
- Beurokeo
- Dramat
- Korea Południowa
- 129 min
Sang-hyun i jego przyjaciel Dong-soo żyją skromnie, prowadząc małą pralnię i dorabiając na plebanii. Pewnej ulewnej nocy w oknie życia pojawia się niemowlę. Przekonani, że po porzuconego chłopca nikt się nie zgłosi, Sang-hyun i Dong-soo planują sprzedać go parze, która nie może mieć własnych dzieci. Kiedy wszystko wydaje się ustalone, niespodziewanie zjawia się matka dziecka. Młoda dziewczyna odkrywa ich plan i chce zgłosić sprawę na policję.
- Aktorzy: Kang-ho Song, Doona Bae, Dong-won Kang, IU, Joo-young Lee i 15 więcej
- Reżyser: Hirokazu Koreeda
- Scenarzysta: Hirokazu Koreeda
- Premiera kinowa: 28 października 2022
- Premiera światowa: 26 maja 2022
- Ostatnia aktywność: 20 lutego
- Dodany: 21 czerwca 2022
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Czy zatem mamy do czynienia z kolejnym filmem roku od Koreedy? W moim odczuciu było o włos. Baby broker to film o trudnych doświadczeniach, ale jego wymowa jest jak najbardziej optymistyczna - bo mrocznych, posępnych chwila zawsze wychodzi słońce.
-
8.518 grudnia 2022
- 8
- Skomentuj
-
-
Niemniej, konstrukcja filmu, sposób argumentami Koreedy, budowanie postaci i to, co dzieje się między nimi, kolejny raz wytwarza energię, która potrafi złapać za serce. Nie da się zaprzeczyć, że wizja rodziny Koreedy jest czymś, czego bardzo obecnie potrzebujemy - jest to bowiem rodzina inkluzyjna, oparta na autentycznych uczuciach bez względu na więzy krwi.
-
Przeciętne filmy nie potrafią wywołać w nas takich emocji. Hirokazu Koreeda zrobił wielkie kino na bezapelacyjnie ważny temat, o którym powinniśmy czasem pomyśleć, gdy osądzamy innych ludzi.
-
Baby Broker to - pomimo swej hollywoodzkości - film niesłychanie mądry i czuły, a to właśnie te dwie cechy są immanentnymi elementami twórczości Hirokazu Kore-edy.
-
Kino kocha wyrzutków społecznych, bo to z reguły bardzo barwne charaktery. Ale mało który filmowiec potrafi wzbudzić do osób z marginesu tyle empatii, co Hirokazu Koreeda.
-
Fenomenalne poprowadzenie obsady ratuje reżysera przed upadkiem pod kłopotliwym nadmiarem wątków. Zdecydowanie za dużo próbuje zmieścić, przez co gubi rytm i męczy dygresjami. Szkoda, że dysponując eleganckim pomysłem i wdzięczną konwencją, nie postawił na większą prostotę opowieści. Wówczas uczucia zyskałyby większą siłę rażenia, a i najważniejsze poruszane problemy wybrzmiałyby mocniej.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Jeżeli drobni złodzieje są sympatyczni, to handlarze niemowlętami również ... recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/baby-broker-okno-%C5%BCycia-ocena-6-10
-
Dziecko jako człowiek, jako towar, jako obraz nas samych. I kto ma do niego prawo – ci, co je porzucili? Znaleźli? Przygarnęli, adoptowali? Film jest wypełniony ludźmi, którzy chcieliby o sobie myśleć, że wiedzą, co trzeba zrobić – dopóki nie przyjdzie co do czego, a wtedy każda chwila jest trudna. O takich filmach mówi się, że nie mają łatwych odpowiedzi. Chodzi o to, że w pewnych sprawach nie ma jednej odpowiedzi.