
Adaptacja opowiadania Josepha Conrada "Jądro ciemności". Przeniesiona w realia wojny wietnamskiej historia kapitana Willarda, który otrzymuje misję odnalezienia i zlikwidowania pułkownika Kurtza.
- Aktorzy: Marlon Brando, Robert Duvall, Martin Sheen, Frederic Forrest, Albert Hall i 15 więcej
- Reżyser: Francis Ford Coppola
- Scenarzyści: Francis Ford Coppola, Michael Herr
- Premiera kinowa: 11 lipca 2003
- Premiera DVD: 5 listopada 2003
- Premiera światowa: 10 maja 1979
- Ostatnia aktywność: 6 sierpnia
- Dodany: 28 grudnia 2017
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje popularnych krytyków
-
Oglądane dziś, obrazy takie, jak Czas apokalipsy, 2001:Odyseja kosmiczna Kubricka, Aguirre, Gniew Boży Herzoga, choć wciąż tak żywe i absolutnie ponadczasowe wydają się odległym wspomnieniem dawno minionej epoki - epoki, w której można było wierzyć, iż świat filmu będzie mierzyć się z wielkimi dylematami, wizualizować marzenia, wyrażać tajemnice - tak, jak czyniły to przez wieki malarstwo i literatura.
-
Wyłaniająca się z dzieł Conrada i Coppoli pełna wizja może się wydawać skrajna swoim pesymizmie, przesadna, zbyt ciemna. Ale w cywilizacji i kulturze, która odrzuca metafizyczne osłony dające jakąkolwiek szansę poradzenia sobie z tkwiącym w nas złem, taka wizja jest absolutnie niezbędna.
-
-
Recenzje popularnych użytkowników
-
Pod względem technicznego wykonania jest to arcydzieło. Dźwięk, oświetlenie, scenerie - tworzą wprost niesamowitą atmosferę. Całości dopełnia postać Kurtza - enigmatyczna, przerażająca, z którego ukazaniem reżyser zwleka praktycznie przez cały film, co robi ogromne wrażenie. Oceniłbym wyżej, ale były momenty, w których film potrafił nieźle się wlec, zwłaszcza, że te romanse w połowie były całkowicie zbędne.
-
Nowe recenzje krytyków
-
Oglądane dziś, obrazy takie, jak Czas apokalipsy, 2001:Odyseja kosmiczna Kubricka, Aguirre, Gniew Boży Herzoga, choć wciąż tak żywe i absolutnie ponadczasowe wydają się odległym wspomnieniem dawno minionej epoki - epoki, w której można było wierzyć, iż świat filmu będzie mierzyć się z wielkimi dylematami, wizualizować marzenia, wyrażać tajemnice - tak, jak czyniły to przez wieki malarstwo i literatura.
-
Wyłaniająca się z dzieł Conrada i Coppoli pełna wizja może się wydawać skrajna swoim pesymizmie, przesadna, zbyt ciemna. Ale w cywilizacji i kulturze, która odrzuca metafizyczne osłony dające jakąkolwiek szansę poradzenia sobie z tkwiącym w nas złem, taka wizja jest absolutnie niezbędna.
-
-
Nowe recenzje użytkowników
-
Bez względu na to czy wytrwasz aż do końca
tej pełnej szaleństwa i grozy podróży w mrok ludzkiej duszy ,trudno pozostać obojętnym wobec skali przedsięwzięcia i nie zachwycać sie mistrzostwem wykonania.Obsesyjny wręcz perfekcjonizm Coppoli czuć niemal w każdym kadrze.Brando nawet epizod czyni wielkim ,jednak prawdziwą apokalipsę czyni
fenomenalny zabawny występ Duvalla.
Dla niego i legendarnej sceny z Walkiria ogląda sie często i to jeszcze nie będzie
THE END -
Pod względem technicznego wykonania jest to arcydzieło. Dźwięk, oświetlenie, scenerie - tworzą wprost niesamowitą atmosferę. Całości dopełnia postać Kurtza - enigmatyczna, przerażająca, z którego ukazaniem reżyser zwleka praktycznie przez cały film, co robi ogromne wrażenie. Oceniłbym wyżej, ale były momenty, w których film potrafił nieźle się wlec, zwłaszcza, że te romanse w połowie były całkowicie zbędne.