Standupowy komik oraz operowa diwa przeżywają wzloty i upadki w swoim małżeństwie, odkrywając niezwykły talent córki.
- Aktorzy: Marion Cotillard, Adam Driver, Simon Helberg, Rebecca Dyson-Smith, Devyn McDowell i 15 więcej
- Reżyser: Leos Carax
- Scenarzyści: Russell Mael, Ron Mael
- Premiera kinowa: 20 sierpnia 2021
- Premiera światowa: 6 lipca 2021
- Ostatnia aktywność: 28 grudnia 2023
- Dodany: 9 lutego 2020
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Mimo że osobno składniki są pierwszorzędnej jakości, to razem tworzą posiłek niekoniecznie strawny. I choć widz, który świadomie wybiera takie kino, często gotów jest zachwycić się niekonwencjonalnym połączeniem "kremu i wołowiny", to jednak tak jak "nie każdy mężczyzna jest Valmontem", tak nie każdy odbiorca jest jak Joey i da radę przełknąć taki kąsek z zadowoleniem.
-
Potrafi zapadać w pamięć, jako jeden z tych filmów, których się nie ogląda, tylko przeżywa.
-
Rzadko się angażuję emocjonalnie w film przez pełne ponad dwie godziny seansu. Jestem więc i tak fanem każdej minuty tego szaleństwa, które Carax współtworzy z zespołem Sparks. Tylko może wtedy trochę bardziej tak, jak jestem fanem "The Room" Tommy'ego Wiseau.
-
Wrażliwość i przebojowość Sparks w połączeniu z tendencją do popadania w dziwaczność oraz słabością do surrealizmu Leosa Caraxa zaowocowały osobliwym rodzinnym dramatem, historią o pułapkach show-businessu, komedią o ponurym wydźwięku wyśpiewaną językiem, któremu bliżej do tekstów Sex Pistols niż musicali George'a Cukora albo Vincente Minnelliego. To czysta fikcja i najszczersza prawda jednocześnie.
-
Całość sprawia wrażenie bardzo dziwnego snu, który może i ma sens, ale pewnych rzeczy lepiej nie kwestionować i po prostu trzeba dać się wciągnąć. Szczególnie, że dostaje się wtedy najbardziej zaskakującą produkcję tego roku z rewelacyjnym duetem Driver-Cotillard, pięknymi zdjęciami, wspaniałą muzyką oraz przewrotną historią.
-
Annette okazało się utworem tak szalenie kreatywnym, co szalenie polaryzującym widownię. Pełna magii, formalnej wirtuozerii, niekonwencjonalnego humoru i pięknej muzyki opowieść o miłości brutalnego komika i delikatnej śpiewaczki operowej to powiew świeżości w kinie głównego nurtu, który niesie za sobą woń artystycznych inspiracji z najwyższej półki i pcha autora w kierunku panteonu najważniejszych filmowców.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Twórczość Caraxa nie należy do tych prostych w odbiorze.Bawiący się formą,żonglujący gatunkami i podgatunkami tak,że trudno jednoznacznie skatalogować film.Annette pomimo,iż jest musicalem aż nadto-praktycznie pojedyncze tylko kwestie są tu mówione-to jej konwencja jest nieoczywista.Neo-barokowość z której wywodzi się Carax to też próba autodestrukcji której należy szukać pomiędzy gatunkami i językiem myśli filmowej.Aktorsko Driver pozamiatał,a Cotillard utwierdza pozycje francuskiej gwiazdy.
-
Co. To. Było. Mam wrażenie, że całe życie czekałam na Annette, a po kilku dniach od seansu nadal siedzę na tej emocjonalnej karuzeli, na którą wsadził mnie Carax. Od pierwszych do ostatnich minut miłość i zachwyt, mimo że pojawiały się i ciary żenady i rozczarowanie tłumaczeniem metafor. Baśniowe, groteskowe, operowe, kiczowate, wyjątkowe - KINO at it's finest!
-