Szanujemy Twoją prywatność i przetwarzamy dane osobowe zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Razem z naszymi partnerami wykorzystujemy też pliki "cookie".
Zamykając ten komunikat potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności i akceptujesz jej treść.

Podwójne życie

2018 Film
5.5 10.0 0.0 8
Negatywnie oceniony przez krytyków
5.7
Negatywnie oceniony przez użytkowników

Członkowie paryskiej bohemy przeżywają kryzys wieku średniego.

  • O ile ciekawa, choć odrobinę spóźniona dyskusja na temat pozycji sztuki we współczesnym, wielokanałowym cyfrowym pejzażu audiowizualnym jest jak najbardziej na miejscu, ginie ona w potokach słów płynących z ekranu. Podwójne życie jest filmem dla cierpliwych erudytów, intelektualistów i kinofilów, lubujących się w filmoznawczych odwołaniach.

    Więcej
  • Brakowało mi w nim pasji, zachwytu, zaciekawienia - właściwie czegokolwiek, czym charakteryzuje się dobre kino. Bardzo mnie zawiódł, nie zdołał zachwycić czy choćby zadowolić.

    Więcej
  • Jeśli wierzycie, że francuskie kino najlepiej konsumować w wydaniu subtelnym, gdy bohaterowie rozgadują się nad kieliszkiem wina, zamiast grubiańsko się śmiać z kolejnego szowinistycznego żartu w komedii z Dujardin, to Podwójne życie jest właśnie dla was. Assayas, często zmieniając formę swoich opowieści, jako jeden z niewielu potrafi tak dobrze obrazować pewne sfery życia towarzyskiego. Tym razem robi to łącząc Rohmera z wyzwolonym seksem - tworząc mieszankę afrodyzjaku z gorzką refleksją.

    Więcej
  • Po seansie Non-fiction pozostaje się z mętlikiem w głowie i nieustannie brzmiącymi słowami filmowych bohaterów. Szkoda, że niezbyt wiele wynika z tej gadaniny.

    Więcej
  • Gdyby Olivier Assayas trzymał się bliżej swojego kinofilskiego zberezeństwa, jego najnowszy film można by uznać za prawdziwie zabawny. Niestety owa frywolność to jedynie zasłona dymna skrywająca mieszczański konserwatyzm i odwiecznie umiłowanie Francuzów do masturbacji - nie cielesnej, a słownej.

    Więcej
  • Olivier Assayas, twórca filmu "Podwójne życie", przedstawia swoje dzieło jako komedię. Dodać od razu należy: komedię intelektualną, która wprawdzie gromkiego śmiechu nie wywoła, lecz zawiera kilka zabawnych momentów, charakteryzujących zarówno postacie, jak i określony styl bycia.

    Więcej
  • Assayass w "Sils Marii" udowodnił, iż umie robić kino gadane. Tu jednak poniósł klęskę i nie zdziwiłbym się, gdyby wielu widzów przerwało seans na długo przed pojawieniem się napisów końcowych.

    Więcej
  • Ten kameralny film imponuje myślowym rozmachem, a do tego szczerym zainteresowaniem tak górnolotnymi kwestiami. Jest w "Podwójnym życiu" coś bezkompromisowego i nawet bezczelnego.

    Więcej