Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Psie pazury

2021 Film
8.0 10.0 0.0 16
Bardzo pozytywnie oceniony przez krytyków
Bardzo pozytywnie oceniony i uznany przez użytkowników

Dwaj bracia, właściciele dużego rancza w Montanie, stają przeciwko sobie, gdy George żeni się potajemnie z miejscową wdową.

  • Recenzje krytyków

    • Campion wybornie operuje w "Psich pazurach" przenośnią oraz gatunkową symboliką. Jej pozbawiony klasycznej akcji western zawiera w sobie więcej mierzonej napięciem grozy niż niejeden przedstawiciel gatunku, który próbowałby w tym celu posiłkować się rewolwerami.

      Więcej
    • Łatwo wpisać Psie pazury w ramy anty westernu, porównać intymny portret kowboja i jego wrażliwości na miarę tak uznanych tytułów jak McCabe i pani Miller Roberta Altmana czy Pierwsza krowa Kelly Reichardt. Jednak wyjątkowość filmu Jane Campion opiera się na subtelnych niuansach i przekazywaniu treści w gestach i emocjach bohaterów, tworząc jeden z najbardziej wrażliwych westernów ostatnich lat.

      Więcej
    • Sięgnięcie po powieść napisaną ponad pół wieku temu, pokazuje, że niektóre dzieła i tematy nigdy nie stracą na uniwersalności. Czas mija, a ludzka natura, mimo zmiany okoliczności, pozostaje stałą fizyczną.

      Więcej
    • Dziwaczny to film, na pewno nie łatwy, ale Campion potwierdza swoje umiejętności jako twórczyni portretów ludzi skomplikowanych, wyrzutków i samotników. "Psie pazury" zachwycają wizualnie, choć wielu może wkurzyć zbyt wielka ilość niedopowiedzeń oraz bardzo wolne tempo.

      Więcej
    • Campion, niczym niedawno Kelly Reichardt w "Pierwszej krowie" dokonuje rewizji ściśle amerykańskiego mitu, tworząc kino poetyckie i oczyszczające, nad którym unosi się widmo nieuchronnie zbliżającej się tragedii.

      Więcej
    • Jest dla mnie rozczarowaniem, ponieważ od takiej reżyserki jak Jane Campion oczekiwałem czegoś głębszego i bardziej interesującego. A dostałem dość banalną historię o zazdrości i tym, do czego może ona doprowadzić.

      Więcej
    • Bez wątpienia jest głęboką refleksją nad kulturowymi przemianami ostatnich dziesięcioleci. W przeciwieństwie do swoich poprzednich filmów australijska reżyserka tym razem w centrum historii nie stawia kobiecości, ale męskość. Zestawienie twardego kowboja z Dzikiego Zachodu ze zniewieściałym studentem spędzającym czas przy książkach wyraziście zarysowuje obecne w filmie podziały.

      Więcej
  • Recenzje użytkowników

    • Gospodarstwo braci Burbank to nic innego jak więzienie,bo w dusznych latach 20 każdy miał przypisaną konkretną rolę.To film 4 aktorów i wszelkie bolączki,żądze,obawy,wątpliwości pozostają duszone w ich niesamowitych rolach.Rolach,które zbudowane są ze sprzeczności - Zakazane owoce smakują najlepiej ale również zadają największy egzystencjalny ból.Pod pancerzem męskości Campion znajduję coś wrażliwego,kruchego.Sporo tu też dwuznaczności,erotyzmu nienachalnego ale mocno unoszącego się w powietrzu.

    • Niespiesznie prowadzona narracja z podkręcającą atmosferę muzyka J.Greenwooda i robiącymi wrażenie zdjęciami ( piękne ujęcia stepów i górskich pejzaży w tle). Całość trzyma jednak w garści niczym bohaterów w" szponach" występ B.Cumberbatcha.Kino to bardzo wyciszone z subtelnie ale wyraźnie nakreślonym kontekstem homoerotycznym.Narastajace w głębi napięcie w oczekiwaniu na konflikt postaci i dramatyczny rozwój wydarzeń,przynosi zwrot w nie do końca oczekiwany sposób.Mimo to pozostaje niedosyt.

    • Piękny w formie. Wielowątkowy w treści pomimo prostej historii. Dla mnie to film o ukrywanych emocjach, właściwych wyborach i przemocy psychicznej.

    • Film z początku nuży i trochę zniechęca, ale mniej więcej od połowy zaczyna coraz bardziej wciągać i intrygować. Czuć tu coś podskórnego, niewypowiedzianego wprost, ale mocno oddziałującego. Można zachwycić się pięknymi zdjęciami i pejzażami, a także świetnym aktorstwem, nastrojową muzyką i kilkoma trzymającymi za gardło scen. Miałem pewne problemy z tym filmem, ale cały czas coś powoduje, że nie chce wyjść z głowy, dlatego podnoszę do 7.

    • Bardzo subtelny film o miłości, tylko dla uważnych. Wspaniały Cumberbatch, dobrze znowu doświadczyć Jane Campion.

    • Toksyczna męskości na dzikim zachodzie. Główny bohater walczy z przywarami i oczekiwaniami społeczeństwa, skrywając w sobie delikatne wnętrze. Konfrontuje się on zeswoim przeciwieństwem w postaci delikatnego z pozoru chłopca skrywającego mroczne wnętrze. Całość doprawia konflikt rodzinny, klasowość, różnice płci, oczekiwań otoczenia, zwalczanie własnych kompleksów i przepracowywanie traum tworząc kompleksowy obraz społeczeństwa uwikłanego w walkę o dominację.

    • Z jednej strony słabość wypływająca spod skorupy przywiązania do świata odchodzącego w przeszłość. Gęsto rozwarstwiony, pełen ambiwalencji i niuansów, wrażliwie nakręcony.