Ostatniej nocy w Soho

2021 Film
7.7 10.0 0.0 17
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
7.0
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Zafascynowana modą młoda dziewczyna przenosi się do lat 60. i spotyka swoją idolkę - oszałamiającą początkującą piosenkarkę. Ale Londyn lat 60. nie jest tym, czym się wydaje.

  • Recenzje krytyków

  • Recenzje użytkowników

    • 8

      Edgarowi Wrightowi udało się poradzić sobie naprawdę dobrze w tym mixie gatunkowym horroru oraz kryminału. Thomasin McKenzie i Ana Taylor-Joy są świetne tutaj.

    • 8

      Trudno sklasyfikować ten film.Widzę tu motyw ambientu,kina niemego(Eloise),giallo,konwencji lustrzanego odbicia.Kładzie się ogromny nacisk na psychologie postaci-rozszerza się ten aspekt do granic obłędu.Warto pochwalić sam koncept jaki obrał Wright-widać tu niezwykły kunszt scenariuszowy-szalenie inteligenty,balansujący między realizmem a oniryzmem.A wszystko okraszone jest rzemieślniczo porządną reżyserią,świetnym intuicyjnym montażem i niesamowitą scenografią.Intrygująca pozycja tego roku.

    • 5

      fabuła zbyt rozwleczona, mało angażująca, ale pojedyncze sceny ciekawe realizacyjnie

    • 8

      Świetny mix gatunkowy, który pomimo lekkiej łopatologii w przedstawianiu przekazu, angażuje od początku do końca. Zarówno Thomasin jak i Anya są zjawiskowe.

    • 7.5

      To kolejny już film Wrighta, w którym widać jego miłość do swojego dzieła. Znów ciężko się nie zakochać we wszystkim, co prezentuje na ekranie. W tym, jak szanuje, uwielbia i sponiewiera swoich bohaterów. W tym, jak kapitalnie łączy ich psychologię z fabułą, a tę nierozłącznie zespala z obrazem. Soho zachwyca montażem, zdjęciami, a przede wszystkim reżyserią. Pojawia się kilka wątpliwości co do scenariusza, bo Wright wpada w jakieś gatunkowe pułapki. Powtórka pewnie rozwieje wątpliwości.

    • 7

      Na początku wciągnął, zafascynował, a na końcu pozostawił z mieszanymi odczuciami. Cudnie nakręcony, stylizacja lat 60. wysmakowana, pomysłowo zmontowany i fantastycznie zagrany (to Thomasin McKenzie kradnie show) i mniej więcej do połowy dobrze buduje napięcie. Później zamienia się w dość schematyczny horrorek, który bym nawet zaakceptował, bo potrafił "ryć banię", gdyby nie to przejście w kompletnie niepasujące do reszty efekciarstwo. Ale końcowy twist nawet niezły.

    • 8.5

      Przemyślany, intrygujący, hipnotyzujący, obłędny scenograficznie thriller psychologiczny o dojrzewaniu i demonach przeszłości, sprawnie balansujący między jawą a snem, ładnie oddający ducha Londynu lat 60. oraz opakowany w estetyczną laurkę dla giallo. Wszystkich zaniepokojonych uspokajam - Pan Reżyser Edgar Wright dostarcza, i to w nadmiarze.

    • 5.5

      Kontynuacja mojej love-hate relationship z Wrightem. Wspaniały zmysł artystyczny, ale sztuczne to i nieświeże, a już od połowy zaczyna się robić kuriozalne i głupie, włącznie z przewidywalnym plot twistem. McKenzie hipnotyzująca, przynajmniej na początku. No i mistrz texas switch.

    • 8

      Przewspaniały mix gatunków, stylów i motywów filmowych-seans niesamowicie energetyczny i wysmakowany, choć z pewnością nie dla każdego. Specyficzny styl Wrighta jest wyczuwalny w każdej minucie- w dobie pandemii, która ogranicza wiele premier, to z pewnością jeden z najciekawszych obrazów ubiegłego roku. To także kontynuacja udanej passy aktorskiej Anny Taylor - Joy-przykuwa uwagę do ekranu w niemal każdej scenie. Warto!

    • 4

      Ładny, ale to jedyna zaleta. Poza tym: bałagan, brak logiki i spójności wewnętrznej, no i przepraszam, ale warstwa metaforyczna budzi mój głęboki sprzeciw.

Najlepsze recenzje użytkowników

  • 8

    Trudno sklasyfikować ten film.Widzę tu motyw ambientu,kina niemego(Eloise),giallo,konwencji lustrzanego odbicia.Kładzie się ogromny nacisk na psychologie postaci-rozszerza się ten aspekt do granic obłędu.Warto pochwalić sam koncept jaki obrał Wright-widać tu niezwykły kunszt scenariuszowy-szalenie inteligenty,balansujący między realizmem a oniryzmem.A wszystko okraszone jest rzemieślniczo porządną reżyserią,świetnym intuicyjnym montażem i niesamowitą scenografią.Intrygująca pozycja tego roku.

  • 7.5

    To kolejny już film Wrighta, w którym widać jego miłość do swojego dzieła. Znów ciężko się nie zakochać we wszystkim, co prezentuje na ekranie. W tym, jak szanuje, uwielbia i sponiewiera swoich bohaterów. W tym, jak kapitalnie łączy ich psychologię z fabułą, a tę nierozłącznie zespala z obrazem. Soho zachwyca montażem, zdjęciami, a przede wszystkim reżyserią. Pojawia się kilka wątpliwości co do scenariusza, bo Wright wpada w jakieś gatunkowe pułapki. Powtórka pewnie rozwieje wątpliwości.

  • 8

    Edgarowi Wrightowi udało się poradzić sobie naprawdę dobrze w tym mixie gatunkowym horroru oraz kryminału. Thomasin McKenzie i Ana Taylor-Joy są świetne tutaj.

  • 8.5

    Przemyślany, intrygujący, hipnotyzujący, obłędny scenograficznie thriller psychologiczny o dojrzewaniu i demonach przeszłości, sprawnie balansujący między jawą a snem, ładnie oddający ducha Londynu lat 60. oraz opakowany w estetyczną laurkę dla giallo. Wszystkich zaniepokojonych uspokajam - Pan Reżyser Edgar Wright dostarcza, i to w nadmiarze.

  • 8

    Świetny mix gatunkowy, który pomimo lekkiej łopatologii w przedstawianiu przekazu, angażuje od początku do końca. Zarówno Thomasin jak i Anya są zjawiskowe.