Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.
Dodaj recenzję

Baza recenzji

  • Powala rozmachem wykonania oraz złożonością świata przedstawionego przy jednoczesnej jego przystępności. Czuć, że to zaledwie początek czegoś większego, co nie zmienia faktu, że mnie już ten początek zachwyca.
    W sumie satysfakcja z tego filmu zależy też w sporej mierze od wiary w zdolności reżysera względem dalszego poprowadzenia historii. Mi na szczęście tej wiary nie brakuje.

  • Strefa interesów

    2023
    Kino za 2 dni

    Rozumiem zachwyty i szanuję niższe oceny. Ja raz byłem zszokowany, a raz obojętny.

  • Pamięć

    2023
    Kino za 16 dni

    Próba romantyzowania demencji, stalkowania i rozlicznych innych, wątpliwych zachowań. Ponadto w ukazywaniu wspomnianej już demencji jest niekonsekwentny i wybiórczy, a w zachowania bohaterów trudno często doszukać się logiki. Chyba jedynym plusem jest jak dla mnie nieczęsto spotykane ukazanie funkcjonowania domu opieki dla niesamodzielnych dorosłych. Poza tym jednak jest to dla mnie niestety śmieciowe, żerujące na empatii romansidło z finałem przyprawiającym o cukrzycę.

  • Anatomia upadku

    2023
    Kino 11 dni temu

    Chciałem, żeby mi się podobał. I faktycznie pierwszy akt i parę scen w sądzie są ciekawe. Sandra też przekonująca, ale ten 11-latek. Serio taki dorosły? Yyy...

  • Aquaman i Zaginione Królestwo

    2023
    Kino 2 mies. temu
    DVD za 9 dni
    Świat 2 mies. temu

    Szkoda mi tylko tych świetnych designów i historii braterskiej, która została potraktowana w bardzo powierzchowny i mało interesujący sposób. Już nawet nie chcę narzekać na zmarnowanych antagonistów, czy prymitywnie głupi humor i stos klisz, który spowodował, że z trudnej można było śledzić tę przeciętną historię. Ale te designy... takie ładne...

  • Jak przystało na rodzine Cronenbergów-nazwisko mocno zobowiązuje do tego aby w swojej twórczości żonglować między twórczością lat 80 a body horrorem,technothrillerem czy też klasycznym melodramatem.I syn nestora rodu robi to w tym projekcie mało udolnie.Każda sekwencja wybrzmiewa tu pół żartem, pół serio-nie wiem czy to zabieg specjalny, czy też zbyt mały budżet jak na tak pogmatwaną historię.Momentami nudno,narracja siada,nie jest to jakiś koszmar,ale nic specjalnego.Goth świetna,reszta ujdzie.

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    Mógłbym zrobić kopiuj/wklej recenzji z 2021 roku.Kocham stylistykę Villeneuve, jego manieryczność co do kadrów, sposobu patrzenia się na bohaterów czy ukazywania psychologii postaci. Do strony technicznej czy wizualnej nie ma się co czepiać. Wszystko tu pięknie wybrzmiewa i uwypukla najważniejsze aspekty świata przedstawionego. Ale nadal mam problem z samą fabułą. Nadal jest pompatycznie i dla mnie chaotycznie. Gubiłem się kto kim jest i gdzie aktualnie itp. Ach i Butler jako psychol - wow. 6.5

  • Bracia ze stali

    2023
    Kino 18 dni temu
    Świat 2 mies. temu

    Jest to super ciekaw film, taki bardzo typowy amerykański biopic.Scenariuszowo jest dość oklepanie, mam wrażenie, że każda sportowa rodzina idzie w życiu tym samym algorytmem. Despotyczny ojciec/matka, znęcanie się fizyczne i psychiczne nad dzieckiem, dążenie poprzez dzieci do spełniania własnych ambicji. Destrukcja goni destrukcje a Zac Efron świetnie zagrał, ale na jego twarz ciężko było patrzeć. Techniczni- wiele ciekawych stylistycznych zabiegów,świetny żwawy montaż.Dobra pozycja

  • Tylko nie ty

    2023
    Kino 4 dni temu
    Świat 2 mies. temu

    Scenariuszowo, dialogowo i aktorsko - najgłupsza komedia od lat. Mogło być przynajmniej tak głupio że aż śmiesznie, ale nawet to się nie udało. Jedynie dla amatorów golizny i australijskich lokacji.

  • po niemal dekadzie Dexter w końcu dostał takie pożegnanie, na jakie zasłużył, wspaniały i emocjonalny sezon, bye Dex!

  • Strefa interesów

    2023
    Kino za 2 dni

    Bardzo mocny, ale pomysł wyczerpuje się po 30 minutach, a eksperymenty formalne prowadzą głównie do dziur w strukturze i zakończenia, które jest... Średnie?

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    Fantastyczne zwieńczenie świetnej ekranizacji. Podobnie zachwycające widowisko, jak w części pierwszej, ale tym razem z większą ilością akcji.

  • Przyzwoity serial, mimo kilku naciąganych rozwiązań fabularnych. Plus za umieszczenie akcji w marynistycznych klimatach.

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    Totalny sztos, nie wiem co mam powiedzieć?

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    8,5/10. Woda życia. Religia zniszczenia. 80% seansu jak w hipnozie. Więc dlaczego nie 10/10? O tym w recenzja na Altao, już niedługo, już na dniach...

  • Strefa interesów

    2023
    Kino za 2 dni

    Surowe kadry, minimalizm, brak empatii, bardzo dobra gra aktorska.Intrygujące podejście do tak trudnego tematu.Nie skupiono się ani trochę na życiu więźniów, tylko na życiu ich prześladowców.Jak wyszłam z kina, to miałam tylko jedno w głowie "Jak oni mogli być tak okrutni wobec drugiego człowieka, a zwierzaki traktować tak dobrze". To mi tak bardzo się ze sobą gryzło. Pomyślałam wtedy, że człowieka tak łatwo zmanipulować...Tak łatwo zasiać ziarno nienawiści, a tak trudno ziarno miłości...

  • Bob Marley: One Love

    2024
    Kino 18 dni temu
    Świat 22 dni temu

    Przede wszystkim, należy docenić dużą ilość dobrej muzyki z bardzo wartościowym przesłaniem. Film pokazuje tylko i wyłącznie pozytywną stronę piosenkarza. Ogólnie, jest bardzo przyjemny w odbiorze, niosący pogodę ducha, energię. Jeśli komuś zależy na solidnej, konkretnej biografii, to niestety, ale tutaj tego nie dostanie. U osoby, która kompletnie nic nie wie o życiu Boba M., może pojawić się niedosyt.

  • Strefa interesów

    2023
    Kino za 2 dni

    Dychotomia jakiej doświadcza widz jest porażająca ponieważ dźwięk nijak ma się do obrazu. Zabieg ten skutecznie wyprowadza z równowagi, zło wcielone jest wszechobecne chodź tak niewiele widać. Film składa się z niuansów, powolnych scen i mięsistych dialogów dlatego miejcie oczy i uszy otwarte. Nie wolno nam nigdy zapomnieć jak niemieccy naziści bawili się w dom ledwie metry od krematorium, próbujący zagłuszyć niechciane dźwięki muzyką, odwracając się plecami do muru...wyrywając chwasty.

  • Biedne istoty

    2023
    Kino 1 mies. temu

    Ciekawy pomysł, na początku jeszcze intryguje, niestety później tylko banał i łopatologia. Nawet jak na Lantimosa to chyba jego najgorszy film.

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    Nie tak dobre jak go malują. Owszem efektowne i perfekcyjne realizacyjnie. Ale przeciągnięte i ubogie scenariuszowo. Film ratują negatywne postacie.

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    "Dune: Part Two" to wizjonerstwo Villeneuve'a, które osiąga nowe wyżyny w kinie sf. Kontynuacja zabiera nas w podróż po odległym kosmosie, gdzie polityka, wiara i przeznaczenie splatają się na Arrakis. Film rozszerza znany wszechświat, zagłębiając się w relacje między bohaterami. Pomimo pewnych niedociągnięć, jakość i głębia produkcji czynią ją wybitną i niezbędną dla każdego miłośnika kina.

  • Władcy przestworzy

    2024-
    1 mies. temu

    dla mnie naj z calej serii, brak nudnych przestojow, lepiej pokazane relacje, walki w powietrzu i ta niepewnosc czy i kto wroci, sceny na ziemi wroga genialne

  • Serial naprawdę skupiony na codzienności – nie tych ludziach konkretnego sukcesu, ale zwykłych ludziach, mających pracę od-do w tygodniu, wracających do domu, gdzie żona i dziecko czekają. I tak każdego dnia, życie więcej nie oferuje. Udaje się celebrować te zwykłe przygody dnia codziennego, znaleźć w nich humor. Sytuacje znane widzom z ich życia, eskalowane – często znacznie – przez pryzmat telewizji. Komedia wynika z tego całkiem niezła, dziękuję twórcom za tę rozrywkę po ciężkim dniu w pracy.

  • Problematyka filmu skupia się na gwieździe, której czas przeminął. Na pierwszy plan wysuwa się konfrontacja kultury amerykańskiej z włoską, młodości z doświadczeniem, marzeń z rzeczywistością. Pani Stone nie może uwierzyć w krążące opinie na swój temat. Z drugiej strony jest zagubiony młodzieniec, który do końca nie daje widzowi odpowiedzi na temat swych przekonań, nie zdradza tego, co wie, nie sugeruje, co może być prawdą.

  • Balet na usługach języka filmowego. Mistrzostwo montażu, reżyserii, zgrania obrazu z rytmem i muzyką. Dosłownie każdy kadr jest tak pięknie skonstruowany, wypełniony kolorami i postaciami w wymownych pozach, dynamicznych konfiguracjach, niczym nowoczesne malarstwo wielkich mistrzów. Oczu nie można oderwać i wprost nie idzie uwierzyć w niektóre sceny, że udało się je zrealizować tak idealnie. Fabuła za bardzo nie ma sensu, zachowanie bohaterów nie ma sensu, ale i tak nie mogę przestać się ślinić.

  • Prosty, wyraźny wizerunek Ameryki początku zeszłego wieku – wiarygodny i uzasadniony, ale służący tylko jako środek do opowiedzenia historii o miłości, tym razem dwojga nastolatków. Warren Beatty i Natalie Wood zakochanych w sobie po uszy, a rodzice robią wszystko by pozbawić ich szczęścia. Fenomenalna pani Wood oraz muzyka jazzowa.

  • W życiu bym się nie spodziewał tak lekkiego filmu w neorealizmie. Niby to wszystko poważne, podszyte grubo nicią religii i polityki – ale jednocześnie jakie fajne! Jest tu kilka postaci przeplatających się w iście Altmanowski sposób – im wszystkim nad głową drze się Bóg i ogłasza Sąd Ostateczny. Widz obserwuje jak ci wszyscy ludzie się zachowują w obliczu zbliżającego się zbawienia. A scena samego sądu? Oczywiście nie zdradzę, ale powiem jedno: tak wyluzowanego Boga w kinie jeszcze nie było!

  • Zamek na odludziu, dorożkach który nie chce dojechać bezpośrednio na miejsce, tajne przejścia i burza za oknem. Niesamowite jest, że relacje między bohaterami są tak naturalne. Postaci jest tylko kilka, jednak naprawdę łatwo w nie uwierzyć, przekonać się do nich. Klimat jest świetny, do tego tajemnica, groza i konkretna dawka emocji, jak na tak krótki film. Chyba najlepsza rola Vincenta Price’a.

  • Blisko 60 lat minęło i nadal pamiętamy Audrey Hepburn jako Holly Golightly, muzykę Manciniego i finał z bezimiennym kotem. Ten tytuł sprawdza się jako pozornie lekki, ciepły film, jak i reklama dla opowiadania, które jest warte przeczytania na swój własny sposób. Oba tytuły fascynują postacią tajemniczej sąsiadki, którą sami zapraszamy do swojego życia i nie chcemy jej wypuścić, co pozwala nam poznać nas samych bardziej, niż ją.

  • Siła artystyczna Imamury jest niewiarygodna, wszystko prezentuje w dobitny, ale i niewulgarny sposób. Gwałt nigdy nie zostaje nazwany gwałtem, nie wciska się nam niczego na ekran, a jednak oglądałem to zszokowany, będąc pod wrażeniem. Efekt własnych obserwacji i samodzielnego opowiedzenia historii traktującej o ówczesnych realiach japońskich.

  • Emma i czarny jaguar

    2024
    Kino 25 dni temu
    Świat 27 dni temu

    Nogi tej nauczycielki całkiem ładne. Ale to raczej nie materiał na film familijny.

  • Ponadczasowa komedia o konflikcie socjalisty z konserwatystą. Spoiler – wygrał Thomas Jefferson. Zamknięci wszyscy są i walczą o hasła, zamiast o wartości. Komedia, która opowiada o tym poprzez żarty, jest czymś wspaniałym. Już pomijam, że jak jakiś żart jest, to naprawdę śmiałem się na głos – ale Wilder i Diamond wiedzieli, że tworząc na taki temat, muszą się śmiać z obu stron. W końcu nie chodzi o to, z kogo się śmiejemy – ważne, co z tego wynika.

  • Przyjemny, staroświecki film. Ermanno Olmi portretuje tu młodego człowieka zaczynającego pierwszą robotę: jego niepewność wynikającą z tego, że nie wie, czego się spodziewać. Nieśmiałość, echo dziecinności, które zaraz zniknie. Bohater chce znaleźć pewną, stałą pracę, będącą luksusem tych czasów – ale gdy zasiądzie na stanowisku, pojawia się tylko jedna myśl: „To wszystko. Nic już więcej nie będzie”.

  • Samotny sprawiedliwy zaprowadza porządek wbrew wszystkim, kiedy nawet uciśnieni są zbyt pasywni, by walczyć o zmianę. Trzeba podkreślić ludzką stronę produkcji – nie tylko chodzi tutaj o dobro prostych ludzi, ale i nasz protagonista Samuraj może się mylić, kłamać, popełnia błędy – dlatego sporą część filmu zajmuje mu po prostu siedzenie i myślenie nad kolejnym ruchem. Trzymające w napięciu, piękne kino.

  • Największa siła tego filmu to świadomość widza, iż ogląda finał przygody TEGO człowieka. To konsekwencja wszystkich działań Kajiego z poprzednich filmów, to ten sam Kaji z pierwszej części. I jak jego wierzenia doprowadziły go do tego miejsca na świecie. Na tym polega największa siłą tej trylogii i jak ostatnia część jest bezlitosna w egzekucji – to jest dobre słowo – planu, jaki wojna ma dla każdego człowieka.

  • Piękne kino polskie powojenne, złożone z trzech nowelek. Bohaterem każdego jest osoba małoletnia, a akcja rozgrywa się podczas wojny. Dwie nowelki są dobre, ale to trzecia najbardziej oddziałuje na odbiorcę. Opowiadanie obrazem i smutek wylewający się z ekranu. Bohaterowie wyjęci jakby ze „Strefy mroku”: wyglądających jakby nie należeli do tego świata, jakby byli postacią ze snu, fantazji.

  • Ten voice acting! Ta kreska! Ta przygoda! Uwielbiam ten film, naprawdę. Rozczula mnie sama czołówka, powrót do tej muzyki! Ten film uczy, jak ważny jest spacer z psem, szczególnie o północy.

  • Jeśli miałbym robić kiedyś listę najlepszych filmów w historii, to byłoby w czołówce – bo jest czymś więcej, jest sztuką użytą przez człowieka do filozoficznej medytacji, bez którego nie możemy ruszyć dalej jako ludzkość.

  • Diuna: Część druga

    2024
    Kino 5 dni temu
    Świat 6 dni temu

    Równie dobra, co jedynka, ale dalej dużo brakuje do wybitności. Od strony audiowizualnej perfekcja. Fabularnie - niekoniecznie. A postać Chani zmasakrowali.

  • Początkowo wiało nudą, ale potem odebrało mi mowę.

  • Że patos? Jak inaczej pokazać wzruszający powrót do domu i dwójkę śmiałków? Niektórych kłuje w oczy religijność i odniesienia do Boga? W latach 70 prawie 90% Argentyńczyków wyznawało wiarę chrześcijańską. Jako film bardzo dobry. Jako historia - niesamowite świadectwo i walka o przetrwanie nie tylko ciała, ale i duszy. Brak znanych twarzy wychodzi tej opowieści na dobre tak jak i to, że filmu tym razem nie zrobili Amerykanie.