Aktor teatralny i reżyser żyje w szczęśliwym małżeństwie. Pewnego dnia jego żona znika.
- Aktorzy: Hidetoshi Nishijima, Tôko Miura, Masaki Okada, Reika Kirishima, Yoo-rim Park i 8 więcej
- Reżyser: Ryûsuke Hamaguchi
- Scenarzyści: Ryûsuke Hamaguchi, Takamasa Oe
- Premiera kinowa: 11 marca 2022
- Premiera światowa: 11 lipca 2021
- Ostatnia aktywność: 2 lutego
- Dodany: 6 sierpnia 2021
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Prawdziwa perełka, która z niezwykłą lekkością potrafi zmusić nas do trudnych przemyśleń. Chyba każdy z nas potrzebuje czasem takiego czerwonego Saaba.
-
Trwa niemal trzy godziny, ale żadna minuta nie wydaje się stracona. Opowieść pochłania i w zależności od chęci widza daje się odczytywać na wielu poziomach.
-
Sama historia może wielu znudzić swoim ospałym tempem oraz bardzo miejscami wycofanym aktorstwem, ale ma w sobie pewien nieopisany klimat i atmosferę, którą próbuje tu opisać, wyrazić słowami. Jednak mój zasób jest zbyt mały do tego zadania, więc powiem tylko jedno: sprawdźcie, bo jest szansa - niewielka, lecz zawsze - że będzie z wami rezonował.
-
Jest jednym z najlepszych filmów 2022 roku, to pewne. Pewne jest też to, że Toko Miura, Hidetoshi Nishijima oraz Ryusuke Hamagachi swoimi kreacjami i reżyserią stworzyli jeden z najlepszych japońskich filmów ostatnich kilku lat. Jest to film długi, ale nie rozwleczony. Filozofujący, ale nie mędrkujący. W końcu aspirujący do arthouse'u ale nie do przeszarżowanej bufonady.
-
To była bardzo satysfakcjonująca, 3-godzinna podróż z kompleksowymi bohaterami i opowieścią, która wspaniale radzi sobie z tematem kurczowego trzymania się przeszłości, poczucia winy i wybaczania sobie. Nadal rezonuje to we mnie i jestem pewien, że jeszcze długo będę myślał o filmie Hamaguchiego.
-
Momentami ma prawo wydawać się rozwlekły, nudny i męczący. Skoro jednak Hamaguchi zaprasza do tego, żeby poprowadzić jego samochód, warto skorzystać z tej propozycji, nawet na przekór własnym przyzwyczajeniom.
-
-
Recenzje użytkowników
-
KINO DROGI i caps lock to nie przypadek,gdyż prawie 3 godzinny warsztat może początkowo zniechęcać.Hamaguchi w ciekawy sposób nakreśla aspekty społeczno-kulturowe-zderzenie się komunikacji werbalnej i niewerbalnej oraz próba samoistnej analizy poszczególnych jej aspektów.To również kino symboliki,sporo tu poszukiwań sensu życia,istoty człowieczeństwa,naznaczenie traumą bycia "ludźmi" a wszystko uwypuklone i podkreślone jest twórczością Czechowa.Była to intrygująca podróż wielu niedopowiedzeń.
-