Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

(Nie)znajomi

2019 Film
7.3 10.0 0.0 45
Pozytywnie oceniony przez krytyków
7.2
Pozytywnie oceniony przez użytkowników

Grupa przyjaciół postanawia, że do końca kolacji wszystkie rozmowy telefoniczne mają być w trybie głośnomówiącym, a SMS-y odczytywane na głos.

  • 44 Festiwal Polskich Filmów Fabularnych.Zapewne każdy z Nas ma w sobie tę wątpliwość.Robienie własnej wersji filmu,który w kręgach filmoznawczych stał się już wręcz kultowy.Znając polskie realia-to mogło się nie udać.Ale...jest miłe zaskoczenie.Owszem większość historii to 1:1 włoskiego oryginału,ale twórcy idą o krok dalej i dodają coś fajnego od siebie.Realizacyjnie świetnie zrobiony,aktorsko każdy robi to co musi i wychodzi z tego obronną ręką.Dawno nie było w Polsce tak dobrej komediodramatu

  • Lepszy niż oryginał. Badum tsss.

  • Zamiast na przesadny dramat i demonizowanie bohaterów, stawia na refleksje orax zwiększa nacisk na poruszanie obecnych problemów społecznych, przemycając szczyptę optymizmu. Znakomite aktorstwo.

  • Pomijając fakt, że obsada jest genialna (ale to chyba wszyscy wiedzieli), ta produkcja wciąż ma bardzo wiele do zaoferowania. Pokazuje ludzi, którzy jak każdy mają swoje sekrety, których nie chcą (choć czasem woleliby) nikomu zdradzać. Opowiada o ważnych tematach w bardzo lekki sposób. Dialogi momentami w punkt, i rzeczywiście ma na siebie pomysł, co czyni go oryginalnym filmem, nawet jak na remake.

  • W polskiej wersji jest kilka scen, po których niełatwo się pozbierać. Wyszło świeżo i też zabawnie, chociaż monolog Ostaszewskiej drapie w gardło.

  • Ten film jest dowodem tego, że w naszym kraju można zrobić zajebisty film, pod warunkiem że ma się do dyspozycji zajebisty scenariusz. Lepszy od oryginały o dwie klasy - co pewnie wynika też z kulturowych przesłanek. Jeśli byłby autorskim pomysłem przeszedłby z miejsca do historii rodzimej kinematografii. Przełożenie jest jednak kapitalne. Aktorstwo i realizacja to poziom najwyższy z możliwych. Chętnie pójdę do kina jeszcze raz.

  • Co z tego, że remake skoro jest naprawdę porządną produkcją? Poza tym, oryginału nie znam, więc na (Nie)znajomych patrzę jako stojący na własnych nogach film i tego nie żałuję, bo jak najbardziej broni się on pomimo porównań do włoskiej wersji. Warto wybrać się, bo to dobra okazja, żeby zobaczyć tak świetną obsadę w jednym miejscu.

  • Co z tego, że jest adaptacją włoskiego filmu? Ważne jest to, że produkcja sama w sobie stoi na dobrym poziomie. Porządnie napisany scenariusz, świetni aktorzy, którzy mają, co ważną, chemię między sobą oraz niezła realizacja. Film jest nieraz zabawny, ale też potrafi solidnie dostarczyć sporą ilością dramatu. Mimo paru wad, naprawdę warto sprawdzić tą pozycję w kinie.

  • Film godny polecenia. Wspaniała gra aktorów i rezyser swietnie sobie poradził

  • Dopracowane aktorsko i dialogowo. Ale nie wolne od błędów pierwowzoru, a nawet je pogłębiające.

  • Przykład jak zrobić dobry film w jednym pomieszczeniu, nie zatracając przy tym naturalności, dobrego smaku, humoru, dramatu i "włoskiego" temperamentu. Chociaż oryginalnej wersji nigdy nie miałem okazji zobaczyć, nie jestem w stanie stwierdzić w jakim stopniu jest to wizja reżysera Tadeusza Śliwa, a w jakim odgrzewany włoski kotlet. Na koniec seansu, to i tak bez znaczenia. To po prostu udane kino i jeszcze bardziej udany casting.

  • Może i trochę zbyt dosłownie cytuje oryginał, ale nie ukrywam, że polska wersja wciągnęła mnie bardziej.

  • W niektórych kontekstach wybrzmiewa nawet lepiej niż oryginał, a obsada idealnie odnajduje się w swoich rolach. Mega stylówa i wreszcie polski duch klasizmu.

  • Kiepska nudna komedia najprostszych uwag, bluzgów i jarania, ale potem wchodzi mięsisty dramat i kolejny dowód, że Polacy potrafią tylko to drugie.

  • fpff2019
    podobnie jak w przypadku oryginału nie umiem przenieść się ze śmiechu na emocje dramatyczne. nie umiem moralnie lubić tego filmu.

  • Filmweb Offline '19. Powtórka ale jednak odświeżona. Gra aktorska bardzo przyjemna i technicznie na plus. Bardziej dopowiedziany niż oryginał, dla mnie na plus.

  • Inteligentnie ogrywa ludzkie dysfunkcje, a wylatujące z ust bohaterów kwestie brzmią szczerze, niewygodnie, czasem trochę smutno. Świetna obsada, ale dla mnie jednak oczko niżej niż oryginał.

  • Bardzo dobry remake, poruszane w filmie kwestie mocno wybrzmiewaja osaszone w polskich realiach. Jak dla mnie moze nawet lepszy niz oryginal, wlasnie ze wzgledu na kontekst kulturowy.

  • Rewelacyjne aktorskie popisy i zachowanie dramaturgii z oryginału, przy dodaniu ogromnej dawki humoru. Tylko zakończenie jest gorsze. Recenzja: tiny.cc/yvckdz

  • (5.6) Takich znajomych wyrzucam po tygodniu z facebooka. Każdy bohater ma swoją rolę do zagrania i to jest najgorsze. Przerysowane, mam ich gdzieś.

  • Remake lepszy od oryginału, bardzo dobrze wykorzystany lokalny koloryt. No i czemu nie konkurs w Gdyni?

  • Polską wersję włoskiego hitu ogląda się bardzo dobrze. Film jest przemyślany, zabawny i dramatyczny na przemian oraz prosty w formie. Dobra atmosfera kryje wiele uprzedzeń, a to może pozostawiać po sobie refleksję. Mocne tak.

  • "Mam 40 lat. Jestem przeźroczysta." Bez znajomości oryginału stwierdzam, że to kapitalny komediodramat, który i rozśmieszy do łez, i trzepnie jak trzeba.

  • No i całkiem udana ta polska wersja. Nawet zakończenie trochę bardziej mi się tu trzyma całości niż we włoskim oryginale.

  • Bardzo dobry film, dużo się dzieje, jest moc, energia, jest z czego się śmiać, jest i dramat, myślałem, że w tym filmie będzie można dużo się pośmiać.

  • Przykład jak zrobić dobry film w jednym pomieszczeniu, nie zatracając przy tym naturalności, dobrego smaku, humoru, dramatu i "włoskiego" temperamentu. Chociaż oryginalnej wersji nigdy nie miałem okazji zobaczyć, nie jestem w stanie stwierdzić w jakim stopniu jest to wizja reżysera Tadeusza Śliwa, a w jakim odgrzewany włoski kotlet. Na koniec seansu, to i tak bez znaczenia. To po prostu udane kino i jeszcze bardziej udany casting.

  • Dobry komedio dramat z dobrą obsadą,ciekawy scenariusz,nie podobała mi się końcówka filmu ale ogółem to dobre kino

  • Ocena byłaby wyższa gdybym nie widział włoskiego oryginału. Zabrakło mi więc elementu zaskoczenia, fascynacji samym pomysłem ale jednocześnie nie żałuję wizyty w kinie.

  • Widzę sens kręcenia takich remake'ów. Adaptacja na polskie podwórko udana, błyszczy Ostaszewska. Aha, w tym filmie wszystko słychać. Gdyby to jednak był wyłącznie nasz scenariusz, więcej można by słodzić.

  • z taką ekipą walnąłbym wiadro, plotkował, a nawet dla nich odłożył telefon aby czytali z niego wszystko - fenomenalna komedia, oby więcej takich!

  • "Jebane gołąbki z mięsem". Czołówka jeżeli chodzi o PL 2019 ale za remake postawić wyżej nie mogę.

  • OK. Super gra polskich aktorów. Ola Domańska "the best" !!

  • Niemal identyczny z oryginałem (choć poprawia zakończenie). Naprawdę dobrze zagrany

  • 7,5/10. Najlepszy obok "Bożego Ciała" polski film roku. Nie znam oryginału (jeszcze). Jeden wątek szczególnie mnie dotknął.

  • na początku film wydawał się na takie 7.5/10, ale im dłużej o nim myślę... tym lepiej. te szczegóły, brak muzyki - wszystko buduje klimat. co prawda nieco się dłużył i nie mogłem za bardzo się wczuć (mimo mojej wbudowanej wrażliwości i płakaniu na każdym filmie). bardzo wyraźne i charakterystyczne postacie, bardzo dobrze zagrane. były momenty, w których cała sala się śmiała

  • Scenariusz przeniesiony jeden do jednego z włoskiego oryginału, a szkoda, bo były momenty, że można by go bardziej "spolszczyć"

  • Nie rozumiem jak można być tak zjebanym, a zresztą i tak nie mam przyjaciół. PaulO CoelO. xD

  • ależ zaskoczenie! odświeżenie i przepisanie tej dobrze znanej historii na polskie realia wyszło znakomicie; nie ustępuje w niczym pierwowzorowi. obsada!!