
- 100% pozytywnych
- 30 krytyków
- 95% pozytywnych
- 96 użytkowników
Pięcioosobowa rodzina mieszka pod jednym dachem, utrzymując się z dorywczej pracy i drobnych kradzieży. Przybycie bezdomnej dziewczynki zbliża krewnych do siebie.
- Aktorzy: Lily Franky, Sakura Andô, Kirin Kiki, Mayu Matsuoka, Kairi Jyo i 15 więcej
- Reżyser: Hirokazu Koreeda
- Scenariusz: Hirokazu Koreeda
- Premiera kinowa: 22 marca 2019
- Premiera światowa: 13 maja 2018
- Ostatnia aktywność: 10 marca
- Dodany: 15 maja 2018
-
8.2Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez krytyków
-
100%pozytywnych
-
30krytyków
-
30recenzji
-
19ocen
-
19pozytywnych
-
0negatywnych
-
-
7.7Bardzo pozytywnie oceniony przez użytkowników
-
95%pozytywnych
-
96użytkowników
-
23recenzje
-
93oceny
-
88pozytywnych
-
5negatywnych
-
-
Recenzje krytyków
-
Naturalnie reżyser jest zbyt subtelny, by walić jakimś społecznym dydaktyzmem - woli wyrzucić na nas nowe informacje, emocje i to, czego świadkami byliśmy dotąd. Zmusza widza do wydania własnych osądów, a te będą trudne. I zauważa, jak nad złożonością sytuacji nie zastanawiają się istniejące systemy prawne i społeczne.
-
Ten obsadzony ulubionymi aktorami Koreedy film ma czar miejskiej, neorealistycznej sonaty.
-
Złodziejaszki to film moralnie wątpliwy, którego zaleta z biegiem czasu staje się największą wadą, gdy szacunek wobec bohaterów zmienia się w apologię biedy i krytykę bezdusznego kapitalizmu. Idylliczność obrazu potrafi skraść serce, dopóki nie zahacza o taśmowe wybaczanie nawet najgorszych czynów.
-
Złodziejaszki okazują się być zadziwiająco przyjemnym seansem, chociaż położenie, w którym znajdują się bohaterowie, wskazywałoby inny charakter opowieści. I może nie poczujemy się szczególnie urzeczeni bezpośrednio po projekcji, jednak obraz Koreedy pozostaje w głowie jeszcze na długo, a to już może być miara pozwalająca oceniać wartość filmu.
-
Bardzo dobry i powszechnie doceniony film o rodzinie sklepowych złodziejaszków, która przygarnia małą dziewczynkę.
-
Kompletny, dojrzały i piękny film.
-
Wzruszający dramat społeczny, który może nie jest najlepszym w filmografii reżysera, ale oferuje wszystko to, do czego przyzwyczaił Koreeda w swoich poprzednich filmach.
-
Ta ujmująca historia zasługuje na wiele więcej laurów, ale przede wszystkim - na nieskończoną miłość ze strony widzów.
-
Ważne, mądre, niełatwe i perfekcyjnie zrealizowane kino.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Nieco, że nudny i na siłę przedłużony, to jeszcze apoteoza patologii. Omijać z daleka! Nie wierzyć przemądrzałym recenzentom.
-
Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.
-
Płynie sobie ten film w obyczajowej prostocie i harmonijności, aż nagle uderza trzeci akt, który zmienia cały odbiór filmu. Koreeda niekwestionowanym mistrzem.
-
Dzieci w świecie, który pozostawia je na łaskę dorosłych, ale kim oni w rzeczywistości są i jaki dają przykład?
-
Niestereotypowy obraz marginesu. Jest słodycz, jest gorycz, nie ma oceniania. Rodziny sie nie wybiera? A czemu nie ;)
-
#NH 8,5. Nie widziałem jeszcze wszystkich filmów z Cannes, ale na razie to zasłużona Palma
-
Koreeda w swoim stylu. Czym jest rodzina, czy tylko więzy krwi się liczą? Film niejednoznaczny dla swoich dorosłych bohaterów. Pełen niuansów.
-
doceniam, ale jakoś nie przejąłem się losem Złodziejaszków. szkoda, że Koreeda nie dostał tej Palmy za "Naszą młodszą siostrę".
-
Obok ciepłych okruchów życia twardy realizm w duchu Kena Loacha. Mistrz Koreeda słusznie podważa tradycyjny ład.
-
Takie kino stara się kręcić Loach, ale Koreeda jest lepszy bo zamiast wniosków zaprasza do dyskusji. Bez osądzania pokazuje co naprawdę oznacza rodzina.
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Fantastyczne kino, które - jak to u Kore-edy- najmocniej uderza na sam koniec, jako całość.
-
Dokumentalna forma, leniwe kadry i proste cięcia pozwalają uwierzyć w oglądany obraz. Ta wiara jest jednak bolesna i każe zmierzyć się z niejednoznaczną oceną moralności przedstawianych postaci. Kolejny raz stawiane pytanie Koreedy o definiens rodziny wymaga odpowiedzi ze strony widza, który zagłębia się w coraz bardziej skomplikowane relacje i motywacje postaci. Film kończy się nieco zbyt długo, ale jednocześnie chciałoby się zobaczyć dalsze losy bohaterów. Dla wytrwałych i wrażliwych.
-
Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.