnego wydźwięku w teksturze filmu.To dramat psychologiczny jakże wyciszony,ale posiadający niezwykle ściśniętą w sobie uczuciowość.To jak poszukiwanie siebie i nie tylko siebie w danej sytuacji-odnalezienie momentu(silnego stresu,który sprawił to co się teraz dzieje-czyli wielkie nieporozumienie.Gratuluje Muskale za rewelacyjną rolę i scenariusz.I te miliony zapytań w głowie po seansie bez odpowiedzi...

  • 9

    Zaraz po "Zimnej wojnie" najlepszy film tegorocznej Gdyni. Skomplikowane studium psychologiczne po utracie pamięci i próba powtórnej aklimatyzacji. Zawierzyć ludziom i zaakceptować starą tożsamość, czy wykreować siebie na nowo? Smoczyńska nigdzie się nie spieszy, podkreślając niepewność i rozchwianą emocjonalność swojej bohaterki. Muskała absolutnie rewelacyjna, to jest jej film!

  • 8

    Pięknie opakowany wizualnie dramat rodzinny z amnezją na pierwszym planie? Nie!
    Jest to raczej wyzwalacz rozważań o tym, co określa ludzką tożsamość. Czy do odbudowania życia wystarczą skrawki pamięci zatrzymane w ciele? Czy można powrócić do roli matki w momencie, kiedy utraciło się samą siebie?
    Choć w filmie widać rysy Smoczyńskiej, jest ona w praktyce tylko akuszerką pomysłu Gabrieli Muskały. A ta przejmuje kontrolę nad widzem od pierwszej sceny. I nie puszcza do końca.

  • 8

    nie potrafię ocenić co bardziej udało się Muskale, kreacja aktorska czy scenariusz