7.3 10.0 0.0 31
Pozytywnie oceniony przez krytyków
7.2
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Poniżani przez despotyczną menedżerkę hotelu i przymuszani do wykonywania niezrozumiałych dla nich zadań studenci ulegają stopniowej odczłowieczeniu.

  • 8

    Szelc zmierzyła się z trudnym projektem, bo i budżet niespecjalny i założenia problematyczne. Jak bowiem opowiedzieć historię, która każdemu z aktorów zaoferuje ustawowe 5 minut, a przy okazji zachować spójność oraz podkreślić autorski język reżyserki? Właśnie tak. Monument to dopracowane, wielopoziomowe dzieło, które powinno być przykładem dla kolejnych pełnometrażowych projektów szkoły filmowej.

  • 7

    Jej film jest przepełniony alegoriami,znaczeniami,symboliką która na pierwszy rzut oka raczej dezorientuje widza niż mu pomaga.Już sam wstęp do filmu robiony przez reżyserkę daje wiele do myślenia.Ona odbiorcom w żaden sposób tego nie ułatwia...Niezwykłe ukazanie ludzkiej psychiki,tytułowy hotel jest jak czyściec,jak pewnego rodzaju przejście do czy na pewno lepszego miejsca?Seans był ciężkim przeżyciem,ale naprawdę kłaniam się i proszę o więcej.Dziwnie się człowiek uzależnia od jej twórczości.

  • 9

    Pierwszy od dekad naprawdę udany polski film grozy o wysokich walorach artystycznych. Film dyplomowy łódzkiej „Filmówki” wręcz zawstydza swoją jakością produkcje o większych budżetach... Od czasu Andrzeja Żuławskiego żaden z polskich filmowców nie miał tak charakterystycznego języka. Warto spróbować wejść w rytm tej opowieści, nawet jeśli nie uda się to za pierwszym razem. Finał odsłaniający tajemnicę - dla wielu zbędny - daje produkcji szanse na uznanie przez szerszą publiczność.

  • 7

    To już nie są porozrzucane klocki LEGO, jak w "Wieży. Jasny dzień", tylko prędzej jeden konkretny zestaw (Szelc daje Ci do złożenia Sokoła Millennium...), ale nadal dający olbrzymie pole do interpretacji (...aaale ten statek to tak naprawdę CZYŚCIEC, na przykład), jak to u Jagody. Horror psychologiczny jak ta lala, oprawa audiowizualna na czele z genialną muzyką i kolorystyką (jak na tak niski budżet) fantastyczna, a absolwenci łódzkiej filmówki rewelacyjni. A to tylko dyplomówka!

  • 8

    Monument to tryumf twórczej młodości i potwierdzenie nowej jakości polskiej kinematografii.

  • 9

    Kolejny wielki sukces Jagody Szelc, która powoli wyrasta na najbardziej oryginalnego polskiego twórcę. https://szeptyzbagna.blogspot.com/2019/03/monument-2018.html

  • 8

    Na takie polskie produkcje warto poświęcać swój czas.

  • 8

    Film tak wysokiej jakości, że twórcom niejednej polskiej superprodukcji powinno być po prostu wstyd.

  • 6

    Co prawda do stylu Jagody Szelc dalej nie jestem zbytnio przekonany, ale trzeba przyznać, że Monument spodobał mi się bardziej od Wieży. Jasny dzień. Głównie za to, że tym razem bardziej jest jasne o co w tej historii chodziło, a do tego jestem pod wrażeniem tego jak dobrze wygląda strona techniczna jak na tak niski budżet. Pozostaje liczyć, że następne filmy będą jeszcze lepsze.

  • 7

    Szelc swoją twórczością reprezentuje rzadką postawę wiary w inteligencję widza, za co ogromnie ją szanuję. Oglądanie "Monumentu" jest jak łączenie kropek w celu utworzenia obrazka. Polecam, jeśli ktoś lubi się wysilać intelektualnie, odradzam, jeśli kino trudniejsze w odbiorze uznajecie za pretensjonalny, artystyczny bełkot.

  • 6

    Dobrze, że w polskim kinie jest miejsce na takie artystyczne projekty.

  • 8

    Szelc tworzy ciężki obraz pokryty nieprzyjemnymi dzwiękami otoczenia i głosów z poczty głosowej przeplatany anegdotami i rozmowami o zwykłych sprawach. Szelc każe widzowi wejść do swoistego czyśćca, gdzie oczyszczenie jest dla widza równie nieprzyjemne co dla bohaterów. Brak prawdziwych imion nadaje uniwersalizmu, ale jednocześnie podkreśla odczłowieczenie kierowniczki, która staje się swego rodzaju szamanką, pośredniczką, ale i miejsca akcji które rządzi się swoimi prawami.

  • 6

    Nadal nie jestem pozytywnie nastawiony do stylu Jagody Szelc, ale tutaj dano większą możliwość zinterpretowania tego, co się dzieje na ekranie. Szczególnie warto pochwalić warstwę realizacyjną (biorąc pod uwagę naprawdę niski budżet) i niezłe aktorstwo.

  • 8

    Kino Wewnętrznego Niepokoju

  • 6

    NH: Sprawnie zrealizowany "schizowiec". Jest to powielenie pewnego standardu, ale Szelc nadal potrafi pisać naturalne dialogi.

  • 8

    Raz, dwa, trzy - baba jaka patrzy

  • 7

    Moje pierwsze spotkanie z panią Szelc i jestem zaintrygowany jej pomysłami. Niby film nakręcony w celu zaliczenia pracy dyplomowej studentów, a jednak wyszło kino przemyślane, niebanalne, szalenie intrygujące i niepokojące. Ta gra kolorami i ruchy kamery dopełniają mrocznej, onirycznej atmosfery. Grze aktorskiej też nie mam nic do zarzucenia. Chociaż jest jedna dość poważna wada - wiele dialogów po prostu nie słychać, przez co niekiedy treść się rozmywa. A może był to też celowy zabieg?

  • 7

    Wielość interpretacji. Ze względu na formę nie łatwy w odbiorze ale intrygujący. Metafizyczny czyściec? Inicjacja? Społeczny komentarz?

  • 7

    (7.1) Łe tam, czyli to wszystko było snem studentów po śmierci w wypadku? Szkoda. Końcówka jak w "Suspirii", znowu pogańskie harce PANI JAGUDKO, hę?!

  • 7

    18.NH #23: Mieszane odczuc. - siłą "Wieży" było misterne budowanie klimatu, a tu Szelc idzie w kierunku zbierania sprawdz. rozw. // 2gi raz (oc.+1): 21. KnG #15

  • 7

    Monument "wyszedł przy okazji". Jeśli Pani Szelc przeprowadza takie eksperymenty przy okazji, to nie mogę się doczekać kolejnego, prawdziwego filmu.

  • 6

    Jagoda Szelc wyrwała polskie kino z okowów przewidywalności. Przestrzeń terapeutyczna dająca ogromne pole dla swobodnego oswajania tajemnicy.

  • 7

    Świetny punkt wyjściowy, ale dalsze metafory w scenach nie spinają się w żadną historię. Ostatnia scena jest zarówno błogosławieństwem jak i przekleństwem.

  • 5

    Trudno krytykować ten film, ze względu na niski budżet. Przy większym wysiłku scenariuszowym mogło powstać dzieło nadzwyczajne. Zachwyca przede wszystkim realizacja dźwięku, ale już dialogi są prawie niesłyszalne (gdyby nie angielskie napisy byłoby kiepsko). Pomysł na scenariusz był dobry, może trochę zbyt łopatologiczny w finale, szkoda natomiast braku dopracowania fabuły w środku filmu. Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2019/03/15/Monument-–-Królestwo-za-200-tysięcy-ocena-510

  • 7

    Zajebisty albo chujowy w sumie nie wiem

  • 8

    #NH 8,5. Jagoda Szelc to najzdolniejsza młoda polska reżyserka. Change my mind

  • 8

    Jestem fanem. Pani Jagoda jest najciekawszym polskim reżyserem

  • ?

    Dałabym O,gdyby byla taka możliwość

Wyświetlasz wyniki bez 1 duplikatu. Wyświetl wszystkie wyniki