
- 73% pozytywnych
- 32 krytyków
- 58% pozytywnych
- 53 użytkowników
Laura wraz z dwójką dzieci powraca do rodzinnego miasteczka w Hiszpanii na wesele siostry. Imprezę przerywa zniknięcie Irene, jej nastoletniej córki.
- Aktorzy: Penélope Cruz, Javier Bardem, Ricardo Darín, Eduard Fernández, Bárbara Lennie i 15 więcej
- Reżyser: Asghar Farhadi
- Scenariusz: Asghar Farhadi
- Premiera kinowa: 15 marca 2019
- Premiera światowa: 8 maja 2018
- Ostatnia aktywność: 10 marca
- Dodany: 9 maja 2018
-
5.9Negatywnie oceniony przez krytyków
-
73%pozytywnych
-
32krytyków
-
32recenzje
-
22oceny
-
16pozytywnych
-
6negatywnych
-
-
5.8Negatywnie oceniony przez użytkowników
-
58%pozytywnych
-
53użytkowników
-
17recenzji
-
52oceny
-
30pozytywnych
-
22negatywne
-
-
Recenzje krytyków
-
Ktoś powie: kino autorskie. Ja odpowiem, że Farhadi stoi w miejscu. Być może kręci całe życie jeden film, jak Renoir przykazał, ale wychodzi na tym coraz gorzej.
-
To dreszczyk napięcia upłynniony w trochę zbyt rozwlekłej akcji. Ja, mimo wszystko, z chęcią pójdę jeszcze raz, bo są tu subtelne ślady porządnego rozprawienia się z matrymonialnymi porachunkami i niezabliźnionymi ranami.
-
Im dłużej myślę o tym filmie, tym bardziej jestem rozczarowany nowym tworem Farhadiego, który chyba zapatrzył się nieco w Almodovara i próbował odtworzyć nastrój jego przedramatyzowanych opowieści rodzinnych/miłosnych, ale zabrakło mu hiszpańskiej duszy, która tchnęłaby w to życie i nadała temu autorskiego sznytu. Zamiast tego mamy pozbawioną charakteru podróbę kina hiszpańskojęzycznego.
-
Mieszanka firmowa Farhadiego czyli kryminał połączony z rodzinnym dramatem.
-
Nawet jeżeli nie przemówią do was rozważania Farhadiego intelektualisty, to bez wątpienia warto ten film obejrzeć dla duetu Cruz-Bardem.
-
Jest filmem dobrym, ale na pewno nie najlepszym w filmografii Farhadiego. Przede wszystkim im bliżej końca, tym zdecydowanie brakuje mu "pary". Film wydaje się być o pół godziny za długi, a rozwiązanie zagadki porwania nie zaskakuje.
-
Tym razem ilość personalnych zależności wydaje się chaotyczna i przytłaczająca, a kolejne odkrywane kto-z-kim-kiedy-i-jak zaburzają proces budowania napięcia.
-
Świat rodziny Laury oraz jej życie drżą w posadach, a widzowie zastanawiają się, czy nie dałoby się obejrzeć tej historii w odcinkach.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Pewnie i zawyżam, ale co poradzę, że tak uwielbiam w filmach dokładnie takie hiszpańskie klimaty. Dużo by mówić, ale chyba zbyt wiele skrajności jak na tak cenionego twórcę. Relacje są zbudowane i odegrane na wysokim poziomie, czego np. nie można powiedzieć już o montażu czy elementach gatunkowych.
-
Gdyby troszkę mniej wprost rozwiązać sprawę porwania, to byłbym w pełni ukontentowany. Ale to i tak bardzo dobra, rzemieślnicza robota o dużej sile dialogu.
-
Dobrze ukazane relacje międzyludzkie w dysfunkcjonalnej, jak się okazuje, rodzinie. Po drodze gubi kontekst historii i osiada na mieliźnie, ale daje radę. Aktorsko nie ma tutaj się co przyczepić, i choć nie są to role szarżujące, o których będzie się pamiętać, to są po prostu dobre.
-
-
-
Z bólem serca muszę powiedzieć, że najgorszy film Farhadiego, mam wrażenie, że nie do końca komfortowo poruszał się w tej skądinąd nieco innej niż dotychczas przestrzeni kulturowej.
-
DKF: No dobra, to telenowela. Ale oceniając w kluczu gatunku, najlepsza :D
-
-
pierwszy raz Farhadi nie sprowadził mnie na skraj fotela, a z kina wyszedłem ze wzruszeniem ramion. rozczarowanie.