Kolejne nowości w serwisie. Sprawdź
Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Człowiek z magicznym pudełkiem

2017 Film
6.3 10.0 0.0 49
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.1
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Cierpiący na amnezję Adam poznaje tajemnicę podróży w czasie związaną z zabytkowym radioodbiornikiem. Odkrycie zmienia także życie jego ukochanej Gorii.

  • Recenzje popularnych krytyków

    • Ten melancholijny i delikatny film, misternie tkający złożoną czasową pętelkę, zasługuje na duże uznanie - a mimo to obawiam się o jego rodzimą recepcję, tak jak swego czasu obawiałem się o to, jak zostaną przyjęte w Polsce "Córki dancingu".

      Więcej
    • Da się zauważyć, że Bodo Kox nie do końca pewnie czuje się w temacie fantastyki i musi podpierać się cudzymi pomysłami, ale doceniam, że szczerze potrafi opowiadać o miłości.

      Więcej
    • Bez Bodo Koxa, jego radości tworzenia, wizualnej fantazji, cudownego poczucia humoru i naiwności, polskie kino byłoby niepełne.

      Więcej
    • Jawi się jako film urokliwy i pomysłowy, lecz pozbawiony dramaturgii i niezbyt dopracowany pod względem narracyjnym. Dochodzi więc do sytuacji poniekąd paradoksalnej - mimo budżetowych niedostatków film Koksa radzi sobie jako wizja świata przyszłości, nie przekonuje natomiast jako romans i thriller.

      Więcej
    • Co z tego, że Człowiek z magicznym pudełkiem to dzieło do szpiku przesiąknięte filmowymi nawiązaniami do Szulkina, Wachowskich czy Scotta, jeśli reżyser zrzyna bezrozumnie z największych mainstreamowych wytworów kina, jakby kompletnie nie rozumiejąc wydźwięku cytowanych przez siebie scen.

      Więcej
  • Recenzje popularnych użytkowników

    • Dopiero po godzinie wybrzmiewa ten romans, który był tak hucznie reklamowany i skupiał się głównie na synonimach słowa "ruchać się". Wizualnie perełka.

    • Film nudny, ze słabymi postaciami i średnią fabułą. Jednak muzyka, warstwa wizualna i projekt świata wypadają świetnie. Bołądź i Polak poradzili sobie nieźle.

    • Klimat filmu Koxa jak żywo przypomina produkcje Piotra Szulkina (no chyba że ktoś przyrówna do Seksmisji). I to jest komplement dla reżysera. Zwolennicy takiego rodzaju „brzydkiego” kina science-fiction są oczarowani. Fabuła mimo bardzo odważnych wycieczek (również w czasie) też się broni i współgra z tworzonym klimatem. Świetnie w tej zabawie czuje się Olga Bołądź znana do tej pory z innego typu kreacji. Jak komuś mało atutów – to jeszcze muzyka Maanam!

    • Historia i bohaterowie niestety są słabo zarysowani i napisani, ale warstwa techniczna oraz wizja świata nadrabiają to. Jestem mimo wszystko lekko rozczarowany.

    • Koxowi przydałby się solidny współscenarzysta. Najpierw zbyt dużo umowności, żeby skończyć z przesadnym tłumaczeniem. Wreszcie wymarzona Bołądź. Będę wracał.

  • Najlepsze recenzje użytkowników

    • Wielka szkoda- ciekawy pomysł, świetne zdjęcia i muzyka przegrywają z chaotycznym scenariuszem i słabymi dialogami. Piotr Polak w głównej roli jest świetny, a Stankiewicz to naprawdę spore zaskoczenie, ale nie mogę ocenić wyżej filmu, w którym tak istotną rolę odgrywa wątek romantyczny, w który kompletnie się nie wierzy.

    • Historia i bohaterowie niestety są słabo zarysowani i napisani, ale warstwa techniczna oraz wizja świata nadrabiają to. Jestem mimo wszystko lekko rozczarowany.

  • Nowe recenzje krytyków

    • Potrafi zaskoczyć ciekawym obrazem czy oryginalnym zwrotem akcji. Momentami chwyta też melancholijny, oniryczny klimat. Czuć, że powstał z miłości do kina. Z drugiej jednak strony stoi gdzieś w rozkroku pomiędzy kinem dla masowego widza i tym przeznaczonym dla miłośników art-house'u.

      Więcej
    • Bodo Kox bywa toporny w stawianych przez siebie tezach. Jednocześnie nie boi się sięgnąć po kino gatunkowe, szczególnie utożsamione z wysokobudżetowymi produkcjami Hollywoodu. Jakby tego było mało, dostosowuje je do polskich realiów, wpisując odpowiednie - niejednokrotnie jadowite - konteksty zwłaszcza w stronę prawicowych środowisk.

      Więcej
    • Nie ulega wątpliwości, że Bodo Kox wprowadza w polskim kinie głównego nurtu nowe porządki, na które warto czekać. I których na pewno nie będzie można przespać.

      Więcej
    • "Człowiek z magicznym pudełkiem" będąc miłosnym listem do zarówno zagranicznego, jak i polskiego sf, jest w gruncie rzeczy prostą, ale zapadającą w pamięć historią miłosną dwojga ludzi, dla której ani czas, ani przestrzeń nie jest przeszkodą do bycia razem. I chociaż wiele tej produkcji można zarzucić, to cieszy fakt powstania tak przyjemnego w odbiorze polskiego sf, które warto zdecydowanie zobaczyć samemu.

      Więcej
    • W zasadzie ten film mógłbym skomentować w dwoma słowami "szkoda czasu" i dostanie też taką plakietkę! Jednak należy go wyróżnić za próbę ożywienia polskiego gatunku science fiction.

      Więcej
  • Nowe recenzje użytkowników

    • Piękne zdjęcia, piękny świat. Najpiękniejsza jest Warszawa. Słaby scenariusz. Szacun za polską próbę sci-fi, to rzadkie.

    • Po co on się tam cofał do tego 1952

    • Koxowi przydałby się solidny współscenarzysta. Najpierw zbyt dużo umowności, żeby skończyć z przesadnym tłumaczeniem. Wreszcie wymarzona Bołądź. Będę wracał.

    • Klimat filmu Koxa jak żywo przypomina produkcje Piotra Szulkina (no chyba że ktoś przyrówna do Seksmisji). I to jest komplement dla reżysera. Zwolennicy takiego rodzaju „brzydkiego” kina science-fiction są oczarowani. Fabuła mimo bardzo odważnych wycieczek (również w czasie) też się broni i współgra z tworzonym klimatem. Świetnie w tej zabawie czuje się Olga Bołądź znana do tej pory z innego typu kreacji. Jak komuś mało atutów – to jeszcze muzyka Maanam!

    • Historia i bohaterowie niestety są słabo zarysowani i napisani, ale warstwa techniczna oraz wizja świata nadrabiają to. Jestem mimo wszystko lekko rozczarowany.