Serwis w nowej odsłonie. Największa aktualizacja w historii serwisu. Sprawdź
Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Złodziejaszki

2018 Film
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez krytyków
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez użytkowników

Pięcioosobowa rodzina mieszka pod jednym dachem, utrzymując się z dorywczej pracy i drobnych kradzieży. Przybycie bezdomnej dziewczynki zbliża krewnych do siebie.

  • Recenzje popularnych krytyków

    • Naturalnie reżyser jest zbyt subtelny, by walić jakimś społecznym dydaktyzmem - woli wyrzucić na nas nowe informacje, emocje i to, czego świadkami byliśmy dotąd. Zmusza widza do wydania własnych osądów, a te będą trudne. I zauważa, jak nad złożonością sytuacji nie zastanawiają się istniejące systemy prawne i społeczne.

      Więcej
    • Ten obsadzony ulubionymi aktorami Koreedy film ma czar miejskiej, neorealistycznej sonaty.

      Więcej
    • Złodziejaszki to film moralnie wątpliwy, którego zaleta z biegiem czasu staje się największą wadą, gdy szacunek wobec bohaterów zmienia się w apologię biedy i krytykę bezdusznego kapitalizmu. Idylliczność obrazu potrafi skraść serce, dopóki nie zahacza o taśmowe wybaczanie nawet najgorszych czynów.

      Więcej
    • Złodziejaszki okazują się być zadziwiająco przyjemnym seansem, chociaż położenie, w którym znajdują się bohaterowie, wskazywałoby inny charakter opowieści. I może nie poczujemy się szczególnie urzeczeni bezpośrednio po projekcji, jednak obraz Koreedy pozostaje w głowie jeszcze na długo, a to już może być miara pozwalająca oceniać wartość filmu.

      Więcej
  • Recenzje popularnych użytkowników

    • Nieco, że nudny i na siłę przedłużony, to jeszcze apoteoza patologii. Omijać z daleka! Nie wierzyć przemądrzałym recenzentom.

    • Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.

    • Płynie sobie ten film w obyczajowej prostocie i harmonijności, aż nagle uderza trzeci akt, który zmienia cały odbiór filmu. Koreeda niekwestionowanym mistrzem.

    • Niestereotypowy obraz marginesu. Jest słodycz, jest gorycz, nie ma oceniania. Rodziny sie nie wybiera? A czemu nie ;)

    • Dzieci w świecie, który pozostawia je na łaskę dorosłych, ale kim oni w rzeczywistości są i jaki dają przykład?

  • Najlepsze recenzje użytkowników

    • art

      Fantastyczne kino, które - jak to u Kore-edy- najmocniej uderza na sam koniec, jako całość.

    • Dokumentalna forma, leniwe kadry i proste cięcia pozwalają uwierzyć w oglądany obraz. Ta wiara jest jednak bolesna i każe zmierzyć się z niejednoznaczną oceną moralności przedstawianych postaci. Kolejny raz stawiane pytanie Koreedy o definiens rodziny wymaga odpowiedzi ze strony widza, który zagłębia się w coraz bardziej skomplikowane relacje i motywacje postaci. Film kończy się nieco zbyt długo, ale jednocześnie chciałoby się zobaczyć dalsze losy bohaterów. Dla wytrwałych i wrażliwych.

    • Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.