
- 56% pozytywnych
- 21 krytyków
- 57% pozytywnych
- 22 użytkowników
Zaniedbana Ula niespodziewanie zjawia się w rodzinnym domu. Bliscy z niedowierzaniem i niechęcią przyjmują jej powrót, starając poznać prawdę.
- Aktorzy: Sandra Drzymalska, Agnieszka Warchulska, Katarzyna Herman, Mirosław Kropielnicki, Tomasz Sobczak i 12 więcej
- Reżyser: Magdalena Łazarkiewicz
- Scenariusz: Magdalena Łazarkiewicz, Katarzyna Terechowicz
- Premiera kinowa: 5 kwietnia 2019
- Premiera światowa: 22 października 2018
- Ostatnia aktywność: 10 marca
- Dodany: 2 grudnia 2018
-
6.1Pozytywnie oceniony przez krytyków
-
56%pozytywnych
-
21krytyków
-
21recenzji
-
16ocen
-
9pozytywnych
-
7negatywnych
-
-
6.1Pozytywnie oceniony przez użytkowników
-
57%pozytywnych
-
22użytkowników
-
8recenzji
-
21ocen
-
12pozytywnych
-
9negatywnych
-
-
Recenzje krytyków
-
Dwie udane kreacje ostatecznie zostają złożone na ołtarzu doraźnej publicystyki.
-
"Powrót" trudno nazwać filmem dobrym, sprawnie wpisuje się jednak w wizję świata i Polski wiodącą wśród jego twórców i jako taki jest na swój sposób spełniony. Pomimo kuriozalnych fragmentów jest to kino, które dostarcza rozrywki także w sposób zamierzony i jako takie nie powinno być całkowicie odrzucone i zignorowane.
-
W świecie, w którym znikąd pomocy i znikąd nadziei, desperackie szukanie humanizmu jest najlepszym katartycznym doznaniem. W filmie Łazarkiewicz, mimo licznych jego plusów, podsumować je można już tylko wzruszeniem ramion.
-
Robi duże wrażenie, ponieważ nie ujmuje tej historii jednostkowo, nie ogranicza pola do prostych rozgraniczeń "prawda" kontra "fałsz".
-
Solidny kandydat na najlepszy polski film wyświetlany w kinach w 2019 roku. Dzieło Magdaleny Łazarkiewicz dołącza do grona tych produkcji, którym udało się w bardzo dużym stopniu harmonizować z moim wnętrzem.
-
To chłodna z pozoru, a w głębi bardzo złożona i pełna emocji opowieść o relacjach rodzinnych, o życiu w zakłamaniu, o wsparciu i konsekwencjach jego braku, o złych wyborach i tym, co potrafią zrobić z naszym życiem.
-
Nie odkrywa niczego nowego temacie hipokryzji małego zaścianka i jest to kolejne ostre spojrzenie na Kościół. Nie zawsze subtelne, czasami przypomina to wyważanie otwartych drzwi, ale ciągle potrafi parę razy uderzyć.
-
Koncert straconych szans. Poważny, ale nieprzegadany dramat niuansów wypowiadający bardzo potrzebne współcześnie słowa z brawurą, mutuje się w coś prostego i prostackiego.
-
Mógł być udanym oraz poruszającym filmem, jednak Magdalena Łazarkiewicz za bardzo postawiła na tanią publicystykę, schematyczne rozwiązania, przy okazji chyba zapominając o czym tak naprawdę chce zrobić film. Zamiast zmuszającego do myślenia dramatu otrzymaliśmy oczywiste oczywistości oraz rodzinną dramę rodem z najlepszych parodokumentów, gdzie płaczesz ze śmiechu przy finałowym twiście.
-
Magdalena Łazarkiewicz prezentuje nam najwyższej próby opowiadanie obrazem. Powrót wciąga, hipnotyzuje, lecz niestety także smuci.
-
-
Recenzje użytkowników
-
Temat kryminalny, ale wszystkiemu winien Kościół i bogobojna rodzina. Wyróżnienie dla najbardziej pretensjonalnego finału. Udane ujęcia operatorskie. Szkoda potencjału także ze względu na świetne aktorstwo. Ładny plakat. Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2019/03/19/Powrót-–-Kler-dla-ubogich-ocena-510
-
Nie udaje mu się dobrze rozłożyć akcentów, a przez to zapomina o tym co z początku chciał przekazać. Ma momenty, ale w drugiej połowie jest wyraźnie gorzej.
-
Przez cały seans miałem wrażenie, że to co najciekawsze, rozegrało się poza filmem.
-
Problemem nie jest tutaj wiara, a ludzie którzy zapomnieli jakie wartości ona przekazuje.
-
Niemoc w warunkach społecznej anomii. Diagnozuje najmniejszą komórkę społeczną wzniesioną na fundamencie fałszu, powstrzymując się od oskarżycielskiego tonu.
-
Film wstrząsający poprzez bezkompromisowe pokazanie hipokryzji, fałszu i kompletnego pogubienia wartości. W trakcie seansu aż chciało się krzyczeć z bezradności
-
Świetny, wciska w fotel - nie da o sobie zapomnieć.... Rewelacyjna gra aktorów, porażająca historia!
-
-
Najlepsze recenzje użytkowników
-
Nie udaje mu się dobrze rozłożyć akcentów, a przez to zapomina o tym co z początku chciał przekazać. Ma momenty, ale w drugiej połowie jest wyraźnie gorzej.
-
Temat kryminalny, ale wszystkiemu winien Kościół i bogobojna rodzina. Wyróżnienie dla najbardziej pretensjonalnego finału. Udane ujęcia operatorskie. Szkoda potencjału także ze względu na świetne aktorstwo. Ładny plakat. Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2019/03/19/Powrót-–-Kler-dla-ubogich-ocena-510