
-
Prawdziwy ból stanowi formę terapii - dla Eisenberga, Benjiego a także nas - widzów. Nie wskazuje palcem, unika siermiężnego dydaktyzmu, a mimo to pozostawia odbiorców z przestrzenią do refleksji. Tytułowy ból nie jest zaklęty w symbolach przeszłości, tragicznej historii, ale żyje w nas i kładzie kamienie na naszej codzienności.
-
Nie jest pozbawiony wad. Nie zmienia to jednak faktu, że podejmuje on aktualną i istotną problematykę. "Nędznicy" w założeniu wykreowani zostali jako apel i na tej płaszczyźnie sprawdza się bezbłędnie.
-
Jest precyzyjnie realizowaną wizją reżysera przy współpracy z najlepszymi w branży. Stworzyli oni kino wysokiej próby, które na długo zapisze się w pamięci odbiorców.
-
Jest to obraz, który potrafi wzruszyć i zostawia po sobie pozytywne wrażenie, ale może zawieść widzów bardziej wymagających.
-
Alfonso Cuarón wykreował obraz autentyczny, angażujący, symboliczny, a zarazem estetyczny. Sztuka ta udaje się tylko prawdziwym mistrzom w swoim fachu. "Roma" to bez wątpienia błysk geniuszu Meksykanina.
-
Kompletny, wielowymiarowy, a zarazem przewrotny. Przyciąga tak treścią, jak i formą. Bezwzględnie zachwyca.