
Pięcioosobowa rodzina mieszka pod jednym dachem, utrzymując się z dorywczej pracy i drobnych kradzieży. Przybycie bezdomnej dziewczynki zbliża krewnych do siebie.
- Aktorzy: Lily Franky, Sakura Andô, Kirin Kiki, Mayu Matsuoka, Kairi Jyo i 15 więcej
- Reżyser: Hirokazu Koreeda
- Scenarzysta: Hirokazu Koreeda
- Premiera kinowa: 22 marca 2019
- Premiera światowa: 13 maja 2018
- Ostatnia aktywność: 11 marca
- Dodany: 15 maja 2018
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Naturalnie reżyser jest zbyt subtelny, by walić jakimś społecznym dydaktyzmem - woli wyrzucić na nas nowe informacje, emocje i to, czego świadkami byliśmy dotąd. Zmusza widza do wydania własnych osądów, a te będą trudne. I zauważa, jak nad złożonością sytuacji nie zastanawiają się istniejące systemy prawne i społeczne.
-
Ten obsadzony ulubionymi aktorami Koreedy film ma czar miejskiej, neorealistycznej sonaty.
-
Złodziejaszki to film moralnie wątpliwy, którego zaleta z biegiem czasu staje się największą wadą, gdy szacunek wobec bohaterów zmienia się w apologię biedy i krytykę bezdusznego kapitalizmu. Idylliczność obrazu potrafi skraść serce, dopóki nie zahacza o taśmowe wybaczanie nawet najgorszych czynów.
-
Złodziejaszki okazują się być zadziwiająco przyjemnym seansem, chociaż położenie, w którym znajdują się bohaterowie, wskazywałoby inny charakter opowieści. I może nie poczujemy się szczególnie urzeczeni bezpośrednio po projekcji, jednak obraz Koreedy pozostaje w głowie jeszcze na długo, a to już może być miara pozwalająca oceniać wartość filmu.
-
7.58 sierpnia 2018
-
-
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.
-
710 marca 2019
- 1
-
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Fantastyczne kino, które - jak to u Kore-edy- najmocniej uderza na sam koniec, jako całość.
-
828 marca 2019
- 1
-
-
Dokumentalna forma, leniwe kadry i proste cięcia pozwalają uwierzyć w oglądany obraz. Ta wiara jest jednak bolesna i każe zmierzyć się z niejednoznaczną oceną moralności przedstawianych postaci. Kolejny raz stawiane pytanie Koreedy o definiens rodziny wymaga odpowiedzi ze strony widza, który zagłębia się w coraz bardziej skomplikowane relacje i motywacje postaci. Film kończy się nieco zbyt długo, ale jednocześnie chciałoby się zobaczyć dalsze losy bohaterów. Dla wytrwałych i wrażliwych.
-
829 marca 2019
- 1
-
-
Trochę Captain Fantastic, subtelniejszy, z Koreedowską poetyką. Jak zwykle Hirokazu do mnie nie trafia, tak tu mnie uwiódł, możliwe, że jego najlepszy film.
-
710 marca 2019
- 1
-
-
-
Nowe recenzje krytyków
-
Doskonały, wciągający, nietuzinkowy dramat, który angażuje widza nie tylko na czas trwania seansu, ale na długo pozostaje w głowie, inspirując pytania, na które nie ma łatwych, zero-jedynkowych odpowiedzi.
-
Co zaskakujące, "Złodziejaszki" większe wrażenie zrobiły na mnie już po seansie, w procesie porządkowania myśli, niż podczas samego seansu. W trakcie oglądania film Koreedy wydał mi się przyjemny, bezsprzecznie znakomicie opowiedziany i bardzo dobrze zrealizowany, ale nie wywołał we mnie większych emocji.
-
Zasłużył na każdą nagrodę, bo to nie lada wyczyn, stworzyć prosty film, który wzrusza w detalach. Jest refleksyjny, ale do refleksji nie zmusza, jest dramatyczny, ale nie bawi się w sztuczne wyciskanie łez.
-
Daleki od stereotypowych wyobrażeń obraz Tokio, redefinicja postrzegania rodziny w społeczeństwie japońskim, a także komentarz do japońskiego "tu i teraz" na chwilę przed Igrzyskami Olimpijskimi w 2020 roku.
-
-
Nowe recenzje użytkowników
-
Ludzie łakną bliskości, od dziecka począwszy. Nikt nie jest do końca zły. Być blisko, towarzyszyć, rozumieć, bawić się razem życiem daleko więcej znaczy niż nawet popełniane zło. Miłość przykrywa wiele grzechów :-) Nic ponad bliskość i zwyczajność, i prostotę odniesień. Piękny, klimatyczny, ciepły film. Jeżeli nawet tragiczny nieco, to tragiczny pogodnie. Pięknie zrobiony i pięknie zagrany. Szczególnie prawdziwa Sakura Ando!