
Zaniedbana Ula niespodziewanie zjawia się w rodzinnym domu. Bliscy z niedowierzaniem i niechęcią przyjmują jej powrót, starając poznać prawdę.
- Aktorzy: Sandra Drzymalska, Agnieszka Warchulska, Katarzyna Herman, Mirosław Kropielnicki, Tomasz Sobczak i 12 więcej
- Reżyser: Magdalena Łazarkiewicz
- Scenarzyści: Magdalena Łazarkiewicz, Katarzyna Terechowicz
- Premiera kinowa: 5 kwietnia 2019
- Premiera światowa: 22 października 2018
- Ostatnia aktywność: 10 grudnia 2024
- Dodany: 2 grudnia 2018
-
Oceny krytyków
-
Oceny użytkowników
-
Recenzje krytyków
-
Mija tydzień od obejrzenia seansu, a nadal mam problem z oceną Powrotu. Z kina wyszłam wstrząśnięta, pełno pytań pojawiło się w myślach, a gdybym przeklinała, to pewnie parę niecenzuralnych słów też by się znalazło.
-
Mógł być udanym oraz poruszającym filmem, jednak Magdalena Łazarkiewicz za bardzo postawiła na tanią publicystykę, schematyczne rozwiązania, przy okazji chyba zapominając o czym tak naprawdę chce zrobić film. Zamiast zmuszającego do myślenia dramatu otrzymaliśmy oczywiste oczywistości oraz rodzinną dramę rodem z najlepszych parodokumentów, gdzie płaczesz ze śmiechu przy finałowym twiście.
-
Koncert straconych szans. Poważny, ale nieprzegadany dramat niuansów wypowiadający bardzo potrzebne współcześnie słowa z brawurą, mutuje się w coś prostego i prostackiego.
-
Dwie udane kreacje ostatecznie zostają złożone na ołtarzu doraźnej publicystyki.
-
To chłodna z pozoru, a w głębi bardzo złożona i pełna emocji opowieść o relacjach rodzinnych, o życiu w zakłamaniu, o wsparciu i konsekwencjach jego braku, o złych wyborach i tym, co potrafią zrobić z naszym życiem.
-
Solidny kandydat na najlepszy polski film wyświetlany w kinach w 2019 roku. Dzieło Magdaleny Łazarkiewicz dołącza do grona tych produkcji, którym udało się w bardzo dużym stopniu harmonizować z moim wnętrzem.
-
Robi duże wrażenie, ponieważ nie ujmuje tej historii jednostkowo, nie ogranicza pola do prostych rozgraniczeń "prawda" kontra "fałsz".
-
-
Recenzje użytkowników
-
Temat kryminalny, ale wszystkiemu winien Kościół i bogobojna rodzina. Wyróżnienie dla najbardziej pretensjonalnego finału. Udane ujęcia operatorskie. Szkoda potencjału także ze względu na świetne aktorstwo. Ładny plakat. Recenzja: https://www.wodaiogien.com/single-post/2019/03/19/Powrót-–-Kler-dla-ubogich-ocena-510
-