Monument

2018 Film Premiera
7.2

Pozytywnie oceniony przez krytyków

23 krytyków

7.2

Pozytywnie oceniony przez użytkowników

11 użytkowników

  • Anuluj
  • 0/500
Poniżani przez despotyczną menedżerkę hotelu i przymuszani do wykonywania niezrozumiałych dla nich zadań studenci ulegają stopniowej odczłowieczeniu.
7.2 10.0 0.0 11
Pozytywnie oceniony przez użytkowników
  • 91%
    pozytywnych
    ocen
  • 11
    użytkowników
    obejrzało
  • 9
    recenzji
    użytkowników
  • 11
    ocen
    użytkowników
  • 10
    pozytywnych
    ocen
  • 1
    negatywna
    ocena
  • Kolejny wielki sukces Jagody Szelc, która powoli wyrasta na najbardziej oryginalnego polskiego twórcę. https://szeptyzbagna.blogspot.com/2019/03/monument-2018.html
  • Pierwszy od dekad naprawdę udany polski film grozy o wysokich walorach artystycznych. Film dyplomowy łódzkiej „Filmówki” wręcz zawstydza swoją jakością produkcje o większych budżetach... Od czasu Andrzeja Żuławskiego żaden z polskich filmowców nie miał tak charakterystycznego języka. Warto spróbować wejść w rytm tej opowieści, nawet jeśli nie uda się to za pierwszym razem. Finał odsłaniający tajemnicę - dla wielu zbędny - daje produkcji szanse na uznanie przez szerszą publiczność.
  • Film tak wysokiej jakości, że twórcom niejednej polskiej superprodukcji powinno być po prostu wstyd.
  • Monument to tryumf twórczej młodości i potwierdzenie nowej jakości polskiej kinematografii.
  • Szelc zmierzyła się z trudnym projektem, bo i budżet niespecjalny i założenia problematyczne. Jak bowiem opowiedzieć historię, która każdemu z aktorów zaoferuje ustawowe 5 minut, a przy okazji zachować spójność oraz podkreślić autorski język reżyserki? Właśnie tak. Monument to dopracowane, wielopoziomowe dzieło, które powinno być przykładem dla kolejnych pełnometrażowych projektów szkoły filmowej.
  • Uwaga! Tekst zawiera spoilery. Kliknij żeby zobaczyć.
    https://nomadyzm.blogspot.com/2019/03/kosztujac-monument.html
  • To już nie są porozrzucane klocki LEGO, jak w "Wieży. Jasny dzień", tylko prędzej jeden konkretny zestaw (Szelc daje Ci do złożenia Sokoła Millennium...), ale nadal dający olbrzymie pole do interpretacji (...aaale ten statek to tak naprawdę CZYŚCIEC, na przykład), jak to u Jagody. Horror psychologiczny jak ta lala, oprawa audiowizualna na czele z genialną muzyką i kolorystyką (jak na tak niski budżet) fantastyczna, a absolwenci łódzkiej filmówki rewelacyjni. A to tylko dyplomówka!
  • Dobrze, że w polskim kinie jest miejsce na takie artystyczne projekty.
  • Trudno krytykować film, w którym na samym wstępie reżyserka mówi, że zależy od indywidualnej interpretacji, a w trakcie wywiadów podkreśla skromniutki budżet. Ale przy większym wysiłku scenariuszowym mogło powstać dzieło nadzwyczajne. Zachwyca przede wszystkim realizacja dźwięku, ale już dialogi są prawie niesłyszalne (gdyby nie angielskie napisy byłoby kiepsko). Pomysł na scenariusz był dobry, może trochę zbyt łopatologiczny w finale, szkoda natomiast braku dopracowania fabuły w środku filmu.