Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Platforma

2019 Film
6.9 10.0 0.0 15
Pozytywnie oceniony przez krytyków
6.4
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Betonowa płyta z jedzeniem zjeżdża w dół w wielopoziomowym więzieniu. Dla osadzonych zamkniętych na najniższych piętrach pozostaną tylko resztki - albo głód i rozpacz.

  • Recenzje krytyków

    • Jest ciekawym kinem grozy, potrafi budować napięcie i skutecznie kreuje angażujących bohaterów. Choć Goreng momentami wydaje się zbyt naiwnym idealistą, kibicujemy jego wizji naprawy świata. Debiutujący Gaztelu-Urrutia potrafi przykuć uwagę i przenieść na ekran oryginalne koncepcje. Rzeczywistość Dziury intryguje i przeraża. Ten film ma w sobie niebywały mroczny urok.

      Więcej
    • Kino bezkompromisowe. Trudne w odbiorze dla widza delikatnego, który odwróci wzrok przed niektórymi obrazkami. Akty kanibalizmu, zezwierzęcenie, nienawiść i bestialstwo. Środki jakie przedsięwziął Galder Gaztelu-Urrutia są bardzo radykalne, ale potrzebne, by napiętnować sytuację geopolityczną i dotrzeć do szerszego odbiorcy.

      Więcej
    • Pod względem czysto filmowym ogląda się ten manifest dobrze, mimo tego, że o żadnym oryginalnym pomyśle nie może być mowy.

      Więcej
    • Krwawe koło fortuny, w którym raz jest się na szczycie, raz na dnie, a po drodze można upaść na wiele sposobów. I reżyser pokazuje nam każdy z nich, od podłości po kanibalizm. Tym samym "Platforma" nie jest dla ludzi o delikatnej wrażliwości i żołądku. I bardzo dobrze, bo dzięki temu film jest uczciwy wobec widza.

      Więcej
    • Owszem, język tego filmu bywa miejscami wręcz prostacki, reżyser nie bawi się w subtelności, ale jeżeli film ma walić widza między oczy i zmuszać do refleksji, to Platforma robi to doskonale.

      Więcej
    • Jednak film potrafi wciągnąć. Od otwarcia oczu przez głównego bohatera chce się dowiedzieć dokąd prowadzi ta "wyspa" na której się znalazł. I gdzie kończy się ta tytułowa platforma.

      Więcej
    • Podróż Gorenga jest wiec przede wszystkim podróżą ku świadomości, nie tylko samego bohatera, ale i przede wszystkim nas samych. A że mierzyć musimy się z tym wszystkim, co najchętniej zepchnęlibyśmy na samo jej dno, tym dobitniej trafia do nas zaoferowany przez Gaztelu-Urrutii społeczny komentarz. Bardzo dobre kino.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Nie jest to film o Platformie Obywatelskiej chociaż zasygnalizowany na początku podział na ludzi, którzy są na górze, którzy są na dole i tych którzy upadli - w sumie by pasował.

    • Mega popaprany film, ale można z niego wiele wyciągnąć

    • Rewelacyjny film. Podobny do Cube, który uwielbiam, albo nawet lepszy. Oryginalny, intrygujący, ciekawy i przerażający. Te zamknięte pomieszczenia, klaustrofobiczna atmosfera i zagadka o co w tym chodzi. Trzyma w napięciu do końca. Duży plus filmu to sporo powodów do zastanawiania się nad znaczeniem całej sytuacji i nad naturą człowieka.

    • gdy popatrzymy na niego wprost to nie zachwyci zanadto, ale patrząc pod różnymi kontami, szukając alegorii i "tego, co autor chciał powiedzieć" - robi się mocno dziwnie i przykro

    • Niemalże cała ludzkość i jej natura w półtoragodzinnym filmie. Pełen podziw i szczęka aż do podłogi.

    • Cube to mój film dzieciństwa i kiedy usłyszałem, że Platforma to taki Cube, tylko 20 lat później, byłem niesamowicie zainteresowany tym filmem. Teraz już wiem, że hiszpański film w żadnym wypadku nie przetrwa takiej próby czasu. Głupotki, niedomówienia, logika, a w zasadzie jej szczątkowe ilości nie pozwalają cieszyć się tak jak na seansie o ludziach w sześcianie. Koncepcyjnie może i jest intrygująco, zaczyna się też całkiem dobrze.

    • Po seansie nie zrozumiałem co to jest. Teraz, po drugim seansie też nie wiem. I to w tym filmie jest świetne